Srovnání trhu mobilního obsahu a internetového je zajímavé, pan Riedl jasně vysvětlil i jednoduchost mikroplatebních systémů. Myslím, že je ovšem rozdíl v tom, za co uživatelé handys a i-netu platí. U mobilů je tam započítána hlavně zábava (obrázky na display), i-netu je hlavně informační médium (zatím a bohužel). Pokud bychom počítali taky zábavu na síti (erotika a kasína samozřejmě), výsledek by asi byl jiný (i když je fakt, že ne vždy jsou za mikroplatby - proč, vžyť pro payperview jsou ideální?).
Další problém je v tom, že zábavní obsah je na internetu blokovám samotným zábavním průmyslem. Je to už hodně let, co jsem četl o báječné budoučnosti VoD (video on demand). Film a hudba jsou totiž ten správný obsah pro broadband (i když se to některým z nás nelíbí, proč?) a jsou přímo ideální pro mikroplatby.
Rozdíl může být i v tom, že internet stále není masovka jako mobily, a průměrný občan (ta koupěschopná homogenní většina - to je ten, pro kterého se produkuje) i-net stále nemá. Těším se na polemiku, je to velmi zajímavé téma.
ad erotika - kamen urazu je v tom, ze u adult sajtu se vydelava hlavne na "recurring" platbach, ne na pay-per-view. PPV platebni model se rozsiri tak, jak se rozsiri dostupnost broadband pripojeni (a to natolik "broad", aby bylo mozno sledovat video v rozumne kvalite). a i u PPV se jedna u castky nekde kolem 1-3 dolaru za shlednuti filmu, coz lze realizovat pomoci platebni karty, takze ani zde mikroplatby moc uplatneni nenachazeji.