Souhlasím, je fajn, když stát nedělá věci, které dělat nemusí. Jenže stát stejně vlastní prostředky e-identity vyvíjí, takže nic neušetřil.
Navíc je otázka, zda by stát k tomu měl vůbec soukromé subjekty pouštět. Jsou věci, za které by stát měl ručit občanům sám a sám za ně zodpovídat. Myslím, že přístup do databází které stát o občanech vede, by k tomu měl patřit.
S tím se nedá než souhlasit, ale budou ty soukromé subjekty zodpovídat za případné škody? A proč konkrétní subjekty neumožní plný opt-out, když jejich službu nechci využívat?
O kvalitě implementace zabezpečení přihlašovacích informací jsem si přestal dělat iluze od převodu klientů z Wustenrot do MMB a posláním již změněných hesel v cleratextu poštou.
EU si dělá co chce, české komerční subjekty si dělají co chtějí. Potud je vše v pořádku a mějme si identit třeba 50.
Bohužel je tu i český stát, v roli rádobyužitečného i*d*i*ota. Úkolem státu by mělo být, poskytnout občanům bezpečí a neplýtvat přitom jejich penězi. Takže by neměl pokud možno dát nikomu cizímu právo identifikovat jeho občany a neměl by plýtvat (svými = našimi) penězi na různá řešení stejné věci, ale vybrat jedno. A zde je tedy zjevně naopak víceméně všechno špatně.
Identifikaci klidne muzou delat soukrome subjekty, ale opravnit prislusne soukrome subjekty by k tomu mel identifikovany. Stat ma zakladni registry, tak by stacilo, aby v nich byl zaznam, kteri poskytovatele identity jsou opravneni identifikovat konkretni osobu. Samozrejme zmenu tohoto by clovek musel udelat na Czechopintu, kam ale u jinych poskytovatelu identity nez BankID stejne musi zajit kvuli ztotozneni.