Vlákno názorů k článku Lukačovič vyzývá k správnému měření návštěvnosti od Martina Kopty - Neni to tak dlouho, co mame ve FAQ...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 13. 9. 2000 2:15

    Martina Kopty (neregistrovaný)
    Neni to tak dlouho, co mame ve FAQ konference o WebDesignu, kde se obcas take nekdo rad pochlubi nejakymi temi pristupy, odkaz na pekny clanek: Jesse Berst: How to Spot the Real Web Winners. ZDNet AnchorDesk. 1998-01-13.

    Precetl jsem si tu v diskusi, ze TNSM vladne technologii iDot, omylem jsem TNSM synonymizoval s iAuditem :( V tom bude to nedorozumeni.

    To, ze obcas na neco zapomenou a neco bez konzultace vyhodi ... neni to prave to nezavisle auditovani?

    Take jsem se v clanku docetl, ze iDot je experimentalni, zatim. To bude asi problem toho, ze neni nikde detailni popis metodiky. Proto jsem chtel misto dohad, aby se k tomu vyjadril nekdo z TNSM. Protoze at uz tu neco napisete vy, pane Docekale, nebo Martin Kalenda, porad to jeste nemusi ve vztahu k iDot nic moc znamenat.

    A ted k Vasim vytkam:

    a) MS IIS nepodporuje automaticke vkladani casti kodu do na zaklade klice predem urcenych typu souboru? Ostatne, nevidim jako problem, ze se kod iDotu neobjevi na vsech strankach. Bude se proste objevovat tam, kde bude moci generovat uzitecna cisla.

    b) v kombinaci s komformni statistikou zalozenou na logu se jedna o na pomery Internetu neskutecne zpresneni (jsem si vedom posledni statistiky The Counter)

    c) dtto
    d) dtto
    e) myslite poruchy konektivity k Vasemu serveru? Kdyz se k Vam nedostanu, co byste si chtel zapocitat? NaVrcholu poskytuje LowTech reseni pro non-profit pouziti zdarma. Predpokldam, ze TNSM si muze dovolit zalohovat konektivitu, pripadne i logovat na vice serverech zaroven.
    Mne nezajima kvantita, ale trend. Nejde mi o to, kolik lidi se diva na server Lupa, ale jaky typ clanku je cteny. Technologie postavena na principech iDot, jak jste mi je prave vysvetlil, by navic mohla rici: kdo cte jaky typ clanku, a jaky server jeste k tomu, pripadne jestli nahodou necte dva ruzne typy clanku... To jsou mi pane ovsem velmi dulezite informace. Az totiz budu vedet, ze lide, kteri ctou clanky na Lupe, ctou clanky i na SveteNamodro, mohu se lepe rozhodnout, jakou skladbu pro reklmni mix pouziju.

    Technologie, kterou jste mi tak krasne vybarvil, bude tedy vice slouzit marketingovym cilum (at jsou to cile inzerenta, media nebo TNSM :). Budeme moci porovnavat, jestli treba lide z Atlasu navstevuji xChat, jestli zeny vyhledavaji v mapach na Seznamu, jestli odbornici na mobilni telefony pouzivaji e-mail zadarmo...

    Slovo orientacne zamente za statisticky :) Slovo clovek, osoba ... zamente za user; user <=> clovek. Mne na Internetu clovek nezajima, nejsme preci psychologove. Mne zajimaji uzivatele. Uzivatel muze byt mnohoclevekem, proc by to melo vadit. pokud je na jednu cookie nakoupeno deset knih pro deset lidi, je to stejne zajimavy udaj jako deset knih nakoupeno pro jednoho cloveka pres deset cookie. Ziskate totiz to, co byste se jinak nedozvedel: informaci, ze zakaznik nepouziva jen jediny browser, nebo ze se u jednoho browseru vystrida deset zakazniku (co takhle nalepit na monitor reklamu ;-).

    Zkuste se na statistiky koukat jako sociolog, ne jako vyberci dani.

    A prosimvas, radeji se zeptejte nekoho, kdo tomu rozumi a neco o tom vi. Nerad bych, aby mi VK zase rikal, ze tu snizuju profesionalni uroven. Se svym selskym rozumem mam co delat, abych stihal.

    Aside: Dvakrat se mi stalo, ze jsem udelal nepekny preklep v iDot (TNSM by se nelibil). Mozna by z prevencnich duvodu nebylo uplne od veci radeji ten nazev zmenit :))

  • 12. 9. 2000 22:40

    Martin Kalenda (neregistrovaný)
    DD,
    jak tak o tom dumam nebude problem v tom ze jak sam pisete musi byt umisten na vsech stranakch ano musi i banner musite umistit pokud ho tam chtece mit, ale ted vazne kouklal jsem se na vase cisla a jsou opavdu nizka resp vy to chtete slyset tak se touto myslenkou zaobiram nenapada me jine vysveteleni nez.
    1. neni kod umisten uplne vsude pripadne je spatne
    2. dela problem kod s JS rad dodam pouze IMG
    3. propadaji vase vysledky proto ze nepouzivate url jake je zadane v systemy viz zmije ale /zmije etc/. tut moznos jsem dal okamzite proverit nicmene pokdu sedi cisla jako pagevievs atd je technicky neproveditelne ze by cisla nebyla spravna ... je otazkou jestli dot neni v tomto smeru zatizen pulnocti chybou :) jelikoz se data uzaviraji za den pri priznive situaci s TELECOMem jemozne ze cast (odhadem) tak pul procenta lidi se na jeden site pripoji pred pulnoci a druhy po pulnoci na snade je uvazovani o posunuti hranice dnu napr na 4 hodinu ranni.

    nicmene pokdu s ekuknu do vasich navstevniku docela me hrozi nektera IP jako proxy contactelu atd. docela meni pomer IP/ clovek.
    Add problem s tim ze ma clovek poctac v praci i doma ... to je problem se kterym bojujeme protoze co kdyz ma nekdo PCdlo na kolejich ajsou tam trli lide na browser ? toto neodlisi ZADNA METODA !

    rad se zapojim do verejne debaty na toto tema protoze jedine tak dosahneme opravdu dobrych vysledku jako reseni se jevi planovane rosireni dotu ktere odstanuje i problem lidi co nemaji zapnutou podporu cookies .. fintu vam nereknu ale je to proste

  • 12. 9. 2000 16:20

    Daniel Docekal (neregistrovaný)
    Ted jsem to Martine Kopto nepochopil, jake reseni pouziva iAudit ktere nepouziva nikdo jiny?

    iAudit audituje logy, tj. pouze spocita to co je v uvedeno v HTTP logu - z toho nic jineho nez vsichni ostatni nevycuca i kdyby se na hlavu stavel. Vetsina z nas to po nich stejne musi kontrolovat (pomoci vlastnich log analyzeru), protoze se zcela bezne stava ze "zapomenou" neco zapocitat, pripadne iniciativne neco vyhodi, aniz by predem konzultovali pointu.

    Pokud snad mluvite o proklamovanem mericim bodu, tak taky nejde o nic noveho - prakticky totez totiz najdete na Navrcholu ci Toplistu. Bohuzel ani iDot neni zcela bez problemu, uz radu tydnu totiz napriklad namitam Martinu Hoskovi ze poskytuje data, se kterymi nemuzeme podle nasich kontrolnich mereni souhlasit. Napriklad jejich iDot vtipne tvrdi ze prekryv uzivatelu mezi Trafikou a Zmiji je pouze nekolik ubohych procent - ve skutecnost je ovsem zmije subset trafiky. Kdykoliv se znovu zacnu ptat na vysvetleni teto male zahady, veskera komunikace nahle ustane (podle vseho to pro TNS dela nejaka externi firma, ktera nejak neni schopna odpovedet na to jak ze to vlastne meri a proc ta cisla jsou takova jaka jsou).

    iDot je navic problem sam o sobe - je to GRAFICKY bod a pouziva COOKIES. Ma tedy tyto zasadni problemy:

    a) neni nikdy umisten na vsech strankach
    b) funguje jenom pokud ma uzivatel zapnutou grafiku (nebo skripting, zalezi na kodu)
    c) funguje jenom pokud uzivatel ma zapnute cookies
    d) je zatizen velkou statistickou chybou prave diky cookies
    e) je zatizen chybami konektivity (perfektne viditelne napriklad na NaVrcholu - jsou dny kdy to proste nezapocita nekolik hodin)

    Prave bod d) je problem - podle naseho vlastniho sledovani pomoci cookies je prave cookie zoufale nestalou velicinou - jeden clovek ma vic pocitacu (cili ma vic cookies), ma vic prohlizecu (ma vic cookies), cookies maze ci preinstaluje pocitac (cili casem dostane novou cookies), desitky procent lidi bud nemaji cookies povolene nebo jejich firewall/proxy dela s cookies divy (zejmena jim podle vseho dava cookies pokazde zcela nove). Vidime to napriklad i na podobnem sledovacim zarizeni od Netscape - podle tohoto mereni ma totiz Namodro kazdy den 50% zcela novych uzivatelu. Coz je skutecne konina.

    Pritom prave iDot a cookies by mely umoznit tolik vychvalovane sledovani unique users a sessions - skutecnost je takova, ze chyba diky nestalosti cookies je tak obrovska, ze to je mozne pouzit opet jenom orientacne.
  • 12. 9. 2000 15:32

    Martina Kopty (neregistrovaný)
    nikdo jinej nez iAudit tohle reseni zatim nepouziva a nikdo jinej o nem tedy nemuze rict vice.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).