Nelze vše svádět na lidi.... Ale jde, lidi jsou problém tohohle světa.
No vaše reakce i jednoho nad Vámi je, podle mě ve stylu „já o koze, on o voze“. To celé co jsem psal, by šlo shrnout …nevěřit reklamě.
Jak již někdo uvedl reklama korumpuje, nemůže 100% lhát, ani být strohou specifikací.
Ano, nezajímám se víc o to, že látky obsazené v potravě jsou víc škodlivé v určité kombinaci víc než samostatně, protože to jednak neovlivnitelné (100% zdravé potraviny neexistují) a nebude to nikterak vybočovat z průměru, ani nemíním
panikařit, protože to není nic nového ( např. cokoliv kyselého v socialistickém hliníkovém papiňáku) ani nevím, že TickTack má tolik, nebo tolik kalorií, ale rozhodně, až to budu chtít vědět, nebudu vycházet z údaje v reklamě, ale zjistím si to jinde nebo jinak. Rozhodně nepatřím k chudákům, kteří se honí za Lite potravinami a potravinovými doplňky.
Je zvláštní u věcí, které jsou již zaběhlé, k tomu nepřistupujeme tímto způsobem. U automobilu, který jede podle reklamy maximálkou 310km/h, už podvědomě víme, že bude mít vysokou spotřebu a maximálky nebude dosahovat za všech podmínek a nebude to základní levný model, nebo nejlevnější od dané značky.
Musíme se ve společnosti ještě kousek posunout, abychom k reklamě přistupovali s více chladnou hlavou. Ikdyž pár jedinců, kteří prohlásí, že to tak musí byt , musí to být pravda , protože to je v reklamě, se bohužel najde.
Nakonec zboží i služby nenakupujeme podle reklamy, ale nějaké nabídky, kde bude uvedeno co je předmětem obchodu.
Jinak boj proti klamavé reklamě např. jednu dobu ve Velké Britanii jednu dobu na některých výrobcích byly fotky zboží, protože ilustrace byla brána jako přikrášlení (klamání).
Napadáme jestli bychom také protestovali proti osobám které v reklamě vystupují. Napadneme pana Krauze za to, že dělá reklamu na něco co nepoužívá? Že někdo tím autem nejezdí, že někdo je nemocný když v reklamě žije zdravě, že vypadá nenalíčená jak smrtka, nebo že rozhodně není fit ani happy atd….. nebyl by z toho nakonec hon na čarodějnice?
Podle mě je to často zaslepenost a absence „zdravého selského rozumu“. Nikdo nemůže vědět všechno, ale měl by si to uvědomovat a případně i ty informace schopen sehnat.
Prostě nikdo z nás není bez chyby a svoje chyby, by nemel svádět na ostatní.
Muzete sve pozoruhodne tvrzeni dolozit?
Pokud je mi znamo, i v zahranici ve vetsine pripadu sice neni FUP prilis zverejnovana, ale zato tvrde prosazovana ...
Vy jste odborník na všechno, že ano? Z chemické složení zubní pasty vyčtete, že se bělicií účinek nekoná. POhledem na karbičku Tic Tacu taky hned zjistíte, že "jen dvě kalorie" jsou nesmysl, ale že by tam mělo být "jen 5,75 kalorií"... Nelze vše svádět na lidi!
presne tak.. malokdo vi o skodlivosti aspartamu a nebo faktu, ze benzoan sodny (velmi pouzivany konzervant) a vitamin c (zadouci aditivum v soft-drincich) vytvari benzen - karcinogenni prvek
On se kazdy nemusi orientovat uplne ve vsem. To neni o lenosti premyslet. Vam to muze pripadat samozrejme ale spouste lidem vubec ne. Naopak v oblasti kde jsou oni doma to muze byt naopak. Co je pro ne samozrejme, na to byste se vy nechal nachytat.
Jak chcete rozhodnout, která v reklamě zatajená informace je ,,podstatná'' ???
IMHO by se měly podobné kraviny ze zákona vyhodit- velcí podvodníci se z toho vždy snadno vykroutí, na drobné opomenutí v reklamě solidní ale někomu nepříjemné malé firmy to může spadnout jako kladivo.
Líbi se mi názor, že reklama pouze KORUMPUJE. Nemůže lhát (ze zákona), nemůže ani říkat celou pravdu (musela by přiznat že daný produkt reklamu potřebuje, uvést její rozsah a náklady, zmínit že je plně nese spotřebitel), takže zbývá NEINFORMOVAT, jen chlácholit, vymývat mozek, a korumpovat- kupovat přízeň dané značce výměnou za pohled na rozjásané barvy, veselý skeč, nebo pohodovou muziku.
Asi by to tak mělo být, ale to je dost ideální, až nereálné. Myslím, že opravdu 100% klamavých reklam není tolik, bohužel to, že někdo si něco nepřečte celé a nedokáže posoudit dopad, není záležitost reklamy.
Osobně reklamu neberu, je pro mne jen informací, že to zboží a služba existuje, ten zbytek, že to je svěží, chutné, zdravé, lehké, levné, výhodné, módní, rychlé, in, beru jako pokus o zlákání, oklamaní, ošálení….. …..prostě pokus mě zblbnout abych to koupil. Podle mne se jedná v reklamě otevřené „lhaní„ . Je to jakási hra, kde je potřeba přispění té klamané strany, prostě mi Vám nalžeme to a to a koupíte si to?
Bohužel tu je setrvačnost rudých let minulých, kdy lidé si vybrat nemohli. Dnes jsme v době, že každý si musí vybrat a nejen to, každý jsme sami sobě zodpovědní za to, co si, vybereme a jaké důsledky to mít na nás bude. Nikdo nás nemůže „vodit za ruku“, říkat co by jme měli kupovat a co ne. Kdo nás lakuje a kdo ne. Pokud by lidé vybírali s rozumem, těch opravdových podvodů by bylo podstatně méně.
Jasne ale pokud nekdo neumi pocitat, tak hodne tezko zjisti ze 1+1=2 a ne 3.
Osobne si myslim, ze to klamava reklama je. Problem je take v tom ze firmy neuvadi, ze musite platit jeste pausal za pevnou a vzdy jsou vsechny ceny bez DPH.
A jak uz tady nekdo zminil, predvolebni kampan je take klamava reklama.
Tak tenhle nazor se mi fakt nelibi. Nevim, proc by se melo v reklame lhat, i kdyby to nekomu pripadalo super zrejme.
Co je tak nepredstavitelneho na pausalu, ktery ma 512kBit/s a neomezene mnozstvi dat? Ja si ho tedy predstavit dovedu a pokud nekdo udela reklamu 512 kbit za 500 Kc, tak bych ocekaval 512 cely mesic, a ne jen do chvile nez prenesu prvnich 100 mega.
Vas postoj povzbuzuje operatory k tomu, aby podvadeli. To vytvari situaci, kdy slova ztraceji vyznam a kazde sdeleni si musite nejdriv 'prelozit' do sdeleni uplne jineho - jako kdyz mluvi poslanec. Drobne podvudky pak prerustaji ve vetsi az nejvetsi. IMHO by to melo byt presne naopak - proc je problem vynutit si hned na zacatku presne a nezavadejici sdeleni? Proc se musi par uzivatelu (kteri vetsinou podobnou situaci uz prosli drive, a taky se mozna driv citili podvedeni, nez je zkusenost naucila rozeznavat pravdivou nabidku od nepravdive) tvarit nadrazene a tvrdit "ale vzdyt to je jasny, vy tupouni..."?
Klamavá reklama to nebude. Spíš je to lidská blbost. Pokus mi někdo v reklamě říká, že 1+1=3,tak mu budu věřit a pak tvrdit ,že použil klamavou reklamu? Není to o pohodlnosti a tom, že lidi jsou líní přemýšlet?
Osobně nevím o existenci věcné, stručné, "neklamavé reklamy" na datové služby.
Pokud nebudou lidé znát trochu problematiku, co jaký parametr znamemá a jim přinese, je skoro každá reklama klamavá.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).