Ještě jste zapomněl na vaši kategorii - odborníci na všechno bez praxe, kteří to ostatním natřou tím, že zcela překroutí obsah diskuse (o křídách a břidlici tu píšete první)...
Školství za Marie Terezie vypadalo diametrálně odlišně od toho současného. Ať už jde o obsah, formu nebo personální obsazení. A oproti dnešku mu nelze upřít mnohem bližší napojení na realitu - mimojiné proto, že do toho tehdy nekecaly obchodní zájmy nadnárodních překupníků výpočetní techniky.
A pokud jde o tělesné tresty, tak vám každý psycholog potvrdí, že jedna dobře míněná rána od jinak laskavého a férového rodiče či vychovatele, dítě mnohem lépe naučí, kde jsou mantinely, než nějaké pro něj nebezpečné amatérské psychosociální experimenty.
Tyjo, to je zase kvaletní diskuse. Překvapuje mne, že většina diskutujících nepožaduje, aby děti psaly křídou na kus břidlice a aby se znovu nezavedly tělesné tresty - mentální ukotvení autorů řady příspěvků by tomu odpovídalo. Druhá polovina jsou klasičtí "odbornící jednoho oboru", kteří dost možná perfektně zvládají svůj obor, ale cokoliv, co neodpovídá vzorům, které se naučili oni, je děsí. Nu, tak není divu, že máme školství stále jako za Marie Terezie.