No, rekl bych, ze uz jsme meli dost casu, naucit se cist tyhle reklamy a kdo ne, tak by mel zacit a naucit se aspon tyhle dva zakladni body (pokud znate dalsi, pridejte je:)):
pokud reklama uvadi castku, soustredit se na:
1) kouzelne sluvko "od", ktere znamena, ze uvedena cena je nejnizsi, kterou muzete sice platit, ale ktera rozhodne neni za tu sluzbu, ktera je v reklame nabizena (tady bylo uvedeno "my vam nabizime vyssi | 4Mbit/s | DSL Speed Up jiz **od** 395kc" coz musi clovek cista jako "mame nejrychlejsi variantu 4Mbit/s, ale muzete si objednat i variantu za 395kc s jinou rychlosti"
2) "male hvezdicky", ktere u ceny znamenaji odkaz nekam jinam, kde muze byt napsano, ze ta cena plati pro jinou variantu nebo za dalsich podminek, napr. "nabizeme vam 4Mbit/s* linku za 100kc/mes" a nekde dole na strance malym pismem uvedeno "* plati pri sjednani smlouvy na 10let s limitem dat 1GB/mesic a pouze rychlost stahovani"
3) dalsi kouzelne sluvko muze byt "az~" obvykle ve spojeni s "od" napr. "nelevnejsi internet, od 100kc/mes az 8Mbit/s"
docela me taky dostala reklama od CTc na rychly internet 4Mbit/s s dodatkem, ze rychlost plati pouze pro stahovani, pro upload je jen 512kbps (samozrejme o FUP ani zminka, coz docela nechapu, protoze kdyz uz bych si mel koupit 4Mbit na download, tak bych to chtel vyuzit, ale kdyz mi to po XGB skrouhnou a pak nemuzu ani nic rychle posilat, tak je to docela vyhozeni penez oknem)
No to mě tohle taky došlo, ale tady jim to kouzelný slůvko "až" před těma 4Mb/s chybělo. Ale je fakt že většinoa reklama říká rychlost připojení "až" 4Mb/s ceny "od" 395Kč, čísla má samozřejmě každý poskytovel jiná. A myslím si že s toho je docela jasný že ty 4Mb/s nebudou za 395Kč.
GTS Novera se snaží. Změnila banner, do kterého dneska (nejspíš po vydání článku) doplnila právě slovo "až" a také informaci dole vespod, že cena nezahrnuje 19procentní DPH a že nabídka platí jen do 31.3.2006. Screenshoty jsou z původní banneru, který má Lupa.cz stažený, a tedy k dispozici. Takže v článku nic "nevypadlo", jek díky článku naopak do banneru něco "přibylo".
Je milé, že se kvůli neradostné publicitě snaží operátoři napravovat chyby reklamních oddělení. Třeba se časem dočkáme zmínek i o FUP.