Na trhu s placenými kabelovými a satelitními kanály se schyluje k velké vlastnické změně. Majitel největší české kabelové společnosti UPC, mediální skupina Liberty Global, se rozhodla prodat firmu Chellomedia, pod kterou spadá i středoevropská odnož Chello Central Europe. Ta na českém a slovenském trhu provozuje na dvě desítky placených televizí, mezi něž patří i Sport 1 a 2, dokumentární kanál Spektrum, dětský Minimax, kulinářská TV Paprika nebo filmový MGM Channel. O chystaném prodeji na svém webu informoval americký list The Wall Street Journal.
“Liberty Global si asi před měsícem najala poradce, kteří jí pomáhají vyjednávat s několika vážnými zájemci o Chellomedia,” uvedl list. Podle zdroje, který si nepřál být jmenován, se výše transakce odhaduje na 800 milionů až jednu miliardu dolarů (16,25 až 20,32 miliard korun). Prodána má být buď celá firma, nebo její významná část. Chellomedia vyrábí obsah a distribuuje placené televizní kanály do zhruba 390 milionů domácností po celém světě. Silné postavení má ve střední a východní Evropě a Latinské Americe.
ČTĚTE TAKÉ: UPC za první čtvrtletí přišla o 13 tisíc zákazníků kabelovky, freeSAT ale stoupal
Chellomedia vlastní 48 z 68 nabízených televizních kanálů, zbytek přeprodává. Chystaný prodej firmy podle The Wall Street Journal souvisí s jejím malým výnosem, který tvoří jen zlomek z 10 miliard dolarů, jež ročně vydělá celá Liberty Global. Loňské příjmy Chellomedia dosáhly 514 milionů dolarů (10,44 miliardy korun). Prodej firmy může také souviset s nedávnou dohodou Liberty Global na převzetí bitské kabelové společnosti Virgin Media za 16 miliard dolarů v hotovosti a akciích. Výnos z prodeje Chellomedia by mohl pokrýt velkou část těchto výdajů.
Prodej Chellomedia výrazně zasáhne i český televizní trh, stanice provozované společností Chello Central Europe například tvoří nemalou část portfolia mediálního zastupitelství Atmedia. Navíc díky stejnému vlastníkovi měly lepší přístup ke kabelovým sítím UPC.