Vlákno názorů k článku Koupit si rozesílku spamu není dobrý nápad. Čerstvě má co řešit E.ON od Tomas2 - super článek, objednavatelé by se to měli naučit...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 20. 5. 2015 13:18

    Tomas2 (neregistrovaný)

    super článek, objednavatelé by se to měli naučit a dávat si pozor od koho nakupují. Sám jsem to zažil mockrát, marketing se s někým seznámí, objedná u nich emailing, protože je super levný a ze své pozice není schopný rozhodnout, jestli jsou to podvodníci nebo ne.

    Přes podobné spamy rozesílají opravdu i velké ryby, ikea, czc, cez, aaa auto atd.

  • 20. 5. 2015 14:42

    Tomas2 (neregistrovaný)

    po nás vždy ÚOOÚ chtěl při řešení spamů poslat datum registrace, ip adresu, url stránky, kde došlo k registraci a informaci jak proběhlo ověření adresy (opt-in, opt-out whatever).

    Dále chtěli informace o frekvenci rozesílky a velikosti databáze.

    V případě, kdy jsme některý z údajů neměli, posuzovalo se to individuálně podle množství stížností a velikosti databáze. I za neúplné údaje jsme dostávali drobné pokuty, ale jelikož se jednalo o jednotky emailů z obrovských databází, pokuty byly ve stovkách kč.

    V několika případech jsme i byly vyžádání, jestli můžeme poslat přesné logy ke konkrétní emailové adresy. Ukládali jsme vše vč. hlaviček serverů při odesílání emailů, takže nebyl velký problém jim doložit cokoliv, i tak jsme občas dostali malou pokutu.

  • 20. 5. 2015 16:30

    Tomas2 (neregistrovaný)

    poslední z podzimu 2014.

    Znám to i z druhé strany, pravidelně hlásím všechny hnusné spamery, ročně to jsou desítky hlášek.

    Zákon mluví jasně, porušuje zákon, musí být pokutován. Realita je samozřejmě problematická, musí se přihlédnout k technickým obtížím - nelze jednoznačně prokázat, kdo má pravdu.

    Nechci hodnotit jestli to je dobře nebo špatně. Každopádně podle zkušeností úřad rozhoduje podle množství stížností (desítky jsou již výrazně určující) na jedné straně a podle množství a kompletnosti dat na druhé straně. Pokud si firma data vymyslí, nejspíš jí nikdo neprokáže opak, na druhou stranu, jakmile se zvedne počet stížností, určitě tomu úřad věnuje více času. Zároveň při kontrole je přihlédnuto k podmínkám, k procesu registrace do rozesílky a k obsahu samotného emailu, jestli obsahuje všechny náležitosti.

    Je tady i další problém, přes ÚOOÚ jsou pokutovatelné pouze rozesílky z českých domén a od českých firem. Co jde mimo náš stát je problematické a neznám přesná pravidla a ani postupy. Tohle se ale časem mění, někdy v lednu bylo kladně rozhodnuto o rozesílce, kterou jsem hlásil na eu doménu registrovanou v ČR.

    Mám výhodu, že mám přístup k emailům pro stovky firemních uživatelů. Zároveň spamy hlásím i jednotlivým ISP a hostingům. Někdy uspěji a je účet zablokovaný, někdy to očividně žádný důsledek nemá, ale ze slušnosti používám všechny legální prostředky obrany.

  • 20. 5. 2015 16:47

    h4x0r

    Takhle to přesně dělám i já. Pokud mě někdo zaspamuje, tak je mi jedno, že mi nabízí odhlašování z něčeho, kam jsem se nikdy nepřihlásil. Za prvé takové ty sviňárny typu "před rokem a půl jste u nás mailem poptával dovolenou, tak jsme si vás zařadili do newsletteru)" absolutně neberu. Za druhé nemám jistotu, že to odhlášení zabere. Za třetí bude fajn, pokud se po byť spíše formální kontrole spammer zalekne a do budoucna svoje aktivity omezí/zredukuje. Věřím tomu, že spousta z nich spamuje z neznalosti než ze zlého úmyslu.

  • 20. 5. 2015 15:01

    h4x0r

    Tohle ověřování jak staré? Už zhruba rok a půl na ÚOOÚ prdím, protože vždy mi buď napsali, že si nás stěžovalo málo, takže se tím vůbec nebudou zabývat (a na mou námitku, že zákon o žádném minimálním množství stěžovatelů nehovoří a řeší pouze to, zda jde o nevyžádané obchodní sdělení, nereagovali) a nebo se vyjádřili ve smyslu, že spammer souhlas předložil a tím to pro ně končí. Na mou námitku, že chci detaily k souhlasu, protože jsem přesvědčen, že ho mít nemůžou, nějaké vysvětlování, že můj mail v databázi byl a konec. Takže pokud by se něco za posledních 18 měsíců změnilo, tím lépe. Pokud jsou ty vaše zážitky starší, pak jsou v hrubém rozporu s tím, co jsem zažil já "z druhé strany".

  • 20. 5. 2015 16:44

    h4x0r

    Díky, to je pozitivní zkušenost, zkusím dát ÚOOÚ ještě šanci.

    "Pokud si firma data vymyslí, nejspíš jí nikdo neprokáže opak" - v tomhle vidím největší slabinu ÚOOÚ: úřad ani nikdo jiný neprokazuje, že si firma data vymyslela, naopak firma prokazuje, že souhlas má. Takže naopak - poškozený tvrdí, že jeho souhlas firma nemá, firma to věrohodně prokáže - dostává pokutu.

    Samozřejmě vím, že je spousta případů, kdy to technicky postihnout nelze - odesílatel ze zahraničí, již zkrachovalá/ne­fungující firma atp. Co mě ale štve je to, jak se snaží (resp. možná už se dá říct "snažili") vyvlíknout z odpovědnosti a kontroly dělali akorát formálně, aby si mohli udělat čárku.

  • 20. 5. 2015 16:35

    Tomas2 (neregistrovaný)

    Bylo by také ale vhodné říct, že řada uživatelů naší rozesílku raději nahlásila, než by provedla odhlášení (přes odkaz nahoře i na konci emailu, přes rychlotlačítko u seznamu/gmail, přes odpověď, přes formulář na stránkách), přitom byli řádně přihlášení, dokonce u některých se IP adresa, z které hlásili spam shodovala s tou, z které se přihlásili k rozesílce (tvrzení úřadu).

    Úlohu úřadu vůbec nezávidím, email není na tohle chování technicky navržený.

  • 20. 5. 2015 16:48

    Lol Phirae (neregistrovaný)

    Co mě ale štve je to, jak se snaží (resp. možná už se dá říct "snažili") vyvlíknout z odpovědnosti a kontroly dělali akorát formálně, aby si mohli udělat čárku.

    Výkon úřadu je přímo úměrný odbornosti jeho šéfa (situace je nadmíru výtečná) a tomu, že i každý z inspektorů je politický trafikant. Např. pan veterinář, co se i v úřadě chová, jak když právě vylez z chlíva.

  • 20. 5. 2015 22:18

    airsoprano (neregistrovaný)

    Podivejte se uplne na zakon 480/2004 sb.Správní delikty
    § 11
    (1) Právnické osobě, která hromadně nebo opakovaně šíří elektronickými prostředky obchodní sdělení

    Vsimete si slov hromadne nebo opakovane.

  • 21. 5. 2015 11:21

    h4x0r

    Díky, dovolím si to upřesnit. Zákon o žádném minimálním počtu stěžovatelů nehovoří. Mé podání na spam ÚOOÚ odmítl s poukazem na to, že stěžovatelů bylo příliš málo. Přitom šlo o mail, který veškeré znaky hromadného nevyžádané mailu splňoval (bez konkrétního oslovení, skrytí příjemci, odhlašovací link apod.) a který mi dokonce přišel na vícero mých mailových adres.
    Proti závěru ÚOOÚ jsem se odvolal s tím, že o hromadný mail šlo, ať si vyžádají data od spammera, komu všemu to posílal, protože jen mně to přišlo asi 5x a to, že nemají víc stížností od jiných lidí neimplikuje to, že o hromadný mail nešlo. Opět se na to suverénně vyprdli.

  • 24. 5. 2015 17:27

    Sten (neregistrovaný)

    Moje zkušenost je 17 ze 20 vyřízeno pokutou, u zbylých 3 se nepodařilo dohledat odesílatele. Na druhou stranu spam většinou nahlašuji, až když mi chodí delší dobu.

    Co se týče té podvržené databáze, u jednoho nahlášeného jim ukázali takovou databázi, kde bylo, odkud ty e-maily údajně pochází, ÚOOÚ se pak všech ptal, jestli jsme do jakékoliv z těch databází skutečně přihlásili, a opravdu řešil, jestli ta databáze je pravá. Skončilo to pokutou, takže jim to asi neuznal.

  • 20. 5. 2015 18:05

    fd (neregistrovaný)

    Odhlasovaci link tak maximalne spamerovi potvrdi, ze mail je aktivni, coz jeho cenu na trhu znasobi.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).