Vlákno názorů k článku Michal Tůma: prodáváme lidem obrázky za 35 tisíc od anonym - Tohle bych taky zakázal. Ať si dají na...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 21. 6. 2006 13:44

    anonymní
    Tohle bych taky zakázal. Ať si dají na vývěsku cenu, za kterou to jsou schopní prodat a celý realizovat. K tomu tak maximálně příplatek za pojištění nebo výhled na moře.
  • 21. 6. 2006 15:08

    Michal Tůma - INVIA.CZ (neregistrovaný)
    Cena paliva rozhodně není používána jako reklamní trik. Určitě ne z naší strany. Naopak, i za cenu složitosti našeho objednávkového formuláře, je našim cílem kompletní kalkulace ceny včetně všech příplatků. Vzhledem k tomu, že jako cestovní agentura nepracujeme s produktem samotným (a to ani s cenou) - tak nemohu odpovědět proč a kdy se s cenou palivového příplatku manipuluje. Mění se to ale několikrát za rok.

    Skoro bych se cestovek v tomto případě zastal - protože nemůžete z důvodu malé flexibility většiny kampaní (tištěný katalog, billboardy...) inzerovat aktuálně správnou cenu příplatků - tak se cena často uvádí prostě bez příplatků. Je tam navíc např. ještě poplatek za vízo, který se také mění.
  • 21. 6. 2006 18:14

    Karel (neregistrovaný)
    Zde bych jen uvedl skutečnost, že cestovka neví, zda to bude 500 nebo 900. Tak tam dá 0 a přičte to až to vědět bude. Rozumně myslící jedinec by čekal, že si tam dá 500 (minimum) nebo 700 (průměr). Ovšem EKONOMICKY a MARKETINGOVĚ myslícímu jedinci je zřejmé, že se tam dá buď 0 nebo i něco mírně záporného. Lidé si zvykli na letištní taxy, zvyknou si i na tohle.

    Z jiného úhlu pohledu lze pak říci, že to dělá každý a kdo to nedělá, řeže si pod sebou větev. Zákazníka sice zajímá celková cena, ale první se ptá tam, kde to podle letáku vypadá nejlevnější. Pokud mu prodejce nepřipočítá příliš mnoho, obvykle si s ním zákazník plácne a jinde už se ani neptá - z lenosti. Jedno marketingové pravidlo říká "dostaň zákazníka k sobě do krámu, zbytek už nějak ukecáš".
  • 22. 6. 2006 13:23

    Dusan (neregistrovaný)
    Jo priplatky jsou dobre svinstvo. Kdyz uz ma EU plnou hubu kecu o ochrane zakazniku, tak by misto narizovani vyse roamingovych poplatku mela primarne naridit, aby inzerovana cena za sluzbu byla cenou konecnou. Je vazne velice korektni psat v letaku "letenky do Londyna za 800Kc", kdyz k tomu je 1500Kc palivovy priplatek a 2500Kc letistni taxa, k tomu DPH a skutecna cena je skoro sest tisic. A to samozrejme jenom v pripade, ze letite v prestupny rok, objednavate pet let predem a na miste pobudete minimalne 3 dny 14 hodin 23 minut a 11 sekund a maximalne 3 dny 14 hodin 23 minut a 12 sekund a pri nastupu do letadla budete skakat na jedne noze a drzet se za nos. Jinak je cena dvojnasobna.
    Stejne tak je zajimave, jak nektera ekonomicky vyhodna svinstva jsou v nase mile EU nedotknutelna, ze by pet v ceskejch nelezo na stole jenom v Praze, ale i v Bruselu v evropskejch?
  • 21. 6. 2006 13:22

    anonymní
    Na jednu stranu jsem si vědom, že cena paliva na trhu různě stoupá a klesá a tato komodita při kalkulacích dovolených není malá, ale pouze se domnívám, že je to reklamní trik ze strany cestovek na lidi, kdy inzerují zájezd bez palivového příplatku a dalších skrytých poplatků (letištní, transfér, u Egypta např. bakšišné apod.), kdy nakonec Vás zájezd přijde třeba o 1/3 dráž? Na jednu stranu, když se kalkuluje s cenou paliva, proč se nekalkuluje s vývojem ceny koruny, kdy kurs pomalu zpevňuje? Palivový příplatek bych bral, pokud by se cena rapidně zvýšila oproti jiným rokům, ale v letních měsících je už několik let cena PHM po sobě stále stejná nebo s minimálními rozdíly, ale vždy se vyhoupne nahoru před sezónou a po sezóně zase klesá. Pracují v cestovkách ekonomičtí analfabeti, kteří jsou jako by překvapeni nárůstem cen nebo je to cílené navyšování vlastního zisku cestovek ukrytého do této rafinované položky?
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).