Vite, asi fakt nema smysl se dohadovat ... zadne specialni adresy pro notifikaci jednotlivych pozadavku neexistovaly, takze nebylo co zverejnit.
Notifikace proste odchazely na notifikacni maily, ktere byly v databazi.
No to je poněkud jinak. Já mám u svého registrátora v kolonce Email pro oznámení prázdno a NIC do ní drze nacpal všechny maily, které jsem někdy použil k notifikaci JEDNOTLIVÝCH požadavků. Bohužel není k dispozici stará verze webového rozhraní a strá verze databáze, ale ROZHODNĚ vím, že je tam uvedena emailová adresa kterou bych NIKDY nezadal do žádné externí evidence. Použil jsem ji jednou nebo dvakrát v době, kdy jsem neměl dobře ošetřenu antispamovou filtraci na maily uvedené u kontaktu právě jako jednorázovou notifikaci požadavku. Takže prosím nemlžte a uvědomte si, že sice možná chválihodná snaha zanést do databáze maximum "živých" kontaktů vedla k takovámto problémům.
Jak email, tak notifyemail (Email pro oznameni) byl ve webovem prohledavani videt "odjakziva" ...
V novem prohledavani jsme skutecne zadny dalsi udaj nepridali - uz ve starem systemu jsme zobrazovali vsechny kontaktem zadane udaje a v novem neni nic, co by bylo navic oproti staremu systemu, takze to ani nejde.
Moznost skryvani hypoteticka neni - vim o nekolika registratorech, kteri ji uz od 1.10. normalne nabizeji, rada kontaktu v centralnim registru uz udaje skryte ma.
Ale ne není to tak. Dříve nebyl notify mail vidět. Zkuste si rozhraní whois.nic.cz to ješte ukazuje "postaru" tyto údaje u (bývalého) subjektu:
contact: SB:.....-RIPE_XX
org: .....
name: .....
address: .....
address: .....
address: .....
address: .....
e-mail: .....
registrar: REG-IGNUM
created: .....
changed: .....
zatímco na webu je vidět navíc notify e-mail.
Teď je to zabezpečeno capthcou ale včera to bylo open pro roboty.
Navíc není dobré maily nejprve zveřejnit a pak blahoskloně ponechat (momentálně stejně hypotetickou) možnost vypnout jejich zveřejňování.
Vůbec je to průšvih, protože v WHOISu zveřejněné emaily jsou krutě spamovány a je problém to udržet. Jediný způsob je použít tyto adresy jen a jen pro zprávy od registrátora nebo od nic.cz. Jinak je těžké tyhle kontakty udržet v chodu.
Ta obf...tfuj, obcas generuje naprosto lidsky necitelne (pa)znaky a obcas kouzelne pismo na jeste kouzelnejsim pozadi... Clovek obcas musi rezignovat a nechat si kontrolni obrazek vygenerovat i nekolikrat... chapu duvod zavedeni limitu, nechapu vsak technicke reseni...:-(
U kontaktu jsou v centralnim registru vedeny udaje o emailu a notify emaliu. Pokud se nerozhodnete jinak a nepozadate o jejich "skryti", videt byly, jsou a budou. Jine emaily nebyly a nejsou zobrazovany ... ono totiz k zaznamu kontaktu ani zadny jiny mail neevidujeme.
Bohužel se změna registrátora neobešla bez toho, že včera celé odpoledne ukazoval výpis whois na stránkách nic.cz krom "profláklého" e-mailu uvedeného u kontaktu také email "potvrzovací" a tam byly všechny maily kdy použité v komunikaci s registrátorem. Sice to tam už není a navíc whois zabezpečili proti strojovému čtení ale občasná horší dostupnost služby napovídá, že toho někdo rychle využil.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).