"Vývojáři, kteří dělají s Flashem a budou chtít nabízet aplikace pro iPhone, to ocení, uživatelé už budou rozpačitější, protože způsob ovládání u těchto aplikací je přirozeně jiný".
- to je odvěká otázka ohledně smyslu crossplatformních aplikací. Co je pro uživatele užitečnější? Že na jednom zařízení jsou všechny aplikace sobě podobné nebo že naopak jedna aplikace vypadá stejně na různých zařízeních?
Já osobně v souvislosti s tímto tématem považuju za lepší, že uživatel může např. rozehrát nějakou hru doma v MSIE a dohrát v tramvaji třeba na Androidu, a to na té samé webové stránce. Myšlenka, že si musí z příslušného app storu stáhnout klon dané aplikace (pokud vůbec existuje), který může vypadat trochu jinak, se mi nelíbí.
Adobe momentálně razí pojem "contextual applications", což je jakási nadmnožina k pojmu "cross platform apps".
Tak ja mam osobne trosku jiny nazor. Jiste u mnoha aplikaci ktere jsou crossplatformni je dobre kdyz jsou vsude stejne (Photoshop napriklad), ale zase bych to nelamal prez koleno za kazdou cenu. Ja jsem rad ze aplikace na Androidu vypadaji tak jak vypadaji (cti: "Jsou plne integrovane do vyborneho GUI Androidu), a nebyl bych nadseny z nejake autorsko akcni, prelomove nahrazky.
Jasně, všechno má nějaké meze. Ono tohle hlavně souvisí s otázkou, do jaké míry chceme mít z webu aplikační platformu. Jde mi např. o casual hry, tj. produkty na pomezí obsahu a aplikace, většinou s kratší životností. U nich uživatel čeká, že je najde uvnitř webové stránky (i když jdou samozřejmě přepnout i na fullscreen), na jakémkoliv zařízení, vypadající stejně. App store pro iPhone dnes přetéká takovými kravinkami, které by patřily spíš na web.
Jasne tohle chapu. Do budoucna podle me idealni pole pro HTML 5, protoze vysledek bude mnohem lepe dostupny vsem a mene narocny na HW (ted sem zrovna zkousel na Kubuntu FLASH, a musim rict ze je neskutecne jak moc dokaze notebook zatizit hloupa reklama ve flashi).
Málokdo ví, že od verze 9 jsou ve Flash Playeru vlastně dva samostatné playery - starý a nový, který je zgruntu přepsaný a optimalizovaný. Pokud autor aplikace či banneru nechce nebo neumí tvořit obsah cílený pro ten nový, spustí se v tom starém. Vzhledem k této zpětné kompatibilitě bude pověst Flashe ještě nějakou dobu pošramocena, i kdyby Adobe dělalo zázraky.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).