No, EP sice odsouhlasil zrušení geoblockingu (nevím, od kdy), ale prý se nebude týkat "copyrighted" věcí, jako online hry, audio/video (= vč. Netflixu) a tisk. Takže vlastně popravdě nevím, čemu to zrušení pomůže - nikdy jsem nenarazil na geoblocked e-shop nebo autopůjčovnu.
a kde je ten digital single market ? kdy konecne zmizi hranice toho co se da legalne koupit v ramci eu ? Svobodny a jednodny trh byl kdysi hlavni myslenkou unie, ale s internetem se na ni nejak "zapomnelo". Pro streamovaci společnosti jsme takto akorat staty treti kategorie...
Článek je neskutečná snůška blábolů. Co je ale nejpodstatnější - jestli si někdo myslí že domlouvání dalších a dalších exkluzivit a rostoucí fragmentace něčemu pomůže (třeba původní tvorbě), tak ignoruje to nejpodstatnější - rostoucí fragmentace, exkluzivity a geo(b)locking povedou jen k tomu že míra pirátství nebude dál klesat, nebo dokonce zas stoupne. Stačí se podívat na hudební odvětví - tam pirátství pokleslo jendoduše proto, že většina velkých služeb nabízí víceméně kompletní katalogy (včetně Supraphonu, např.).
Tak či onak, nejlepší streamovací službou zůstává domácí NASka.
Navíc co jsem četl, tak paradoxně začíná zajímavý jev, kdy v zahraničních Netflixech (včetně CZ) se občas naopak objevují věci, které chybí v USA... Týká se to hlavně seriálů, kde si pro USA domlouvají exkluzivitu kabelovky a tak to naopak Netflix nějakou dobu musí blokovat v USA. Nepochybně se to snaží řešit a nejspíš to bude dočasné, ale hezky to ilustruje fakt, že to s šířkou obsahu není zas tak jednoduché a časy "USA moc, EU West méně, CZ skoro nic" jsou z velké části minulostí.
Jinak osobně vidím u Netflixu hlavní problém v lokalizaci - mě by třeba nevadily titulky (spíš naopak), ale i ty jsou jen na celkem malém počtu položek. Sice se to dá různě řešit, nějaké možnosti použití externích titulků Netflix podporuje takřka oficiálně, ale uživatelskou příjemnost služby to zhoršuje.
Netflix má a vždycky bude mít problém v zemích jako je ČR - tzn. malá zemička se specifickým a světově bezvýznamným jazykem. Zpřístupnit obsah ve větším množství bude vždy nejefektivnější ve světově významných jazycích a větších regionech (USA typicky), v ČR apod. vždy narazí na jazykovou bariéru a malé množství obyvatel s tímto jazykem - krom nejmladší generace málokdo skousne absenci českých titulků či spíše dabingu kterým jsou tu lidi odchováni. A jak bylo zmíněno, nabídka nemainstreamového obsahu je mizivá - korejské seriály s českou podporou tam těžko najdu, nelegální cestou to není problém. A mimochodem srovnávat Netflix a Spotify je nesmysl - v hudbě totiž jazyková bariéra odpadá, není nezbytně nutné textu rozumět - sám poslouchám dost korejských a japonských skladeb kde obsah je pro mne neznámý, ale kráse hudby to nijak neubírá.
Clanek obsahuje nepravdive udaje. Je to neuveritelne, ale mam pocit, ze autor tu platformu vubec nemel predplacenou. Kritizuje totiz absenci alternativnich zanru jako jsou korejske serialy, Bollywood, japonska anime produkce a alternativni filmova tvorba. To vsechno na Netflixu je zastoupene v pomerne bohate mire. Ja jsem napriklad divak korejskych serialu, takze vim moc dobre, ze je to pro priznivce asijske tvorby zajimave. Navic Netflix je krome platformy Viki jedinou sluzbou na ceskem trhu, ktera tyto zanry nabizi. A narozdil od ni klade velky duraz na kvalitu anglickych titulku.
Nesmysl. Za USA zaostáváme, to je asi logické, protože to je domovská země Netflixu a mají nejdéle budované vztahy, ale za ostatními vyspělými státy nijak výrazně v nabídce nezaostáváme. Občas i naopak. Stačí se podívat třeba na Německo, kde je ta nabídka chudší.
Zásadní omezení není nabídka titulků a hlavně dabingu. Bez toho to prostě většinového diváka neosloví.
Já mám Netflix předplacený a rozhodně omezenou nabídkou netrpím. Je tam kvalitního obsahu na několik mých životů.
Proč je to snůška blábolů? Navíc mi hlavní sdělení článku plně koresponduje s Vaším názorem - že fragmentace platforem způsobuje, že lidi dál pirátí. Nemají prostě jedno tržiště, kde by legálně našli všechno (nebo alespoň většinu toho) co chtějí, tak jako se to víceméně podařilo hudebnímu trhu.
No, pravdou je, ze je to porad docela velky mainstream. (Ted se tam treba v anime objevila naprosta klasika Death Note, dlouho je tam Fullmetal Alchemyst apod). Ale rozhodne si nestezuju. Sem tam se tam objevi lahudka, o ktere jsem nikdy neslysel (napr. Aggretsuko).
Rekl bych, ze tomu proste v Netflixu rozumi a vedi, co chce vetsina jejich divaku.
Ve chvili kdy na Netflixu zkusim hledat 3 filmy co bych si ted pustil (Wolverine z Japonska, 500 Days of Summer, Hacksaw Ridge) a ani jeden mi to nenajde protoze pro CR nemaji vyreseny prava, tak takovou sluzbu nechci ani zadarmo.
Spotify si platim a rad protoze tam je 99% toho co hledam.
Kolik těch korejských seriálů má českou/slovenskou podporu, tedy titulky? Hádám nula. Já občas dávám asijské filmy s anglickými titulky (když není jiná možnost), ale má znalost není na takové výši, takže mi to snižuje komfort a požitek, tudíž 20h seriálu by bylo už moc vyčerpávající na mozek :-)
V (tendenčním) článku je snůška nesmyslů, na které už reagovali v této diskusi jiní. Kvintesence problému ohledně nabídky aktuální filmové produkce v online světě je vidět kolem festivalu v Cannes. Jde o peníze, kdy velká studia chtějí profitovat hlavně z multiplexů. Pak máme tady licenční bariéry (související s předešlým), co je hlavní překážkou širší nabídky i pro Netflix.
V poslední době mne u Netflixu potěšila pěkná nadílka obsahu od Monty Pythonů. Moje dcera zase oceňuje, že tam má korejské seriály.
To mas jedno, protoze skoro nikdo si neplati Netflix kvuli nejnovejsimu filmu ze serie Star Wars. Abonenti Netflixu sleduji jednak originalni serialy y produkce firmy, ktere maji vysokou kvalitu. A potom taky serialy americkych televizi, ktere z ceskych obrazovek pomalu mizi. Protoze ceske televize si nemohou dovolit vysilat pro mlade.
V článku nezazněla jedna podstatná věc. Podle mnoha indicií hodlá Apple spustit svoji vlastní konkurenci pro Netflix. Už letos točí filmy a seriály s mnohem větším rozpočtem než Netflix. Jestli má někdo vliv a páky na to, aby přesvědčil všechna klíčová studia ke spolupráci, tak je to právě Apple. Mají tak masivní uživatelskou základnu, že skoro nikdo nebude chtít zůstat pozadu.
Tak znova, a snad doufejme naposled. Netflix je televize, ktera se od klasicke televize lisi jenom tim, ze je globalni a ze je nelinearni. To znamena divak nemusi cekat do vecera na zajimavy program. Tot vse. Neni to zadne lakadlo na polepseni piratu. Netflix se chce zalibit svym divakum, nikoliv piratum. Autor clanku Netflix nikdy predplaceny nemel, jinak by vedel, ze alternativni tvorby je tam vice nez se Ceske televizi zdalo ve snu.
Ono to takhle jednoduse neplatilo nikdy. Ja pouzivam Netflix obcasne od roku 2013 a ta americka nabidka byla vzdycky nejvetsi, ale zase tam byla spousta beckovych filmu. Vynikajici byl kanadsky Netflix. Ale vsichni chteli americky, i Kanadane, protoze tam bylo nejvic serialu a divaky bavi objevovat nezname filmy. Takze opravdu to nefunguje tak, za spocitame filmove kasovni trhaky a dostaneme kvalitu. Absolutni nesmysl.
Netflix ovsem rozhodne nechce byt katalogem televiznich poradu. Chce byt internetovou televizi, je to proste nelinearni televize. Takze, co se aktualne pise o budoucnosti Netflixu: Chce se vice zamerit na zanry fantasy a sci-fi, ktere jsou nejpopularnejsi (drive to byly komedie), chce i nadale investovat miliardy do vlastni tvorby, kterou povazuje za klicovou. Protoze konkurence bude pribyvat a prevzate serialove tvorby bude na trhu k dispozici mene. Uvazuje o nakupu nektereho mensiho filmoveho studia.
Ceske titulky nema zadny korejsky serial v nabidce Netflixu. A ja bych i souhlasil s tim, ze u nekterych serialu je to diky tomu hodne narocne. Napriklad u serialu Black jsou nektere pasaze vypravene tak, ze vysvetleni se divak dozvi az potom. To je samozrejme v anglictine tezke sledovat. Ale serial je vynikajici.
https://www.youtube.com/watch?v=5aDu4lK_1WA
Jsou tam dokonce i nektere korejske televizni souteze. Chybi popularni travel show Running Man (u na v novinovych clancich nespravne oznacovana jako cinska reality show, pritom kazdy vi, ze nejlepsi porady v Asii jsou korejske). A z korejskych dramat je tam takovy vyber toho zajimaveho z posledni doby. Takze nekolik malo desitek serialu, kde nechybi hity jako A Korean Odyssey, Prison Playbook, Black, Strong Woman Do Bong Soon, Something in the Rain.
https://www.hellokpop.com/tv-movies/something-in-the-rain-netflix/
Strilis od boku vymyslene udaje, ktere jsou snadno dohledatelne. Cesky Netflix je obsahlejsi nez nemecky, francouzsky, italsky a spanelsky.
http://unogs.com/countrydetail/
Divaci platforem s asijskymi serialy jsou ze 65-73 procent zeny. Prvni cislo uvadi Dramafever a to druhe Viki. V USA existuje dohromady nekolik milionu konzumentu korejske hudby (K-pop) a korejskych serialu (K-Drama). Cesky ctenar tomu ma tendenci neverit, ale v USA se to bere jako fakt.
https://www.vox.com/2014/9/24/6832951/heres-why-millions-of-americans-are-binge-watching-korean-dramas
1. Nic takoveho se nechysta.
2. Vy si porad myslite, ze nekdo planuje spustit nejaky video katalog, ktery bude mit za cil odradit (nejen) Cechy od piratovani video obsahu. Nic takoveho se nechysta, kazdemu je to naprosto jedno. Piratstvi neni tim, co by urcovalo plany techto firem.
Samozrejme, ze Netflix privedl na svet mnohe propadaky. Hlavne se jedna o nektere filmove produkce. Ale trend jde smerem k lepsi kvalite. Novy film ANON je vysoce kvalitni sci-fi s hvezdnym obsazenim (Clive Owen, Amanda Seyfried) a byva oznacovan jako zatim nejlepsi produkce z dilny Netflixu.
https://www.youtube.com/watch?v=RJOoYhQcQBI