Trošku mi chybí zamyšlení trošku obrácené. S důrazem na Heureku.
Všude jsou titulky o prodeji hlavně mallu a heureka je cosi k němu. Ale podle mě to je přesně obráceně.
Heureka je zisková, znamená obrovský zdroj informací napříč trhem, pochopitelně je taky zdrojem kontaktů.
Prakticky "obratem" by šlo smazat z ecommerce mapy řadu eshopů, které jsou závislé na prodejích z heureky.
Od odborníků na tuhle oblast bych čekal otevřenější názor a domyšlení téhle varianty. Tedy pokud jste ji nevynechal záměrně.
Heuréka je určitě důležitá, ale v porovnání obou "částí" toho obchodu není ta větší. Jaký byl poměr Heureka-Mall jsem se doptával, protože to je samozřejmě důležité, přesnou informaci nemám, z té nepřesné si odvozuji zhruba poměr 2:1 až 3:1 pro Mall.
Myslím si nicméně, že trochu přeceňujete tu "mocenskou" pozici Heureky. Žádný subjekt, ani Heureka (tuplem ona, protože tu je Zboží.cz) si nemůže dovolit dělat takové psí kusy, jako "smazat z ecommerce mapy řadu eshopů". Za prvé by asi obratem následovala žalobička, kterou by Heuréka projela jako když luskne, za druhé by takovéto chování bylo pro Heureku sebevražedné - mnoho zákazníků by ji po takovýchto krocích nezbylo. Heureka se musí chovat neutrálně, pokud by tak nečinila, eshopy by se od ní odvrátily.
Jiná věc je ovšem (možné) předávání informací z Heureky do skupiny e-shopů pod hlavičkou Rockaway a ECH. Ač to není nic smrtícího - zase tak moc by si tím tyto eshopy nepomohly - je těžké (nemožné) tomu technicky zabránit.