V Hiltonově příměru s upírem je zřejmá pravda. Google opravdu snižuje balík zobrazené reklamy a návštěvnost mnohých zpravodajských webů, které za hlavní zdroj příjmů měli reklamu na home page.Můžete mi prozradit, jak Google opravdu snižuje balík zobrazené reklamy a návštěvnost mnohých zpravodajských webů, když v Google News jsou jen odkazy, nanejvýš s malým úsekem textu? To tvrzení je asi tak stejně validní, jako že Google samotný ochuzuje cílové weby tím, že je zobrazuje ve svém vyhledávání - pravý opak je pravdou, Google jim posílá traffic, Google jim umožňuje vydělávat víc. Důkazem toho, že za lamentacemi Murdocha a spol. je něco jiného je i fakt, že by bylo velmi snadné zabránit Google v přístupu k tem jejich news - prostě použít robots.txt - proč místo lamentování prostě neudělají tohle? A když už jsme u těch predikcí, tak té vaší
Placený obsah tak nepředstavuje v žádném případě mrtvý koncept. A pokud se prosadí může na Internetu mnohé změnit.budu oponovat svojí: placený obsah JE mrtvý koncept. Uplatní se možná tak pro specifické niches nebo v kombinaci s free obsahem (freemium), ale jako samostatný obchodní model nemá šanci. Mnozí poskytovatelé obsahu už to zkusili a žalostně selhali. Tam kde už jednou něco bylo free, není cesta zpátky. Jakási šance je u vysoce kvalitního obsahu, který byl placený už dřív (WSJ), ale pokud někdo vyzkouší zpoplatnit to co bylo dřív free, tak jen obšťastní své konkurenty, kteří se s radostí nahrnou do uvolněného prostoru se svým free obsahem. Za pár let si můžeme srovnat, kdo z nás měl pravdu.