Hlavní navigace

Vlákno názorů k článku Který vyhledávač je nejlepší? od Petr Staníček - Pane Illichu, kdybyste místo toho agresivně obranného postoje...

Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.

  • 13. 12. 2004 10:13

    Petr Staníček (neregistrovaný)
    Pane Illichu, kdybyste místo toho agresivně obranného postoje aspoň malinko uznal, že kritika může být oprávněná, udělal byste lépe (a to nejen pro image Jyxa). Osobně jsem byl docela dlouho zarytý "Jyxista" - ale poté, co mi Jyxo několikrát nenašlo VŮBEC NIC (nebo jen půl stránky nerelevantních odkazů), dávám raději přednost Morfeu. Resp. abych byl přesný - používám takřka výhradně Google a tyto české stroje jen tehdy, když potřebuju skloňovat a hledat různé varianty diakritiky.

    A vyhledávání obrázků na Jyxu je ostudná kapitolka sama pro sebe...
  • 13. 12. 2004 11:02

    Michal Illich (neregistrovaný)
    Myslím, že jsem udělal přesně to, co chcete - uznal (částečnou) opravněnost kritiky (viz třetí bod). Ale pouze v takové míře, jakou si zaslouží. Ten test skutečně testuje jen vyhraněnou část dotazů, a to nikoliv takovou, jakou pokládá většina uživatelů. Pokud někdo otestuje třeba desetinu toho, co by mělo být testováno, a vydává to za test vyhledavače (tedy jaksi "všeho"), tak se prostě ozvat musím.

    Agresivního tam nevidím nic, jsou to bez vyjímky věcné argumenty.
    Z té stránky vyjádření má snad jedno jediné slovo ("troufalé") slovo jakýsi emotivní náboj. Vzhledem k tomu, že je to doložené konkrétními argumenty, tak si myslím, že je na místě.

    Prošel jsem si mailbox a tenhle rok jste nic nepsal - když jste nic nenašel, mohl jste to ohlásit. Samozřejmě bychom to řešili a mohl jste být spokojenější vy i my.
  • 13. 12. 2004 11:20

    Petr Staníček (neregistrovaný)
    Absolutně netuším, proč bych měl něco takového dělat. Když je to služba jediná, kterou mám k dispozici, tak ano - obracím se na provozovatele a snažím se řešit nedostatky, rotože sám chci, aby to fungovalo. Ale když to není služba nijak unikátní a vedle sedí konkurence, tak jdu prostě jinam - nevím, proč bych se měl zdržovat a trápit řešením VAŠICH problémů.

    A vlastně ani nechápu, proč jsem ten předchozí příspěvek psal. A nenechal vás, ať se dál hádáte se všemi, kazíte si (tj. Jyxu) už tak pošramocenou image a působíte tak nevstřícně. Vždyť co mně je vlastně do toho. Vlastně lituju, že jsem ten příspěvek vůbec napsal.
  • 13. 12. 2004 22:27

    Bochi (neregistrovaný)
    Pixy, asi jste se dnes spatne vyspal. Ten vas prispevek mi prijde naprosto zbytecne utocny, dalo se to rict i jinak, ne?
  • 13. 12. 2004 23:31

    Petr Staníček (neregistrovaný)
    Omlouvam se, ze jsem se podepsal a nenapsal ho jako nejaky anonym. Ja jsem ale opravdu nechtel nekoho chlacholit a byt vstricny. Napsal jsem to jako normalni radovy nespokojeny zakaznik, ktery byl kvuli sve nespokojenosti s poskytovanymi sluzbami nucen (ac nerad) ke konkurenci, a ted musi sledovat, jak se provozovatel stale zarputile snazi zakryt si oci a stale se obhajuje.

    A me vadi principialne, kdyz si "zakaznik" na neco stezuje a "dodavatel" se mu jen snazi vysvetlit, jak se plete a ze pravdu ma prece ON. I kdyby ji stokrat mel, tak pred zakaznikem se maji sklapnout kramfleky, pravdu ma vzdycky zakaznik, sluzebnik, usluha, poctivec.
  • 13. 12. 2004 23:56

    Michal Illich (neregistrovaný)
    Nebyl jste k ničemu donucen. Řekněme, že jste byl z nějakého důvodu nespokojen. Já bych byl rád, kdybyste v takovém případě napsal a řekl nám konkrétně s čím, jinak se to totiž nedovíme. Rozhodl jste se nenapsal a jít jinam. Ok, i to je naprosto regulérní rozhodnutí. Já z něj sice radost nemám, ale vy nejste povinen nám s čímkoliv pomáhat, to je jasné.

    Nerozumím tomu, že mluvíte o zakrývání očí. Pořád dokola tu naopak vyzývám všechny, ať nám posílají konkrétní případy, kdy se jim cokoliv nelíbilo. Chceme je znát, řešíme je, pomáhá to jak nám, tak uživatelům.

    Pokud se pamatuji, tak jsem žádnému uživateli neřekl, že se plete (tedy že je nespokojen nějak "špatně"). Padly zde tuším dvě konkrétní připomínky z řad uživatelů. Jedné (byt) jsem dal za pravdu a problém okamžitě odstranil. U druhé (ten dotaz mp3) jsem také s uživatelem souhlasil a pracujeme na vylepšení.

    Jediné moje výtky jsou vůči *testu*. On totiž takový test má jistá pravidla. Nevymyslel jsem je já, ony jsou známé už desítky let, dobře popsané, vyučují se na vysokých (a některých osvícených středních) školách. Tento zmíněný test se jimi neřídil a výsledky jsou z nereprezentativního vzorku neopodstatněle zobecněné. Není ani jasné, jak autor dotazy vybral. Přál bych si, aby se zde objevil konečně test, který je nezávislý a dobře zvládnutý. Kupodivu si myslím (možná naivně), že tato diskuse by k němu mohla přispět.



  • 14. 12. 2004 13:43

    Petr Svestka (neregistrovaný)
    No ja souhlasim s panem Illichem v tom, ze ten test je nedokonaly, dalo by se rici odflaknuty (jako ty predesle).

    Portaly a vyhledavace maji slozite funkce na vyhledavani ve svych databazich a hodnotit jejich "uspesnost" na zaklade necele desitky "dotazu" mi prijde docela scestne.
    Skoro to vypada, ze ten test delal stejny clovek jako test "Zvednou Vam operatori telefon na lince 800 ..." (nevim jak znel presny nazev) co tu probehl pred par dny.

    Takovehle "testy" by se mi jako provozovateli dane sluzby vubec nelibily a byt jimi, tak se proti tomu ostre ohradim.

    Je to jakoby nekdo udelal "test" s automobilem, a behem testu otestoval kvalitu svetlometu, blinkru, jak dobre sedne volant do ruky a kolik to auto stoji a jakou ma spotrebu. A v pripade ze mi volant nesedne, tak to zkritizuji.

    S takovym pristupem bude Lupa brzo celit zalobe ...