Unique sessions udava, kolikrat jeden clovek danou sluzbu navstivil. Pokud napriklad Daniel Docekal :-)) trikrat denne (jednou rano, pak po obede a nakonec vecer) prijde na Seznam.cz pak od nam udela 3 unique session. Pritom se jedna o jednoho mohutneho vousateho Daniel Docekala, a tudiz je pro nas jeden unique visitor.
Vse je zalozeno na tom, ze furt vsici mluvite o tom, jak jste jasnovidecky schopni zjistit, kdo ze za tou klavesnici a mysi vlastne skryva (obsluhuje dotycne zarizeni a hledi na zobrazovaci zarizeni), kolik je to ruznych osob, klientu atd... - ale ve skutecnosti vite totalne kulove... - vzdyt i ty sessions (je libo unique ci spolecne?) bude generovat skript, ktery naprosto legalne bude delat nejake smatrani po netu - takoveho 'klienta' IMHO inzerent nechce a nehodla za nej platit, takze co mu vlastne hodlate predkladat a ukazovat mu, ze je to presne to, co on chce a za co hodla zaplatit?
Znovu a snad uz naposled opakuji, dokud nebude pohyb po siti urcitym zpusobem futuristicky fantazijni - mam na mysli napojeni napr. na lidsky mozek (za predpokladu ze replikace nepokroci takovym tempem - ostatne na predpokladech je zalozena cela veda, verejna kryptografie atd.) - vsechny udaje o kterych hovorite jsou pouze a jenom bludy, ktery je schopen kazdy patricny klient deterministicky zopakovat v libovolnem mnozstvi.
Tyto hodnoty se meri pomoci cookie (Ve to dela Svedsku SiFo Interactive, jinde v Evrope Gallop) ci pomoci vyskytu jednotlivych IP adres rozlozenych v case (takto se meri unique sessions, ale velmi nepresne)
Media Metrix v USA meri unique visitors prostrednictvim malych programku, ktere intaluje mezi vzorek uzivatelu Internetu. Programek sleduje, kam uzivatel Internetu "leze" a posila tyto data do firmy Media Metrix, kde uz zjisti nejenom navstevnost jednotlivych serveru, ale i demografii jejich uzivatelu. Funguje to podobne jako peoplemetry.
Pri mereni techto hodnot uz muzeme zapomenout na jednoduche programy, ktere se plni logem pristupu.
Jejich vystup pak vypada asi tak, ze jeden server navstevuji zpravidla zeny 30+, zatimco jiny dve tretiny muzu s x-vysokym prijmem (v clanku zminovane sociodemograficke udaje).
Problem je, ze na nasi (i.e. ceske) internetove populaci je vyzkum techto rozmeru _velmi obtizne_ realizovatelny (viz muj predchozi komentar, a dalsi informace http://www.mediametrix.com/).