Dechberoucí znalost pana Žáčka musím srazit informací, že medvěd se v Jeseníkách nevyskytuje, před mnoha lety došlo pouze ke krátkodobé návštěvě, kdy k nám přišel z Polska. Poslední jesenický medvěd byl uštván a zabit v roce 1792 v oblasti Pradědu. Není mi známo, že by k pořízení unikátních záběrů měla Česká televize k dispozici stroj času. Pokus o znovuzaložení populace medvěda hnědého zatím nebyl realizován. Jak znám ochranáře, sami na extrémně vzácné rostliny a jejich výskyt neupozorňují z pochopitelných důvodů. Dokument hezký, poetický, vystihující proměnlivost zdejšího podnebí, seznamující s původem tvorby krajiny. Pravda není to produkce BBC, která si může dovolit platit štáb, který čeká třeba jeden rok, aby zachytil unikátní přírodní úkaz, to by bylo v případě České televize keců o mrhání koncesionářskými poplatky. Závěrem oblíbený citát "Pro hlupáka všechno hloupé".
Pan Žáček nenapsal, jak by to natočil on, ale že všechno jinak je špatně.
Viděl jste někdy záběry z fotopasti? Většinou jsou spíše noční v infrasvětle, ani rozlišení nebývá nic extra. Fotopast má totiž potvrdit přítomnost zvířat, které není schopen člověk ani zaregistrovat, ne tedy o nich natočit reprezentativní film.
Krása některých našich zákoutí se dá prezentovat i podstatně jednodušeji a levněji. Což je případ i této mini série ČT, která není bohatá jako NGC.
Tak Žáček napsal, jak by to točil on. 100 lidí - 100 chutí. Já bych třeba vyzkoušel i fotopasti, ale chápu, že drony jsou teď moderní a tak si chtěli kluci pohrát. Pokud jde o natáčení ve stylu "roční čekání na záběr", tak se koukni na nějaký dokument o natáčení třeba pro NGC. Není to akce ve stylu...6 lidí dojede na místní akci dodávkou, ale často jeden až tři nadšenci v maskáčích krytí maskovací sítí. Pochybuji, že pracují za hodinovou mzdu. Spíše na "smlouvu o dílo". :-)
Pochopitelně, že se tupě držíte drobné nepřesnosti předchozího diskutéra, tak tedy polopatě - jak by se asi dramaturgicky daly skloubit záběry krajiny se snímky s drony a časosběrnými snímky v poměrně kvalitní obrazové kvalitě oproti statickým snímkům z fotopastí s mizerným rozlišením dané mimo jiné požadavkem na tato zařízení snímáním v režimech světlo/tma. Takové záběry by byly přínosné pokud by byl požadavek na dokument vyloženě mapující výskyt konkrétních živočichů a takto koncept dokumentu postaven nebyl. Dramaturgicky je zřejmě většinové populaci projekt jasný, čitelný a vkusný, což si nemyslí pan Žáček a jeho anální kolík Petr Pavel.