jen mně tak napadlo, kdyby se takto chovali prodejci automobilů, inzerovali by nějakou rychlost a spotřebu (a opomněli by říci, že se vztahuje na jízdu z opravdu velkého a strmého kopce) nebo kdyby bylo do aut namontováno zařízení, které po určitých ujetých kilometrech snižovalo výkon motoru
Ale vždyť to tak nějak u aut je - na tachometru je číslo, kterého auto dosáhne snad jen při pádu do Macochy. A pokud někdo chce použít častěji rychlost uvedenou trochu níž na tachometru, udělá si pěkný průvan v peněžence.
To neni nic noveho pod sluncem. V automobilovam prumyslu je omezeni vykonu motoru a rychlosti bezne u lepsich znacek. Ridici jednotka ho aplikuje pri zjistenych problemech (neco jako safe mode)
"Ale vždyť to tak nějak u aut je - na tachometru je číslo, kterého auto dosáhne snad jen při pádu do Macochy. A pokud někdo chce použít častěji rychlost uvedenou trochu níž na tachometru, udělá si pěkný průvan v peněžence."
Ja mam sice taky v aute tachometr s rekneme 220km/h, ale prakticky to na nemeckych dalnicich vytacim na max. 140-160. Ono dalsi vec je, co mas napsany v technicaku a to je ta rozhodna rychlost. Muzes si udelat do auta tachometr treba do 2500km/h, ale max. rychlost tim nezmenis. Neco jineho by ovsem bylo, kdybys mel v technicaku napsane max.rychlost 220km/h a pak to skutecne nejelo. Jinak samozrejme pokud ten motor pretizis a pak ho zadres, pripadne ti zacne automatika rychlost omezovat k zabraneni poruchy, tak to neni vina prodejce.
Problem je, ze provideri ti rikaji, jak mas super rychlost 4Mbps (220km/h na tachaku), ale kdyz to pak chces vyuzit a stahujes hodne (casto cestujes autem), tak jsi rad, ze mas 4Mbps (ze muzes jezdit po dalnicich 220km/h), ale po stazeni XGB dat (po ujeti Xkm) ti najednou zpomali rychlost na "uzasnych" 128kbps (auto ti pak jede super 30km/h). Prodejci aut ti takhle nekecaji (maximalne ti nalhavaji, jak je to auto bezpecny a bezporuchovy:))
Ehm, cislo na tachometru je proto, ze se jaksi pouzivaji nejake standardni rozsahy, podstatne je, co o aute tvrdi vyrobce v technicke dokumentaci a drtiva vetsina aut umi jet rychleji, ale urcite minimalne specifikovanou maximalni rychlosti.
Omezovac otacek ma uplne kazdy auto. Ale ten neomezuje po ujetych kilometrech, omezuje prave a jen tu maximalni rychlost. To ze se motor nenecha nastartovat kdyz indikuje prazdnou olejovou nadrz a pod je neco jinyho.
Ostatne, byla by to docela prca kdyby widle odmitly startovat s tim, ze sou zavirovany :D, to by na netu ubylo uzivatelu.