Vlákno názorů k článku Lukačovič vyzývá k správnému měření návštěvnosti od Ivo Lukacovic - Unique visitors je pocet lidi z masa a kosti,...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 12. 9. 2000 12:54

    Ivo Lukacovic (neregistrovaný)
    Unique visitors je pocet lidi z masa a kosti, kteri na dany server za dane obdobi pristoupi. Vetsinou se meri za jeden den, ci za jeden mesic.

    Unique sessions udava, kolikrat jeden clovek danou sluzbu navstivil. Pokud napriklad Daniel Docekal :-)) trikrat denne (jednou rano, pak po obede a nakonec vecer) prijde na Seznam.cz pak od nam udela 3 unique session. Pritom se jedna o jednoho mohutneho vousateho Daniel Docekala, a tudiz je pro nas jeden unique visitor.

  • 12. 9. 2000 14:13

    PaJaSoft (neregistrovaný)
    Proboha Ivosi, co jsi to psal o tom, ze ses geek (ja vedel, proc pisu "geek", ale nechtel jsem nikomu vnucovat svuj nazor - neber to osobne)? To co jsi napsal skutecne myslis vazne a jsi o tom presvedcen? Unique visitors, je udaj naprosto z vody, nemas moznost ho zjistit ani dolozit. Bohuzel to same se da rici i o unique sessions!!! Jedine, co dokazes ze sve strany rici je, ze klient, ktery obsluhuje neznamy subjekt pravdepodobne lidskeho druhu - resp. prapuvodni pokyn mu dal pravdepodobne clovek (valec na bazi uhliku a vodiku, zdravime Fencera:->) Ti na server vlezl rano, v poledne a vecer. Ale uz vubec nevis, zda-li to byl Daniel Docekal (nebo 2 nebo 3 ruzni lidi, bohuzel ani nevis, zda-li to byli lide a uz vubec nevis, co si ze stranky odnesli a v jakem stavu ji videli (zda-li treba videl reklamu, coz je jedina vec, co zajima inzerenta)). Vse, co se dozvis na strane serveru je obsazeno v hlavicce HTTP protokolu, ktery je nesifrovany a textovy (dokonce neni ani human unreadable) a kdokoli Ti posle ten samy request (treba ze stejne adresy, toto je jediny klic (a cas), ktery muzes vzit v potaz) jeste neznamena, ze je ta sama osoba.

    Vse je zalozeno na tom, ze furt vsici mluvite o tom, jak jste jasnovidecky schopni zjistit, kdo ze za tou klavesnici a mysi vlastne skryva (obsluhuje dotycne zarizeni a hledi na zobrazovaci zarizeni), kolik je to ruznych osob, klientu atd... - ale ve skutecnosti vite totalne kulove... - vzdyt i ty sessions (je libo unique ci spolecne?) bude generovat skript, ktery naprosto legalne bude delat nejake smatrani po netu - takoveho 'klienta' IMHO inzerent nechce a nehodla za nej platit, takze co mu vlastne hodlate predkladat a ukazovat mu, ze je to presne to, co on chce a za co hodla zaplatit?

    Znovu a snad uz naposled opakuji, dokud nebude pohyb po siti urcitym zpusobem futuristicky fantazijni - mam na mysli napojeni napr. na lidsky mozek (za predpokladu ze replikace nepokroci takovym tempem - ostatne na predpokladech je zalozena cela veda, verejna kryptografie atd.) - vsechny udaje o kterych hovorite jsou pouze a jenom bludy, ktery je schopen kazdy patricny klient deterministicky zopakovat v libovolnem mnozstvi.

  • 12. 9. 2000 14:41

    Ivo Lukacovic (neregistrovaný)
    Unique sessions a unique visitors se meri velice obtizne, nakladne a nepresne. Nasledujici udaje nelze jednoduse spocitat z log(u) tak snadno jako Unique IP a Pageviews. K temto hodnotam je mozne se vzdy priblizit, presna cisla nebudeme vedet presne nikdy.

    Tyto hodnoty se meri pomoci cookie (Ve to dela Svedsku SiFo Interactive, jinde v Evrope Gallop) ci pomoci vyskytu jednotlivych IP adres rozlozenych v case (takto se meri unique sessions, ale velmi nepresne)

    Media Metrix v USA meri unique visitors prostrednictvim malych programku, ktere intaluje mezi vzorek uzivatelu Internetu. Programek sleduje, kam uzivatel Internetu "leze" a posila tyto data do firmy Media Metrix, kde uz zjisti nejenom navstevnost jednotlivych serveru, ale i demografii jejich uzivatelu. Funguje to podobne jako peoplemetry.

    Pri mereni techto hodnot uz muzeme zapomenout na jednoduche programy, ktere se plni logem pristupu.

  • 12. 9. 2000 14:52

    PaJaSoft (neregistrovaný)
    A ty programky zjistili co? Ze neco hybe mysi, ze neco busi do klavesnice a leze tam a tam... zminka o lidech mi uplne chybi...
  • 12. 9. 2000 15:13

    Ondrej Veis (neregistrovaný)
    Prave Mediametrix v jednom ze svych sloganu tvrdi, ze: "[MM] counts user actvity; log files count machine activity".

    Jejich vystup pak vypada asi tak, ze jeden server navstevuji zpravidla zeny 30+, zatimco jiny dve tretiny muzu s x-vysokym prijmem (v clanku zminovane sociodemograficke udaje).

    Problem je, ze na nasi (i.e. ceske) internetove populaci je vyzkum techto rozmeru _velmi obtizne_ realizovatelny (viz muj predchozi komentar, a dalsi informace http://www.mediametrix.com/).

  • 12. 9. 2000 15:11

    Zdeněk Polách (neregistrovaný)
    Mozna Ti to nedoslo, jde o jednotnou metodiku navstevnosti pro vsechny, ktera by vsak byla pokud mozno co nejpresnejsi... Nebavime se tady o shlednutych reklamach, kazdy slusny web ma svuj reklamni system, jehoz vystupy vidi klient, ktery si zada reklamu a tento ma tudiz moznost zjistit kolikrat byla jeho reklama shlednuta, v jakem reklamnim prostoru, pripadne kdo si na ni klikl (IP adresy tech lidi)...
  • 12. 9. 2000 16:42

    PaJaSoft (neregistrovaný)
    Bohuzel doslo, a prave proto, ze naprosto stejnou vypovidaci hodnotu ma LOG WWW serveru, tak nechapu, proc tu mluvite o narocnych (drahych) merenich atd... - muzete merit co chcete a cim chcete, porad dostavate ten samy udaj s tou samou chybou, takze az si to uvedomite a hlavne, az si ujednotite terminologii (napr. co je Internetovy uzivatel), muzete zacit premyslet nad tim, jak vlastne merit... dum se take nestavi od toho, zda-li strecha bude doskova nebo betonova...
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).