Osobně řeším problém předražených mobilních operátorů stále vyšším využíváním VoIP. Dokonce nabízím kamarádům, že jim to domů nainstaluji. Je to dle mého názoru nejefektivnější nástroj, který mám po ruce.
Montovat voipy znamym je docela odvaha. Jednu dobu jsem to delal taky, ale jen jsem si tim pridelal starosti. Zaregistrovat ucet u operatora a konfnout zarizeni je jedna vec, ale nasledujici servis je vec druha. Neustale telefony, jestli bych se na to nemohl prijit podivat - jedna strana neslysi, druha strana neslysi, po vypadku internetu se telefon nechytil, nemuzu se dovolat, neco jsem na tom zmacnul a od te doby "to nejde".
Problem byl vetsinou u ISP, jak na jedne, tak pripadne na druhe strane (vypadek, latence, DHCP nedalo IP apod.), nicmene prvni, komu se volalo, jsem byl ja, protoze prece JA jsem tam ten voip instaloval. A uz vubec se nebavim o tom, ze kdyz uz jsem tam byl, tak se vzdycky naslo jeste neco, na co bych se mohl podivat - zavirovane PC, nefunkcni tiskarna, na monitoru "vyskakuje tabulka" apod.
Voipy by meli mit pouze lide, kteri jsou schopni si to sami nastavit, jinak je to za trest ... a neco podobneho by melo platit i o PC :-)
Problém je, že nějaký regulační zásah asi bude nutný, ale možná od Evropské komise. Většina VoIP operátorů jsou totiž často současně (lokální) poskytovatelé připojení k Internetu, a to je, na rozdíl od VoIP, živí. Jenže v poslední době mobilní operátoři mimořádně agresívně expandují na trh pevných linek a datových sítí, kde se svými "komplexními nabídkami" (a křížovým financováním expanze z výnosů mobilních služeb) ekonomicky válcují menší konkurenci. Ta jim navíc není schopná konkurovat ani šíří své nabídky, protože ji prostě nikdo nepustí do mobilních sítí. Podle mne jsou, s ohledem na okolnosti, splněny všechny podmínky jak pro znovuzavedení regulace pro volání z mobilních sítí, tak pro zavedení nového regulovaného trhu "komplexních nabídek služeb" samozřejmě, na dobu dočasnou. Ale ČTÚ to tiše ignoruje...
On je to take nejrozumnejsi nastroj, lepsi nez volat po statni regulaci. Potiz je, ze takovych uzivatelu je tak malo, ze si jich oligopol mobilnich operatoru nemusi vubec vsimat. Snad se to z rozsirovanim chytrych telefonu bude zlepsovat.
Já mám všude Linksys a 802.cz a občas ty problémy prostě jsou. O to jde, že musí jít internet a ten u všech ISP pořád nejde. Nebo nejde tak, aby to stačilo pro kvalitní hovor. A fyzické umístění všech krabiček taky z hlavy nevím.
To máte super. Já mám na jednom místě UPC a v posledních dnech mám mezi 19-20 hod párminutové výpadky.
A před týdnem tam připojení vypadlo na několik dní, než jsem se tam dostal a vypnul/zapnul kabelový modem.
Tohle je úplně zcestná diskuze. Žádné "domácí" připojení není bez menších či větších výpadků. A to, že někdo výpadky nezaznamenává, nebo je dokonce opravdu nemá, neznamená, že to tak bude i za půl roku.
Pochopitelně kromě krakonoše, takže ten už nám to sem teď nemusí psát. Děkujeme.
Neděste mě s tím UPC. Konečně po 3 letech se UPC přistěhovalo zase za mnou (přestěhoval jsem se v rámci čtvrti do jediného non-UPC baráku) a protože jsem s nima byl předtím spokojen, dávám vale svému ISP, který mi nabízí za 500 Kč 4/0,5 a jdu k UPC na 10/1 za tutéž cenu.
Ciste Linksys a 802.cz, nic jineho ... jeste jednou si precetete muj prispevek. Rikam tam, ze je vetsinou problem s ISP. O zarizeni, pripadne VOIP operatorovi jsem vubec nemluvil.
Proboha, co jim tam davas za srot a pres koho telefonujes. Ja mam vsude LinkSys, na druhe strane 802.cz a vubec o tom nevim, v zivote to nemelo problem. Jde internet = jde telefon. Uz jsem snad i zapomel, kde ty krabicky fyzicky lezi.
(...a ted zacne flame, ze 802.cz chce neco mesicne za telefon a ze jsou o cely jeden halir drazsi nez tamti ci oni.. mozna ano, ale ja je pouzivam protoze proste funguji)
To je fajn, ale zásadní problém je v tom, že většina lidí už nechce volat "na nějakou adresu", ale "nějakému člověku". Pevná linka (byť v podání VoIP) je prostě příliš velké omezení a mobilní VoIP je zatím mimo.
tak to gratuluji, mně se jeste nepovedlo abych mohl rict ze to funguje tam kde ja chci a ne ze to nejprve musim zkouset jestli to vubec jde a pak se modlit abych se spojil.
a ještě je v zájmu nenažraných operátorů filtrovat provozy které osahují cokoliv co smrdí VOIPem. to že zdrží a zpřeházejí pakety nikdo přece nepozná ale hovor je neopoužitelný :-) ...ale my nic , data přece prolezla všechna ....
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).