Souhlasím a ještě doplním. Masivní pokrok ve výkonnosti počítačů vs. lidský protivník (ať už se jedná o šachy nebo nějakou jinou hru) nastal v době, kdy se významně rezignovalo na simulaci lidského myšlení a analýzu postavení a místo toho se zaangažovala hrubá síla. Metody Monte Carlo dohrají z předem vybrané množiny tahů náhodně co nejvíce partií a ten tah, který dá nejlepší výsledky, se zahraje. Ač to tak na první pohled nemusí vypadat, tenhle systém je neuvěřitelně efektivní a počítačům vlastní. Navíc se dá velmi dobře škálovat. V šachu už to smysl nemá, ale existují ještě hry (go, šogi), kde mají nejlepší hráči nad počítačem ještě navrch. Takže porážka nejlepších hráčů je jen otázka zvýšení výkonosti počítačů a získání dost peněz na sestavení co největšího výpočetního klastru.
Srovnání s šachovými programy není případné.
Narozdíl od psaní článků, šachy mají jednoduchá a snadno algoritmizovatelná pravidla.
Psaní článků naráží v oblasti algoritmizace na problém analýzy a generování přirozeného jazyka. Tento problém se v informatice řeší odedávna a věnuje se mu docela velká masa výzkumníků.
Stav tohoto oboru (state of the art) zde jako laici můžeme pěkně vidět např. na projektu http://translate.google.com/
Takže novináři a spisovatelé, nebojte se, o chleba v nejbližších 10ti letech nepřijdete (jestli vůbec kdy).