Já bych zase rád naúčtoval stupidním doručovatelům peníze za nepovedené doručení. Průměrný poskok s balíkem natluče adresu do GPS, která ho navede před ten "správný" (špatný) objekt. Pan poskok je natolik inteligentní, že mu nevadí odlišné číslo na domu a absence zvonku/schránky se správným jménem. Ta navigace ho tam přeci dovedla. A tak si na něj čekáte v domluvenou hodinu, nikdo nezavolá. Až večer se celý nasraný ozve, že nemáte jméno na zvonku. A když se ho zeptáte, jestli stojí před zeleným domem, tak je strašně překvapený. A vyjde najevo, že je v úplně jiné ulici, před úplně jiným domem.
Ano, jsem pro zpoplatnění problémového doručení, ale pouze za předpokladu, že se bude týkat obou stran a ne jen vychcánků, kteří si myslí, že jsou kdo ví co.
Nechcete něco poslat s DPD?
Před 2,5 lety jsem si nechal poslat z USA čtečku Amazon Kindle. Uvedl jsem telefon na záložní mobil, který mi samozřejmě (zákon schválnosti) kleknul, aniž bych si toho všiml. Na hlavní číslo mi v den doručení poledne volal maník od UPS, že stojí před domem a nemůže se dozvonit. Skáču do auta a za 10 minut jsem tam - prý není třeba, kde dělám; když jsem mu řekl adresu, že pojede tím směrem asi za 2 hodiny, jestli to stačí.
Pointa? Když se mu ten telefon hlásil jako nedostupný, zkusil si mě vygooglovat a našel správný telefon. Takhle si představuju službu!
"Platba na dobírku podle některých průzkumů klesá na oblibě, ovšem na druhou stranu roste popularita osobního odběru zboží v kamenných pobočkách e-shopů"
Důvod je podle mne jasný - je to levnější a spolehlivější. Poplatky spojené s doručením poštou nebo zásilkovou službou jsou neúměrně vysoké plus špatné zkušenosti s našimi internetovými "obchodníky". I zde na Lupě se objevily názory, že by chtěli, aby jejich obchodní riziko nesli zákazníci.
Záleží co všechno berete jako "obchodní riziko", například bych si opravdu přál, kdyby bylo možné zákazníkovi doúčtovat nějaké poplatky za to, když nahlásí špatnou doručovací adresu a vzniknou díky tomu komplikace a dodatečné náklady, neoprávněné stížnosti atd.
Dobrých 30% lidí prostě NEZNÁ SVOJI ADRESU A NEDOKÁŽE JI ANI NIJAK ZJISTIT!!!! Dál většina lidí ani nezná rozdíl mezi číslem popisným a číslem orientačním, takže když je adresa Ulice 138/36 a Ulice 36/138, obě existují, tak 95% lidí neví, která z nich je ta jejich :-D.
Tohle mi vážně hlava nebere, protože tohle jsem věděl už před nástupem na ZŠ - proto vážně nechápu, že dospělí lidé neznají ani svoji vlastní adresu!!
Jedinou záchranou jsou v dnešní době letecké mapy, takže se zaměstnanci mohou sami podívat a zeptat se "A bydlíte teda u kašny nebo vedle hospody?"
Problém ovšem nastává, pokud zákazník bydlí v ulici, kde jsou dvě hospody, přičemž samozřejmě jak se jmenují neví (když neznaná ani svoji adresu), takže to prostě nedokáže určit...
A takových 10% lidí to nedokáže určit, ani když jsou na kamenné pobočce a ukážete jim mapu a chcete po nich jenom, ať teda ukáží prstem, kde bydlí - ne, neví... Zajimálo by mě, jak teda chodí domů? :-D.