Videohovory to nezachrání. Švagrová používá audiozprávy ne proto, aby lépe komunikovala, ale prostě proto, že je líná psát. A mnohem zásadnější problém je, že děti mají mizernou slovní zásobu a nerozumí obsahu psaného textu, což je to hlavní, co brzdí rozvoj intelektu. A ta příčina je naopak v nadbytku *bezobsažné* komunikace s vrstevníky na úkor komunikace se vzdělanějšími jedinci od kterých by se naučili nová slova a především jejich významy. Případně pak čtení vhodně dlouhých textů, které drží souvislou myšlenku a mají kvalitní jazyk. Jenže to člověk nenajde online. Pro mnoho středoškoláků je vysilující přečíst si krátký článek na Wikipedii a řada z nich do referátů kopíruje celé věty prostě proto, že je nedokáží sami formulovat nebo přeformulovat. Protože jsou zvyklí místo převykládání jen kliknout na "sdílet".
Lidská mentalita se nemění, pasivní konzumace zábavy ať již lineární nebo cloudové s minimalizací zpětné interakce není nic neobvyklého. Problém je minimalizace interakce s vrstevníky, kteří mají sice poměrně slušnou pasivní slovní zásobu, ale v dialogu neobstojí, protože většinu mentálního výkonu nevěnují obsahu, ale formě. Jediná možnost jak děti zbavit této formální afázie je interakce s vrstevníky a minimum příležitostí pro svévolné a asivní využívání sociálních sítí.. Jinými slovy naložte svým dětem, aby neměli čas prokrastinovat. První pozitivní vazbou je, že děti donutíte komunikovat s vrstevníky pomocí videohovorů, nikoli psaním.