1. Spočítat přesnou návštěvnost Atlasu jako celku (byť toto číslo má omezenou vypovídací hodnotu) lze v aplikaci GemiusExplorer (ke které by autor coby pracovník reklamní agentury mohl mít přístup), na stejném místě lze zjistit i překryvy a socdem.
2. To, co je u Atlasu označeno jako ICQ, je pouze stránka pro download aplikace - icq.atlas.cz. Stačí se na tuto stránku podívat a je jasné, proč tam je málo pageviews na uživatele. Počet návštěvníků samotného klienta ICQ, kde Atlas exkluzivně prodává reklamu, je mnohem větší než návštěvnost celého portálu Centrum.cz (dle počtu unikátních uživatelů denně a tím spíše dle stráveného času).
3. Autorovy dohady o socdemu služeb odpovídají tomu, že zřejmě nemá přístup k těmto datům - ICQ socdem služeb Atlasu nijak výrazaně neposouvá, bulvár má starší čtenáře než je průměr internetu, chat a komunity obecně nemusí mít nutně jen mladé uživatele (viz socdem pokec.atlas.cz).
4. Počet pageviews je dle mě pro srovnání nepříliš použitelný - jejich poměr k počtu uživatelů závisí na struktuře webu a hlavně nejvíce se jich generuje na službách typu email, chat, online hry atd., což nejsou zrovna služby, kam by se inzerenti hrnuli.
5. Efekt kampaní Atlasu a Centra samozřejmě na datech vidět je, jen je potřeba vědět, kam se dívat a s čím srovnávat. Toto už ale asi do diskuse zde nepatří, ovšem anonymnímu autorovi poradím těžko :-)
1. Já a pracovník reklamní agentury? Kdepak ty loňské sněhy jsou... Navíc, i kdybych do té aplikace měl přístup, bylo by to díky nějakému z mých klientů a tedy bych ty data nepoužil ze slušnosti. Nebyly by má.
2. Já také v článku o ničem jiném než o stránkách ICQ nemluvím. A zbytek - ano, tohle mne už také napadlo. Jenomže řešíme zde Atlas jako portál nebo jako resellera ICQ? Může jakýkoli výkon ICQ udržet při životě portál? Prodává se ta reklama na ICQ jako součást stránek? Tyto aspekty, obávám se, jsou mimo dané téma.
3. Nejde přeci o to, jaká skladba uživatelů stránky ICQ navštíví, ale na jakou to může mít vliv vzhledem k Atlasu jako celku (charakter značky, chcete-li). Navíc z této - uznávám spekulace - nic nevyvozuji kromě pochybnosti kolem budoucnosti katalogu firem. A zbytek tohoto bodu je tak trochu polemika do prázdna. Já snad někde řekl, že bulvár je mladší než průměr Internetu? Nebo že chat MUSÍ mít nebo má jenom mladé uživatele?
4. A teď naopak - dají se inzerentům prodávat RU? Vždyť jsem to zmínil. Pokud dají na tiskové zprávy, asi jo... ;-) Možná nejde jen o pageviews, ale bez nich obchodní dopad určitě objektivizovat nejde.
5. Jestliže jsem se u 3. bodu vyhnul slovu demagogie, teď už nelze. Pakliže jsou zde nějaká průkazná data, proč už nejsou alespoň v těch tiskových prohlášeních? Anebo jinak - sem s nima. Nevěřím, že by je Lupa nezveřejnila. Natož neanonymnímu pisateli. A jako takový prý dostanete i honorář...
Obecně - budu vděčný za jakékoli zobjektivizování celé věci, ale radu jako osoba nepotřebuji. Nakonec, o mých pohnutkách to bude více zítra...
A nakonec ještě jeden nesouhlas: ta diskuse sem patří. Kdybych si mohl být vším absolutně jistý, nebudu to anonymně (a věřte že nezištně) někde uveřejňovat. Korektní a na datech založená diskuse mě zajímá (a měla by zajímat každého, koho se týká) a bude-li z čeho, rád se poučím. Pokud si chci zachovat objektivitu, musím přijímat data i když se mě nelíbí.
Pravda, nemusím přijímat data, která považuji za irelevantní. Ale to je konec-konců můj problém,že? Takže pokud někdo má lepší data a vysvětlení, sem s nima. Budu první zvědavý čtenář Lupy přilepený k monitoru... ;-)
Ad 1 - Reklamní a mediální agentury ta data nakupují (nebo mohou nakupovat). Předpokládal jsem, že "top manažer v reklamě" by k nim mohl mít přístup. Bez nich je opravdu těžké dělat hlubší analýzy.
Ad 2 - je potřeba rozlišovat čistě servisní stránky icq.atlas.cz (které jsou jediné auditované), aplikaci ICQ a třeba uvítací stránku ICQ.
Ad 3 - "mladší třebas spíše táhne bulvár", "Mladší lidé a senioři (jak se již ukazuje v USA) jsou nadšenci chatů, naproti tomu lidé v produktivním věku - zdá se - jsou rádi, když komunikovat nemusí..." - tak to v Čechách není a na Atlasu už vůbec ne.
Ad 4 - pageviews jsou důležitá, ale je nesmysl je porovnávat pro portály jako celky. Smysl to má pouze jako služba proti službě.
Ad 5 - samozřejmě že jsou průkazná data a samozřejmě že některé z nich dáváme do tiskových zpráv. Zkuste si třeba spočítat poměry denních nebo týdenních návštěvností homepagí Atlasu a Centra v závislosti na datech TV kampaní (i v porovnání se Seznamem, iDNESem a dalšími). Otázkou ovšem je, jestli je primární cíl TV kampaní zvýšení návštěvnosti - pokud by tomu tak bylo, tak by to opravdu moc nefungovalo (přesněji fungovalo hůře než online kampaně). My jsme ovšem na rozdíl od Centra takový cíl nikdy nedeklarovali :-)
Pro Lupu už pár let nepíšu, zvlášť v oblasti portálů těžko můžu být objektivní :-)
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).