Precetl jsem si tu v diskusi, ze TNSM vladne technologii iDot, omylem jsem TNSM synonymizoval s iAuditem :( V tom bude to nedorozumeni.
To, ze obcas na neco zapomenou a neco bez konzultace vyhodi ... neni to prave to nezavisle auditovani?
Take jsem se v clanku docetl, ze iDot je experimentalni, zatim. To bude asi problem toho, ze neni nikde detailni popis metodiky. Proto jsem chtel misto dohad, aby se k tomu vyjadril nekdo z TNSM. Protoze at uz tu neco napisete vy, pane Docekale, nebo Martin Kalenda, porad to jeste nemusi ve vztahu k iDot nic moc znamenat.
A ted k Vasim vytkam:
a) MS IIS nepodporuje automaticke vkladani casti kodu do na zaklade klice predem urcenych typu souboru? Ostatne, nevidim jako problem, ze se kod iDotu neobjevi na vsech strankach. Bude se proste objevovat tam, kde bude moci generovat uzitecna cisla.
b) v kombinaci s komformni statistikou zalozenou na logu se jedna o na pomery Internetu neskutecne zpresneni (jsem si vedom posledni statistiky The Counter)
c) dtto
d) dtto
e) myslite poruchy konektivity k Vasemu serveru? Kdyz se k Vam nedostanu, co byste si chtel zapocitat? NaVrcholu poskytuje LowTech reseni pro non-profit pouziti zdarma. Predpokldam, ze TNSM si muze dovolit zalohovat konektivitu, pripadne i logovat na vice serverech zaroven.
Mne nezajima kvantita, ale trend. Nejde mi o to, kolik lidi se diva na server Lupa, ale jaky typ clanku je cteny. Technologie postavena na principech iDot, jak jste mi je prave vysvetlil, by navic mohla rici: kdo cte jaky typ clanku, a jaky server jeste k tomu, pripadne jestli nahodou necte dva ruzne typy clanku... To jsou mi pane ovsem velmi dulezite informace. Az totiz budu vedet, ze lide, kteri ctou clanky na Lupe, ctou clanky i na SveteNamodro, mohu se lepe rozhodnout, jakou skladbu pro reklmni mix pouziju.
Technologie, kterou jste mi tak krasne vybarvil, bude tedy vice slouzit marketingovym cilum (at jsou to cile inzerenta, media nebo TNSM :). Budeme moci porovnavat, jestli treba lide z Atlasu navstevuji xChat, jestli zeny vyhledavaji v mapach na Seznamu, jestli odbornici na mobilni telefony pouzivaji e-mail zadarmo...
Slovo orientacne zamente za statisticky :) Slovo clovek, osoba ... zamente za user; user <=> clovek. Mne na Internetu clovek nezajima, nejsme preci psychologove. Mne zajimaji uzivatele. Uzivatel muze byt mnohoclevekem, proc by to melo vadit. pokud je na jednu cookie nakoupeno deset knih pro deset lidi, je to stejne zajimavy udaj jako deset knih nakoupeno pro jednoho cloveka pres deset cookie. Ziskate totiz to, co byste se jinak nedozvedel: informaci, ze zakaznik nepouziva jen jediny browser, nebo ze se u jednoho browseru vystrida deset zakazniku (co takhle nalepit na monitor reklamu ;-).
Zkuste se na statistiky koukat jako sociolog, ne jako vyberci dani.
A prosimvas, radeji se zeptejte nekoho, kdo tomu rozumi a neco o tom vi. Nerad bych, aby mi VK zase rikal, ze tu snizuju profesionalni uroven. Se svym selskym rozumem mam co delat, abych stihal.
Aside: Dvakrat se mi stalo, ze jsem udelal nepekny preklep v iDot (TNSM by se nelibil). Mozna by z prevencnich duvodu nebylo uplne od veci radeji ten nazev zmenit :))