Hmm, prehravac zaznamu byl uz ve Win3.x a asi i ve starsich. To, ze byl jiz soucasti windows bylo fajn, pokud nekdo chtel jiny prehravac tak proc ne, bez problemu existovaly oba. Ale clovek nemusel resit ze chce NECO prehrat a ono to nepujde.
Bude bezva, az si poridite novy PC a ono nepujde prehrat AudioCD, nepujdou prehrat MP3 a nedej boze treba DVD!
Myslim si, ze je to stejny stav jako kdyby se ted Microsoft zacal soudit s Ferrari nebo jinymi evropskymi automobilkami - protoze davaji do svych aut vlastni motory nebo ze do nich davaji radia nebo dalsi veci - protoze tim omezuji konkurenci.
Nevsiml jsem si, ze by vsechny autosalony dodavajici osobni vozy byly v jedne barve a patrily jedne firme. Jen v ulici kde mam kancelar je Mazda + Honda, na kopecku nad nami je VW Group, za rohem mam Fiat + Alfa Romeo.
Ano, ale vsiml jste si, ze by ty auta mely jine nez svoje motory?
Zkuste se podivat na ruzne ankety ohledne pouzivaneho Media Playeru - tam WMP rozhodne nejak zurive nevyhrava.
Kdyz si kupujete automobil tak obsahuje autoradio. Obsahuje takove, jake tam da vyrobce. A ted nekdo vyrobci prikaze, ze tam to radio davat nesmi - protoze tim snizuje konkurenceschopnost ostatnich vyrobcu autoradii. Kupujicimu nic nebrani si radio prendat - ale pokud tam zadne nema tak ma v aute ticho.
Vy ale nechapete (nebo nechcete chapat) tu zakladni premisu cele situace. Microsoft ma monopolni postaveni na trhu OS pro PC. Kdyby mel dvacet procent trhu, zapolil s OS/2 nebo UNIXy o kazdy kousek trhu, tak by se nikdo nad timhle bundlovanim nepozastavoval, protoze by neslo o zneuziti monopolniho postaveni. Presne to same je u tech aut, mohu koupit auto s vyrobcem urcenym radiem (ovsem i bez), ale zaroven muzu koupit auto od Forda, Mazdy, Bentleye, Ferrari proste co chci. Pokud by mel Ford 90+% svetoveho trhu s auty, tak by bylo jeho preferovane autoradio take problem.
... ergo v teto fiktivni skutecnosti bude v zajmu zakaznika direktivne zakazat autoradio montovat, aby si jej musel koupit sam. Popripade svepomoci smontovat z nejakych free opensource soucastek, nebo hledat mezi stovkami a tisici "zdarma" autoradii to, ktere nebude obsahovat bombu, nebude kazdych pet minut prerusovat prijem vlastni reklamou, popripade za jizdy neprevezme rizeni palubniho pocitace ...
Samozrejme tento direktivni zakaz vyda nekdo, kdo pred par dny v podstate zavedl monopol jedine vysilaci stanice a platit poplatky za ni v podstate i tehdy, kdy radio nemate.
Skvele vize.
To není o zakázání rádia v autě, ale o možnosti mít auto i bez rádia nebo s jiným rádiem - což máte. A má to i něco společného s tím, že ta rádia poskytují zhruba stejné "služby", a dají se připojit díky univerzálním propojkám (popř. redukcím), navíc umožňují přijímat i stejné stanice bez vázání na nějakou konkrétní.
Jenže celé tohle přirovnání tak jako tak vázne. Automobilek jsou kvanta a nabízejí defakto "srovnatelné" vozy ve svých třídách - což se o OS zdaleka říct nedá. Tam je váš výběr omezen tím, co jste si vyzkoušel - a vzhledem k tomu že ve většině škol existuje "jen" MS windows, ve většině kurzů "jen" MS windows a státní správa požaduje soubory opět "jen" v proprietárních formátech, vy si moc volit nemůžete.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).