Hlavní navigace

Vlákno názorů k článku Michal Hudeček: IdeasWatch.com umožňuje sdílet nápady od anonym - za sebe vidím několik rizik :) 1) nápadů je...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 25. 4. 2011 21:07

    bez přezdívky

    za sebe vidím několik rizik :)
    1) nápadů je tři pr****, ale lidí schopných realizovat pomálu
    2) souvisí s bodem jedna - filtr bude nutnost, protože nápady mají často lidi se sebestředným pocitem výjimečnosti svého nápadu a jeho globální uplatnitelnosti
    3) vidím trošku problém v tom, že moderace z Vaší strany u mě není to, co bych chtěl slyšet - chtělo by to nějakou uznávanou autoritu (a ideálně více), které budou schopny nápady objektivně hodnotit a kopnout dál
    4) Vaše odpovědi na můj dotaz výše mě neuspokojují, ale asi nejsem cílovka

    good luck

  • 25. 4. 2011 9:15

    bez přezdívky

    moc se mi váš start-up líbí, rád tam chodím a rád dám Like a komentář zajímavým nápadům

    výzva - co to nasměrovat podobným směrem jako www.kickstarter.com ?
    část z lidí co dají nápad by do toho šla, kdyby se jim podařilo sebrat 15-20 k EUR...

    pouštíte na web všechny ideas anebo existuje nějaký interní filtr?

  • 25. 4. 2011 12:27

    Michal Hudeček

    Díky za tip a podporu.

    Co se týče financování projektů, zatím to funguje tak, že o jakýkoliv projekt může vyjádřit zájem jak investor, tak lidi, kteří by chtěli nápad realizovat a zkontaktovat se navzájem. U několika nápadů se tak už i stalo. Můžete se podívat třeba tady: http://www.ideaswatch.com/ideas/crm-with-game-features

    Crowdfunding je taky možná cesta do budoucnosti. Zatím studujeme, jak by to bylo možné provést v ČR po právnické stránce. Jsou tam komplikace s tím, že bychom museli kvůli tomu založit nadaci, abychom mohli tímto způsobem předávat peníze od lidí ke startupům. Pokud s tím někdo má zkušenosti, tak sem s nimi :-)

    Existuje interní filtr. Nápady moderujeme. Jednak nám chodí reklamní spam (propagace již existujících služeb místo nových nápadů) a jednak chodí nápady, které nejsou pochopitelné, takže je vracíme autorům k dovysvětlení. Snažíme se také udržovat rozumný počet nápadů za den, aby lidé měli čas o nich diskutovat a zároveň opačně aby tam byl alespoň jeden nový nápad denně. Pokud se tedy sejde více nápadů najednou, jdou ven v průběhu několika dnů. Na tomto právě zkrachovaly předchozí dávné pokusy o podobné projekty - neudržela se hranice mezi kreativností a smysluplností nápadů a nebo konstantní přísun nápadů.

  • 26. 4. 2011 20:02

    Michal Hudeček

    Nemyslím si, že byste nutně nebyl cílovka. Jen se nám asi nedaří správně komunikovat očekávání od webu.

    1) IdeasWatch není jen o nápadech samotných, ale také o poznávání dalších podnikavých lidí z celého světa se kterými je možné dát se dohromady a společně rozjet své podnikání

    2) a 3) Nemyslíme si, že existuje jeden člověk, který by byl schopný říct během pár minut o nápadu z jakéhokoliv oboru jestli je dobrý nebo špatný. Ti kteří to umí na svém trhu si tím vydělávají miliardy (Jobs, Gates, atd.). Navíc lidi se často mýlí v odhadu toho, co se ujme nebo ne. Tady je pár velkých příkladů za všechny

    Naše filosofie je zveřejnit všechny nápady, které jsou formulovány jako nový výrobek nebo služba a které nejsou spam. Posouzení toho jestli jde o potenciální nápad nebo ne už pak řeší právě samotní uživatelé IdeasWatch, kde už to není jen názor jednoho člověka, ale stovek (do budoucna až tisíců) uživatelů, kteří zároveň mohou být budoucí zákazníci.

    Ne všechny nápady, které jsou zveřejněné na IdeasWatch jsou tedy zaručeně potenciální. IdeasWatch ale dává lidem nástroje, jak tyto nápady kolektivně posoudit s ostatními podnikavými lidmi a případně je společně rozjet.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).