To je samozřejmě špatně a přesně kvůli takovému špatnému přístupu jsou pak žáci schopní zcela s vážnou tváří říct, že vlivem oteplení o 3 °C se ocelová konstrukce mostu protáhla o 8 metrů...
Jedna věc je nechat samotné výpočty na počítači či kalkulačce. To je zcela v pořádku, ale pokud žák sám není schopen o průběhu výpočtu přemýšlet, protože si ho "ručně" vyzkoušel a dokáže to bez chyb spočítat i bez kalkulačky, pak nedokáže správně interpretovat výsledky, které mohou být špatné hned z několika důvodů - špatně zadaný vstup (ťuknu omylem vedle), špatná formulace zadání (zapomenu na závorky), chyba způsobená např. zaokrouhlováním nebo nešťastným pořadím provedení operací, kde se projeví zaokrouhlovací chyba víc, než při jiném pořadí.
Mimochodem před časem na jedné přednášce o chybách při výpočtech na počítači vysvětlovali, jak kdysi Američani netrefili cíl střely o cca 2 kilometry. Celé to bylo způsobené jen tím, že prvně dělili dvě velmi malá čísla, čímž vznikla podstatná chyba jednak zaokrouhlením a druhak omezenou reprezentací desetinných čísel, no a následně výsledek velkým číslem vynásobili, čím se podařilo chybu zaměření dostat na jednotky kilometrů.