Tak jiste. Proto v zaveru clanku nechapu placeni "spropitneho" pri platbe kartou, kdyz ty penize zamestnanec stejne velmi pravdepodobne nedostane (ani ve zdanene podobe).
Podle toho pana v rozhovoru by zrejme bylo idealni, kdyby ofocialni cena byla 1 Kc a pri dovozu jste tak dlouho smlouval o "spropitnem" az vam jidlo kuryr bud vydal nebo hodil do kanalu ...
A ta desetikoruna nebo dvacetikoruna nikoho nezruinuje
Vidite, to si muze pan opakovat pri stanoveni vyse mzdy jeho zamestnancum :-)
Mě vyhovuje asijský styl (Korea, Japonsko?) - žádné dýško, pevná cena!
Proč bych měl pořád řešit dilema jestli dát nebo nedát dýško, a když nedám, plivne mi do toho kurýr příště? Kvalitu servisu si má ohlídat firma a přizpůsobit tomu cenu a platy kurýrů, ne házet odpovědnost na zákazníka. Ten se má jen rozhodovat jestli koupí příště, byl-li spokojen.
US styl se u nás podle mě nechytne. Každý stejně dá dýško jinak, nezávisle na úrovni servisu.
No díra do rozpočtu, jak se to vezme. Pokud jí dýško nedám, utratím své již zdaněné peníze jinde, takže díra nevznikne. Když to nezdaní ona (byla by hloupá kdyby ano), tak to stejně utratí a stát se napakuje minimálně na DPH. A pokud by byl systém, že se dýška povinně daní, věřím tomu, že by je spousta lidí přestala dávat. Já taky nedaním, když mi člověk nechá za objednávku něco navíc, např. nechce drobné zpátky.
Jiná věc samozřejmě je, když se to v ČR řeší tak, že se s dýškem automaticky počítá jako s částí příjmu a pak jsou o to nižší příjmy oficiální včetně odvodů. Druhá věc je, že jsou odvody vysoké, takže se tomu ale taky nedivím že se to tak dělá.
Ono se to musi zdanit i u nas, to ze se tak nedeje je problem vyberu dani. Ono to na prvni pohled nejde videt, ale takova servirka si bez problemu mesicne vydela 5 tis. nezdanenych prijmu na dyzkach. Kdyz se to vezme poctem lidi pracujicich v pohostinstvych, je to solidni dira do rozpoctu.