Jo, dík. Beru to jako lichotku. :-)
Ještě jsem se vyhecoval a našel jsem nějakou statistiku na webu, která uváděla, že průměrná délka hovoru na klasickém telefonu je 3 min. Průměrná délka hovoru na skype je cca 13 min.
Máme tady zhruba 10 min. rozdíl. Autoři studie přímo psali, že si myslí, že rozdíl je způsoben tím, že Skype je zadarmo.
Zkuste odhadnout, kolik se ve firmě může dělat hovorů za měsíc nebo za rok a dopracujete k poměrně slušné ztrátě.
Jinak řečeno, na povídání o vnoučatech dobrý, ale do firmy ne ne.
Problém je v tom, že když posuzujete cenu hovoru, tak se díváte jen na poplatky. Já jsem ve firmě Skype zrušil, protože byl "drahý". Ano "drahý"!
Ta drahost spočívala v tom, že hovory na telefonu trvaly 5 min. (obě strany šly přímo k věci), ale skype-hovory trvaly klidně 30 min. Zákazníci žvanili a žvanili a žvanili. Na Skypu je běžné, že čekáte než protistrana něco najde v emailu. Na telefonu Vám řeknou "najdu to a zavolám později".
Jestliže mám programátora s hodinovou sazbou např. 1000 Kč, tak mě půl hodina vykecávání navíc stojí 500 Kč na ušlém příjmu. Tomu říkám "levně".
Pro mě je cena hovoru něco jako "regulační poplatek u lékaře". Zabraňuje tomu, aby se tam babičky chodily vypovídat.