Hlavní navigace

Vlákno názorů k článku Microsoft: Bezplatný otevřený kód ohrožuje USA od Jerry III - Strasne by me zajimalo, ktera z firem zabyvajicich...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 27. 2. 2001 2:52

    Jerry III (neregistrovaný)
    Strasne by me zajimalo, ktera z firem zabyvajicich se linuxem vytvari zisk. Ja o zadny nevim a byl bych strasne rad kdyby mi nekdo aspon jednu ukazal.

    Co se tyce argumentu o tom, ze M$ ma podplaceny cely justicni system - tohle uz sou opravdu ubohy argumenty petiletyho decka kterymu sebrali hracku. Ja nechapu, proc si (vetsina) lidi mysli, ze zbohatnout se da jedine podvodem, nejakou lumparnou. Ze bejt chytrej a umet se ohanet v businessu je na nic, protoze bez podvadeni se proste bohatej nikdo nestane. To je imho strasne ubohy a pokud se timhle linuxova komunita mini branit tak ji lituju.

    A pokud si nekdo mysli, ze americani delaj vsechno spatne tak proc sou ekonomicky nejsilnejsi na svete? Proc evropa skomira? Proc sou vsichni chudi a neschopni temer cokoli vyprodukovat kdyz to delaj dobre a amici spatne?
  • 27. 2. 2001 3:46

    Martin Lipinsky (neregistrovaný)
    Jerry to snad ne.

    Oc jsou slova ze ma MS podplacenou celou justici v petiletosti lisi od toho ze ze Evropa skomira ?

    Ta diskuze je o vyroku jednoho pana co pracuje pro MS, ne o tom ze americani delaj vsechno spatne ne ? Omlouvam se jestli jsem neco prehledl ...
  • 27. 2. 2001 18:37

    Jerry III (neregistrovaný)
    Jasne ze je diskuze o tom co rekl ten borec z M$. Tak proc se zastanci Open source branej tim, ze M$ ma podplaceny soudy? Jak to s tim souvisi? Podle me vubec a jak sem rek, sou to proste ubohy udery decka ktery se nema jak branit. Jinak Spousta lidi tu tvrdi ze open source se vyplaci a ze firmy na Linuxu vydelavaj, me by strasne zajimalo ktery, protoze vsechny ty velky sou tezce v cervenejch cislech a proste nejsou schopny vydelat ani dolar. Pusobi to na me ze Linuxari proste lzou. Cimz se delaj uplne stejny jako M$ proti kterymu tak bojujou. Kam se podely ty idealy? Kazdemu podle jeho potreb (a zadarmo)? Pokud budu bojovat za neco tak cistyho jako je nezistnej vyvoj pro jiny tak proc zaroven budu lhat? Ja fakt open source komunitu nechapu ...
  • 28. 2. 2001 0:19

    Ladislav Zajicek (neregistrovaný)
    Ja fakt open source komunitu nechapu ...?

    ...a zda se, ze nikdy nepochopite:)

    Pokud budu bojovat za neco tak cistyho jako je nezistnej vyvoj pro jiny tak proc zaroven budu lhat?

    Jedinej, kdo tu lze jak MS, jste vy. Tech par linuxovych firem, ktere jsou na burze od lonskeho roku, prodelava. Kdo tu kde rekl, ze tech par akciovek neprodelava, krome vas? Jste v tom uplne sam.

    Zakonitosti investovani do provozu nove akciove firmy ze financi ziskanych po vstupu na burzu jsou jine, nez byste si mozna predstavoval. Viz Amazon, ktery je toho nejzarnejsim prikladem. Zda po par letech neco zkrachuje, kdyz holt vyschnou zdroje, nebo se to naopak vyhoupne nahoru, se teprve uvidi a nikdo to predem nevi. Jen pro vasi uniformovanost - nova akciovka ma v prumeru tri roky "hajeni" - pokud pak z jejiho konani neni patrna nejaka plusova perspektiva, zacne to byt s duverou v jeji schopnosti nahnute. Muze ovsem i zkrachovat podstatne driv, jak se lomi delo a nadale deje hlavne inetovym prodejnam.

    Otevrene kodove firmy, ktere nejsou na burze, zijou v pohode z distribuce a sluzeb pro firmy. Skvelym prikladem je Sendmail. Ma dve "podoby" - komercni sendmail.com a otevrene kodovou sendmail.org se zdrojaky a manualy pro geeky (ma jeste jednu informacne-zpravodajskou sendmail.net). Sendmail ziskava miliony i od velkych firem a individualnich sponzoru a investoru (pred rokem to bylo 35 milionu USD).

    Apache zvolil jiny pristup. Ma statut neziskove organizace - nadace. Jeji vedeni rozhoduje o rozdelovani honoraru ze ziskanych dotaci nejcilejsim autorum a starostum. Ale komercnimu byznysu se venovat nechce, i kdyz jeho podil na vsech bezicich WWW serverech je 62% (to jsou blazni, co?:) Pro dalsi informace o dalsich firmach a neziskovych organizacich si zajdete na dalsi projekty otevreneho kodu - zajimave jsou napr. databazove.

    Pokud si predstavujete, ze Linux atp. vznikl proto, aby na nem nekdo vydelal miliardy do sve kapsy, tak jako BG v MS, je to zcela mylny pohled. Predstavte si, ze ne vsechno na svete musi generovat miliardare. A presto i tam, kde se negeneruji, zijou lidi, bavi je, co delaji, a netrpi nouzi. Ja vim, ze je to pro mnohe zahada - mimochodem, kolik z vas, co tohle nejsou schopni vstrebat, je miliardaru?:) Nebo vas jen stve, ze Linux zase neni tim, co by melo byt po ruce, aby se na tom dalo rychle a hodne vytriskat?:)

  • 28. 2. 2001 2:57

    Jiri Liska (neregistrovaný)
    "Bejt chytrej a umet se ohanet v businessu...."
    No to je totiz jedna vec a druha vec je delat svinarny. Takze muzes byt chytry, muzes umet, ale pokud nebudes takova svine, jako MS, tak nemas narok. To chtel asi autor tohoto clanku rici a ja s nim souhlasim. Kdykoliv totiz MS citi, ze mu tece do bot, tak zlikviduje konkurenci. Nerikam, ze MS ma dobre produkty (nektere ano, nektere ne), ale co ma MS vynikajici a primo nejlepsi, je strategie prodeje. A v pripade Linuxu zacina MS tect do bot (= snizuji se jeho zisky), takze nektere jeho argumenty jsou stejne zoufale jako ty tvoje. Linux totiz MS nemuze jaksi zlikvidovat, alespon zatim ne.
    "A pokud si nekdo mysli, ze americani delaj vsechno spatne tak proc sou ekonomicky nejsilnejsi na svete? Proc evropa skomira? Proc sou vsichni chudi a neschopni temer cokoli vyprodukovat kdyz to delaj dobre a amici spatne?"
    A to si jako delas prdel a nebo to myslis vazne? Tak tedy asi takovehle bych na to mel odpovedi: Jednak amici jsou v prumeru vzato skutecne debilni narod. Rikam v prumeru. Samozrejme, ze se mezi nima najdou i chytri. Jenomze naprosta vetsina chytrych prisla z Evropy. A proc? Protoze v USA to v tom danem case fungovalo lepe, protoze pres USA se neprehnala valka a komunismus. A kdyz do te zeme zacnou odchazet chytri lide, je logicke, ze jsou pro ni jenom prinosem. Tamejsi vlada totiz nemusi investovat do jejich draheho vzdelani. Uvedomujes si vubec, kolik penez stoji kvalitni vzdelani? A kdyz takto vystudovany clovek od nas odejde natrvalo, tak ze se to tomu statu nevrati? A fakt si myslis, ze v USA je vsechno dokonale? Nejdrive by si asi meli zamest pred vlastnim prahem, nez budou nekomu kazat o rasismu, o ekonomice, o zakonech proti alkoholu ci sexu,.... Proc tam asi maji vetsi zlocinost na pocet obyvatel?
    "Life is all about priorities", ten tvuj ma zrejme na prvni miste penize.
    S pozdravem Jirka.
  • 28. 2. 2001 6:14

    Jerry III (neregistrovaný)
    Kdykoliv totiz MS citi, ze mu tece do bot, tak zlikviduje konkurenci

    S tim souhlasim, tak se chova kazda firma. Namatkou treba Corel (kterymu se to ovsem nedari, zaloby a narikani u vlad nejsou moc dobra strategie), Airbus (kterej zazaloval vladu USA protoze jim Boeing bral business), Nova (kde se trochu zvrtlo, ale zamer tam byl :), Volkswagen (kterej vykoupil nekolik automobilek po evrope), a nakonec i firmy prodavajici Linux se snazi zlikvidovat konkurenci, aby bylo na trhu misto pro ne.

    Jednak amici jsou v prumeru vzato skutecne debilni narod

    :))) Podle sebe hodnotim tebe. Urcite hodne amiku znas osobne a vis jaky sou :)

    protoze pres USA se neprehnala valka a komunismus

    Tohle jen ukazuje totalni neznalost historie. Nejen ze USA byly angazovany v obou svetovych valkach (a to dost zasadnim zpusobem, evropsky staty se proti nemecku nejak moc nebranily, ale mely i svoje valky, s Mexikem, Japonskem, Vietnamem, Korei, pred deseti lety branily Kuvajt a v byvale Jugoslavii taky NATO nebylo schopne cokoli udelat do doby nez se vlozily Staty.

    A proc vzdelani lide odchazeji za more? Proc jim staty ktere je vzdelaji nejsou schopny zajistit podminky na zivot? Pokud si myslis ze je to o penezich tak aspon nejsem zdaleka sam :) Osobne si nemyslim, ze je tu vsechno dokonale, ja si jen myslim ze tu vsechno funguje lip nez v CR a vetsina veci lip nez kdekoli jinde na svete. Nakonec i Linus ted zije a pracuje ve statech, asi mu jde taky jenom o penize :)

    Proc tam asi maji vetsi zlocinost na pocet obyvatel?

    Ceska republika ma podstatne vetsi nez USA (v prepoctu na obyvatele). Zkus se treba podivat kolik ekonomickych podvodu (coz je klasifikovano jako trestna cinnost) se deje v cechach versus USA.

    Zpatky k Open source - proc to neaplikovat na ostatni casti lidskeho zivota? Nekdo si postavi barak a ostatni ho budou moct pouzivat jak chteji a budou platit jen za extra sluzby ;) cesky pivovary zverejnej svoje postupy a receptury na pivo a nechaj na svym dobrym pivu vydelat i ostatni, AMD a Intel budou se svyma procesorama dodavat i jejich blue printy, co kdyby tam meli chybu a ja si ji chtel opravit, ze ;) Jako idealisticky hnuti je to hezky, ale v soucasnym svete se na tom moc stavet neda, preci jen intelektualni vlastnictvi je hodne ceneny a bude cim dal tim vic. Jinak bych zastancum Open source doporucil aby sli prikladem, me by se docela hodily zdrojaky treba lupy, vzhledem k tomu, ze mam v praci ted delat neco podobnyho. A klidne bych to uverejnil pod GNU, my stejne SW davame zadarmo a uctujeme za data :)
  • 28. 2. 2001 15:12

    Neznalek (neregistrovaný)
    Souhlasim, ze tvrzeni amici jsou v prumeru podprumerni:) je sprostarna(snad jeste vetsi nez, ze open source je skodlivy). Amici jsou lide jako vsichni(nejsou lepsi ani horsi).

    Nesouhlasim s argumentem, ze USA prodelala vsechny valky (stejne) jako Evropa. USA sice bojovala ve vsech svetovych valkach (a rekl bych, ze byla velmi vyznamna), ale zadna z techto valek se neodehravala na jejich uzemi (krom nejakych uzemi(kolonii)) = nebyl znicen prumysl (nekdy naopak - podle nekterych ekonomu prave druha svetova valka pomohla USA z recese(napr. nezamestnanost pred valkou byla asi(nejsem si jist) 17% - no, nekteri tvrdi, ze pomohl "New Deal" - no asi od kazdeho trochu). Ve valkach Vietnam, Korei, Kuvajt, Jugoslavie - to take nebyli zrovna valky za humny(a ve vetsine valek v tom nebyla USA sama). Valka s Mexikem(ted mne napada ktera myslim, ze byli alespon dve) nebyla ve srovnatelnem meritku s ostatnima valkama( v te prvni slo o Texas, v druhe slo o to, ze Mexiko se nechtelo nechat zneuzivat od USA - USA cerpalo Mexicke nerostne zdroje - ten spor skoncil, kvuli 1. svetove, USA potrebovala vojaky jinde). Valka se vsim vsudy, ktera byla na uzemi USA a je srovnatelna s valkami v Evrope je valka civilni(Sever proti Jihu) - ale i ta se bojoval skoro vyhradne na jihu, takze prumysl(a domnivam se, ze ten tahne ekonomicke ukazatele hlavne) nebyl moc poskozen. Myslim si, ze byvale staty konfederace jsou stale trochu chudsi nez staty Unie (hlavne staty u pobrezi). USA mela i dalsi valky, ale ne v takovem meritku jako Evropa. Ze USA jako zeme neutrpela ve valkach tak jako jini - je zasluhou vlady USA a jeji zemepisne polohy.

    Ad. Open Source v ceskych luzich a hajich. Kdyby ceske pivovary chteli zverejnit postupy (anebo Intel s AMD davat jejich blue printy) tak, by meli mit moznost to zverejnit a dat si to pod GNU, aby si jine pivovary nemohli privlastnit recept a vydelavat na tom - rekl bych, ze to je jako ochranna znamka - pokud chces tak si logo nejakeho piva muzes upravit, vylepit, nakreslit - ale uz to nemuzes prodavat za svuj napad(podle mne by to nemelo byt stanoveno zakonem ci licenci - mela by pred znauzitim chranit moralka(idealy) - ale jak jste sam napsal -ale v soucasnym svete se na tom moc stavet neda - tak proto by melo byt GNU - aby chranila ty idealy:)
    Misto obvinovani M$ ci Open source by tu meli zaznit dukazy - kdy M$ jednal spinave ci kdy Open source zabil intelektualy. (v clanku byl jeden proti M$ - jestli ma nekdo dalsi tak ho sem napiste) Mne napadla Java a M$ browser.

    Doufam, ze pokud si prectete tento prispevek (zvlaste tu dejepisnou cast) a bude te si podle nej udelat nejaky nazor, ze si overite udaje - jelikoz muzu se mylit (zmylena nepalti:) anebo muzu kecat a delat propagandu - pozor na to.
    Preji hezky dem vsem
  • 1. 3. 2001 10:44

    Petr Klimovic (neregistrovaný)
    Jenomze i takovy Microsoft zacal vlastne podvodem, kdyz prodal IBM operacni system, ktery v te dobe jeste ani neexistoval. Koupili si ho az po uzavreni smlouvy od jinych a dodelali ho.

    Jestli meris kvalitu zivota ekonomickou pozici, je to tva volba, ale myslim, ze nas je dost, kteri to na auta a chaty nemerime.
  • 1. 3. 2001 10:46

    Petr Klimovic (neregistrovaný)
    Co je podle vas linuxova firma?
    Mam linuxovy server a provozuji webhosting. Vydelavam. Na nakup software od MS, delajici totez na stejne vykonem HW jako tam je ted proste nemam. Diky linuxu vydelavam.
  • 1. 3. 2001 10:54

    Petr Klimovic (neregistrovaný)
    Zdrojaky lupy? Zdrojaku webovskych aplikaci je plny Internet. Staci hledat. Spousta jich je pod GPL. Kdybys zil na Americkem jihu pred najakou dobou, urcite bys byl ten, ktery by vykrikoval ze otroci proste nemuzou byt svobodni. Ze by to bylo sice hezke, ale ze na to spolecnost neni pripravena a chtel bys po severanech at to tedy dovedou do dusledku a pusti na svobodu i sva hospodarska zvirata.