1) Skype, operátorský VoIP atd.: já jsem nikdy netvrdil, že to "nahradí" mobilní operátory (čtěte pozorněji, co je psáno, vyhnete se zbytečnému flamování, děkuji). Ale zatlačí to na ně a sebere jim to nemalý kus chlebíčku.
Jaká je struktura vaší práce (a stovek tisíc ostatních)? Kolik času trávíte někde "na židli za počítačem", kde samozřejmě Internet je a kde můžete dát velkým operátorům pac a pusu, a kolik v autě, v lese či jinde, kde se na ně můžete spolehnout? Kde realizujete většinu telefonů? Já jsem díky přechodu na VoIP "odklonil", abych použil takové hezké slovo, cca 90% hovorů mimo jejich sítě.
2) Osoby, které pravidelně provolávají tisíce korun: tak to tuším, že žijete na nějaké vzdálené planetě. Takových osob jsou desítky tisíc a jen v mém okolí jich znám řádku - a nejsou to žádní šílenci, naopak lidé s průměrným než nadprůměrným příjmem. Nebavím se o tom, jestli potřebují pracovně tak moc volat nebo se jen vykecávají s kamarády/kami, prostě provolají tisíce.
3) Usmlouvání ceny: mám sám osobní zkušenost, funguje to (nevím, jestli u každého operátora - zkoušel jsem jen jednoho, s úspěchem)
4) Rozdíly: jde hodně o to, že lidé mají naprosto špatné tarify, staré pět let, mezi tím jim je operátor potichoučku zdražil, oni změnili svou strukturu volání, a tak dále. Tam lze skutečně změnou tarifu (jedno zda u stávajícího operátora nebo s přechodem) srazit cenu na třetinu, na čtvrtinu.
To by mne pane Hlavenka zajímalo. Řekněte nám, po čase, jakou tak mají lidi kteří k vám chodí průměrnou měsíční útratu. Pokud to nějak statisticky sledujete. Pokud jde ale o mix firma + soukromá osoba, je to k ničemu.
P.S.
Pochopil jsem, že s tím projektem máte něco společného. Omlouvám se že tento web ani nenavštívím. Ceny znám a počítám po svém, žádná kalkulačka nedokáže zohlednit můj pohled.
ono ani Voipový operátoři nejsou svatí. Například proč 802.cz neslevnil volání na mobily, ačkoliv mu významně klesly terminační poplatky?
A s faynem jsem skončil před pár lety ve chvíli, kdy mi v newsletteru oznámili, že již nemusím sledovat, zda volám ve špičce, nebo mimo ni, že sjednotili ceny. Hádejte na kterých cenách je sjednotili.
No, jednak jde o podnikatelské subjekty a nikoli o charitativní organizace ;-), a jednak operátorů, kteří využívají VoIP technologii a jednají "svým jménem a na svůj účet" je lehce přes tři stovky. To už je slušný statistický soubor.
A když budete sledovat jakýkoli parametr, zde třeba cenu volání na mobily, tak bude nějak proměnný a většinou se to rozdělení jednotlivých hodnot bude podobat známému normálnímu rozdělení, nebo-li Gaussově křivce. A prostě platí a bude platit, že asi tak u 2/3 operátorů se budou ty ceny pohybovat okolo nějakého průměru, u 1/6 si řeknete, že někdo zamrzl v minulosti a že to snad nikdo nebude ochoten platit, a jen asi 1/6 bude nějak zajímavá, ve srovnání s ostatními operátory z téhož souboru.
Jenže s operátory z téhož souboru je srovnávají většinou jen "insajdři", zatímco běžná populace bude ty ceny porovnávat ve vztahu k "normálním" cenám volání na mobil, tedy k cenám velkých (mobilních) operátorů, nebo z pevné...
A tam je zajímavý i ten šedý "průměr voipařů", čili z tohoto pohledu prostě provozovatele 802.VOXu nic nenutí aby zlevnil. Protože i se stávajícími cenami a (svou nabídkou služeb) je zejména ve firemním segmentu stále velmi konkurenceschopný... Přitom současný vlastník je (pro retail bohužel) čistě investorská společnost, jejímž cílem je vydělat akcionářům maximum peněz. Ovšem ty se zpravidla nevydělávají při minimálních cenách, ale při takových cenách, které jsou ti pro mne zajímaví klienti ještě ochotní platit a neutíkají mi... Teprve když začnou utíkat (případně když nepřicházejí), musím nabídnout něco navíc, nebo zlevnit... Když zlevním předčasně, tak jsem část peněz investorů hodil na chodník, a nechal je tam ležet.
Takže ač se mi současné ceny VOXu příliš nezamlouvají, zcela bez emocí je respektuji (a prioritně volám na mobily jinak).