že jsem za rok 2012 koupil e-knihy za 6382 Kč, přičemž 98 Kč jsem utratil u e-Readingu, 139 Kč u Palmknih a 6145 Kč u Kosmasu. Takže bych si dovolil odhadovat, že pokud to má více čtenářů jako já, může ten poměr úspěchu či neúspěchu e-Readingu k ostatním docela sedět. Na Kosmasu se mi nakupuje prostě nejlíp, líbí se mi jejich poměrně časté slevové akce a ostatních e-knih, kdy je cena u všech prodejců stejná, radšo knihu koupím na Kosmasu, kde je mi to prostě příjemnější. A to nemluvím o tom, že to na e-Readingu trvalo cca hodinu, než se mi koupená kniha překonvertovala do formátu mobi (ale možná to byl jen chvilkový výpadek) a že použité písmo bylo prostě divné... :) Kosmas se mi zdá nejméně pesimistický a podporující rozvoj trhu s e-knihami. Myslím, že ten, kdo zachytí tento nezvratný trend, bude vydělávat. Já už si prostě papírovou knihu nekoupím, nemám je kam dávat a na čtečku jsem si zvykl tak, že se mi nechce vracet k papírovým knihám (tím myslím beletrii, u např. fotografických nebo uměleckých žánrů má papír ještě pořád smysl). To si je radši půjčím v knihovně...
Každý má rád svoje. Jinak k rozproudění trhu eknih bych rád řekl to, že zatímco Kosmas udělal jednu konferenci, kam nahnal svoje dlouholeté partnery, tak já jsem rok před tím objížděl jednoho nakladatele po druhém a přemlouval jsem je ke spolupráci. Takže Kosmas přišel k již přesvědčeným nakladatelům. Toto samozřejmě ale nemůže nikdo mimo branži vědět.
PS: s tím generováním mobi jsme měli problémy. Z těchto důvodů jsme museli koupit nové servery, takže od minulého měsíce je vše OK. Prosím zkuste jít do své eKnihovny na eReading.cz a klikněte si na již zakoupenou knihu.
Toto samozřejmě nikoho mimo branži nezajímá, proč by taky mělo? Myslíte, že by platící zákazníci měli být loajální k Vám jen proto, že jste byl v něčem první?
Usnout na vavřínech se tomu říká...
Vaše velká nevýhoda je ta, že ebookoví zákazníci jsou většinou ti, kdo se o danou problematiku zajímají. A Vy jste pro ně ten, co stále někde fňuká, že se mu nedaří, protože jsou na něj ostatní zlí a zákazníci k němu nespravedliví. Už dávno to není zábavné a škodíte jen sám sobě.
Dělám tak 50/50 na Kosmasu, protože jsem tam v minulosti kupoval papírové knihy a Palmknihách, protože začli zavčasu nabízet obsah pro Kindle (byť se "sociálním DRM" a nutností registrace poštou). Času na čtení už bohužel není tolik, co před 20+ lety na VŠ, takže v podstatě mi nabídka těchto 2 knihkupectví stačí. Spíš bych uvítal možnost si knihu za rozumný peníz "půjčit", třeba modelem, kdy budu mít z "knihovny" půjčeny max. 2 tituly a budu-li chtít další, musím nějakou smazat.
OT: Pravda, já tam původně chtěl napsat "v internetovém obchodě Kosmas", neb Kosmovi mi v případě názvu obchodu přišlo jako nesprávné skloňování. ÚJČ připouští na Kosmasovi i Kosmovi, každopádně to mám špatně, byť u názvů firem a obchodů se opatrně připouští i tenhle náš (pa)tvar, např. obchodní dům Centrum – jdu nakupovat do Centra nebo Centrumu? Gramaticky správně je to první, ale zní to divně, zejména je-li obchod v polích.
Ale dobrá, propříště postavím větu tak, abych mohl použít 1. pád jednotného čísla ;-)
Mě Kosmas teď před Vánoci potěšil tím, že umožnil koupit knihu jako dárek. Zrovna jsem řešil, jaký způsob nákupu e-knihy "pod stromeček" přítelkyni doporučit, zoufal jsem, že to půjde jen "nelegálním" nákupem, když se objevila tahle amazoní vychytávka. A vzhledem k tomu, jak dobře má Kosmas udělaný web, přehledný, srozumitelný, momentálně se mi u nich nakupuje nejlépe.
Palmknihy jsou mi sympatické, udělali pro rozvoj trhu hodně, nyní začínají nabízet i předplatné časopisů (mů oblíbený XB-1, byť zatím jen pro tablety, tedy pro mne jako majitele Kindle Keyboard nepoužitelné). Nicméně jejich obchod je už od pohledu několik let pozadu a bohužel taky ne vše funguje, jak má - například dlouho vůbec nefungovalo přidání knížky do seznamu přání, nyní to už zprovoznili, ale stejně na různých místech vystrkují růžky nedodělky. A za dosti podstatnou chybu považuju nedostatečně popsané funkce, jsem ajťák a stejně mi trvalo, než jsem pochopil, jaký e-mail patří kam v nastavení pro zasílání zakoupených knih na Kindle. Že nákup kreditů lze darovat, se nedozvíte nikde a přitom udělat pořádný popis funkcí nestojí nic. Doufám, že to v připravovaném novém webu napraví.
U eReadings jsem také zaregistrovaný, nemají špatný obchod, ale slova Martina Liperta si pamatuju velmi, velmi dobře... a kvůli tomu přetrvávajícímu negativnímu feelingu se sem dívám až v poslední řadě.