Ten, v článku zmíněný web, pro "výběr optimálního tarifu" je úplně k ničemu. Zadal jsem:
- 4x20 min hovor/měsíc (O2 pevná, O2 mobil, T-Mobile, Vodafone)
- 3x5 SMS/měsíc (O2, T-Mobile, Vodafone)
- 200MB=204800kB dat/měsíc
Tedy řekněme 80x6 Kč + 15x3 Kč + 200 Kč = 725 Kč/měsíc. Schválně zkuste co vám to spočítá, od 550 Kč/měsíc jen za volání až po 15.000 Kč/měsíc včetně účtování dat.
Já bych, dnes (mám předplacenku O2), za tohle platíl asi 650 Kč/měsíčně a přenesených dat by mohlo být více bez navýšení ceny.
Zásadní problém Česka však vidím v jinde. Účtování hovoru dnes probíhá nezřídka po minutách. Jak jsme kdysi jásali za každé snížení, dokonce bylo účtování i po vteřinách... dnes je to zřejmě každému jedno. Je to vidět i na slečnách zastupující naše operátory, schválně se na takový tarif zeptejte...
P.S.
Ten kde převážně volá a SMS-kuje, a má měsíční útratu do 400 Kč/měsíc, by o smlouvě s operátorem vůbec neměl přemýšlet. Volá-li nepravidelně, tím spíše! Je výhodnější zaplatit 800-1000 Kč/měsíc, jednou do roka, když ostatní měsíce téměř nevolám, než platit trvale za něco co nepotřebuji.