Dobrý den,
způsobů "profinancování" je mnoho. Operátor např.:
- poskytuje bezplatně hlasové služby domácnosti dotyčného;
- platí za "servis" svého koncového zařízení správci PBX;
- platí rodinnému příslušníkovi mzdu za "obchodní" činnost;
- poskytuje "bonusy" typu mobil, notebook, vstupenky na koncerty, poukazy na dovolenou, ....;
To jsou reálné příklady z praxe.
"Správně" ovlivnit vedení firmy dokáže např. technik ústředny (= levné pro operátora a často používané) nebo vedoucí IT oddělení (= dražší pro operátora ale velmi účinné) nebo i člověk z tuzemského vedení zahraniční firmy (= drahé pro operátora ale zahrne se do ceny služeb a všichni jsou spokojeni).
Ivo Fišer
www.xphonet.com
Dobrý den,
existuje ještě jedna zatím nediskutovaná souvislost.
Ceny hovorů jsou mimo jiné také ovlivněny korupcí. V 9 z 10 společností a organizací se najde člověk, kterému velmi záleží na tom, aby jeho zaměstnavatel nesnižoval výdaje za elektronické komunikace. Z vlastní zkušenosti vím, že jen malá část organizací si vyjedná výhodné tarify (= slevy) odpovídající jejich velikosti. Čím je firma větší, tím je pravděpodobnější, že si některý její zaměstnanec vylepšuje svůj měsíční příjem o jednotky a někdy i desítky tisíc měsíčně. Jedním z výsledků pak je deformace cenových poměrů tuzemského trhu. Pokud ČTÚ říká, že jednou z příčin vysokých cen hovorů je ochota zákazníků platit vysoké ceny, tak je to do velké míry pravda. A pokud jsou "ochotny " vysoké ceny platit velké organizace, pak je logicky musí platit i ti malí.
Klasickým příkladem je stát a tzv. KIVS. Převážná část rezortů i státních organizací tak platí nejméně dvojnásobek toho, co je nutné. Poctivým soutěžením by pak stát mohl ušetřit min. 2/3 svých současných výdajů. A stejně jako korupce v oblasti státních investic do stavebnictví má nemalý vliv na obecnou cenovou úroveň tuzemského stavebnictví, tak korupce v oblasti státních e-komunikací deformuje konkurenční prostředí mezi všemi operátory hlasových i datových služeb.
Mé názory vycházejí z poradenské činnosti v oblasti optimalizace výdajů za hlasové a datové služby. Jakmile příslušní lidé ve velké firmě pochopí, že by došlo k narušení vztahů k současným dodavatelům, tak přestanou spolupracovat a jejich formálně deklarovaný zájem o úspory se rychle vytratí.
Ivo Fišer
www.xphonet.com
A v jak velké firmě pracujete? Ve firmách které mají tisíce zaměstnanců a tedy miliradové obraty se takové věci jako telefonování neřeší na úrovni jednatelů. Tedy za to je odpovědný jeden vyšší manager, kterej obvykle nepohrdne luxusní dovolenou a nejnověšími telefony pro celou rodinu. To, že se výběrko vypíše neznamená, že se vybere nejlevnější varianta.
nikdo neříká, že nejsou firmy, kde to je jinak, ale je pravda, že akciovky jsou managery tunelovány velkolepě a nejde jen o volání, ale jde to od dodavatelů kancelářských potřeb po útraty u reklamních agentur - když taková reklamka získá obří zakázku, často na ní nejvíce vydělá právě někdo z oné firmy od které ji získala
jj, tuto informaci mám také potvrzenou od jednoho zaměstnance operátora. Děje se to úplně běžně u megakorporací. Klidně s Vámi pošlou obchodního zástupce na "obchodní schůzku" do Jižní Ameriky.
Je to čistě kapitalistický přístup o "investici". Operátorovi se to vyplatí. I když se už prý stalo, že si takto vybrala korporace operátora a pak měla takových problémů z výpadky systémů, že musela nakonec jinam :D
Vašemu prvnímu odstavci nerozumím. Předpokládám, že společnost má vedení - jak by mohl nějaký zaměstanec ovlivnit jeho rozhodnutí v neprospěch společnosti? To by asi to vedení za moc nestálo. A jak si může zaměstnanec vylepšovat svů příjem o uvedené čásky - někde je krade? Nebo jako že neoprávněně volá či využívá datové služby? To by byla jen jiná forma krádeže.