Hlavní navigace

Vlákno názorů k článku Model autostopu konečně překonán od MK - Tim, ze system zpracovava nanejvys privatni informace (v...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 7. 9. 2000 11:18

    MK (neregistrovaný)
    Tim, ze system zpracovava nanejvys privatni informace (v podstate osobnostni profil) kazdeho sveho uzivatele a uzivatele jsou nuceni mu poskytovat vice a vice informaci, je to idealni nastroj pro dva typy organizaci:
    • reklamni agenty
    • tajne sluzby (ci policii)

    Cele mi to prilis zavani velkym bratrem. V tomto pripade ovsem nikoliv ovsem v rouse statnim, ale v rouse naprosto neidentifikovatelneho provozovatele. Uf ... Nic moc ... Radeji zustanu u klasickych vyhledavacu, ktere me nesmiruji (mam vypnue cookies).

  • 7. 9. 2000 12:05

    Jiří Donát (neregistrovaný)
    Tady se samozřejmě jedná o nedorozumění. Systém nezpracovává osobnostní profil, a už rozhodně ne kompletní. Systém se specializuje na určitou odbornost, nikoliv na konkrétní popis členů své komunity. V tom je podobný již dnes existujícím specializovaným webovským stránkám a jejich, rovněž existujícímu, seskupování do katalogů.
  • 7. 9. 2000 12:11

    Marek Král (neregistrovaný)
    No jo. U Napsteru to jde, protože nejde o moje, ale o cizí data :-))) To se to poskytuje a komunikuje... na cizí účet. Tady bude opravdu zádrhel tohoto modelu.
    Je ale fakt, že z Napsteru taky může někdo zjistit, jaké hudbě hovíte a navštívit vás s baťůžkem těch správných CD ke koupi. Proč ale kupovat, když stahuju, že? Možná by tak kvalitní přístup k informacím, jaký by zmiňovaný systém umožňoval, také zmenšil šance obchodníků, to jest zprostředkovatelů. Lehce vyhledám to, co chci, za nejlepší cenu. Jen je otázkou nakolik se reklamám bude na základě obeznámení s mými preferencemi dařit ovlivňovat, co vlastně mám chtít. Kdo bude silnější - cílená reklama nebo systémem zjistitelné kvalitní informace. Už vidím, jak si reklamky hrají na "sympatického studenta mé specializace" se specializovaným katalogem mého gusta. ;-) (A aby nemusely ovlivňovat každého zákazníka zvlášť, nechají si vytvořit programy, které budou samy ze získaných dat takové katalogy generovat a připojovat se s nimi v okamžiku, kdy jsem se ocitl na síti a...)
  • 7. 9. 2000 12:44

    MK (neregistrovaný)
    Kdepak. System Vas bude smirovat POKAZDE, kdyz zadate jakykoliv dotaz. Mozna neni uplne na miste pridavne jmeno osobnostni, ale spise osobni.
    Opravdu myslite, ze vetsina lidi hleda ve vyhledavacich odborne informace?

    Az budu hledat nejakou muziku, tak se me muze zeptat na vek ... No a pri kazdem dalsim dotazu uz muze dane informace brat ze sve databaze, kam je ulozil pred tim ...
    I kdybychom se podrzeli odbornosti. Za udaje, kdo je makac na konkretni technologii by Vam reklamni (ci personalni) agentury velmi dobre zaplatily ...

  • 7. 9. 2000 15:00

    Jiří Donát (neregistrovaný)
    Mimochodem, opravdu si myslíte, že tyto informace o Vás na síti ještě nejsou?
    Například zmíněné údaje, kdo je přemýšlivým člověkem v oblasti internetových technologií, jsou přímo v této diskusi.

    Nelze bojovat proti tomu, co se už dávno stalo (a většinou již před nástupem internetu). Bavme se spíše o tom, jak se dají nové technologie využít k vytvoření nové hodnoty.
  • 7. 9. 2000 16:34

    Dan Lukes (neregistrovaný)
    Podrobne jsem to popsal v diskusi k predchozimu clanku (prispevek tykajici se toho, ze uspesny system mi odpovida na zaklade vice indexu vytvorenych vice lidmi, pricemz spravny index vybira podle shody profilu tazatele a tvurce indexu). Domnivam se, ze i kdyby system nezpracovaval osobnostni profil od sameho pocatku (spise proto, ze nikdo takovy program nedokaze vytvorit) pak k tomuto stavu bude zcela jednoznacne a zakonite smerovat. Zacne to tim, ze pri dotazu "na jaky film bych mel jid dnes" je potreba vybrat film dle recenzi poskytnutych "spriznenymi" osobami, nicmene to bude pokracovat tak, ze podle formulace dotazu se system pokusi uhadnout momentalni naladu a i tento faktor zahrne do film-doporucujiciho algoritmu. Samozrejme, ze system se nespecializuje na popis clenu sve komunikace - on ho potrebuje proto, aby mohl poskytovat svoje specializovane sluzby kvalitneji nez systemy konkurencni.
  • 7. 9. 2000 16:50

    Dan Lukes (neregistrovaný)
    Mluvime ale o soustredeni techto, dosud roztristenych, informaci na jedno misto. A to je opravdu o necem uplne jinem! Neco takoveho tu dosud nebylo a stale neni.
  • 7. 9. 2000 16:51

    MK (neregistrovaný)
    Ja jen doufam, ze se ve Vasem okoli lide ridi vetsinou evropskymi normami (jak etickymi, tak zakonnymi) a nikoliv tim, ze nelze bojovat proti tomu, co uz se davno stalo . Pokud by tomu tak bylo, tak proc mame zakony na ochranu osobnich udaju, kdyz databazi vetsiny adres lze velmi snadno poridit (pravda aktualni tusim v roce 1991, kdy "unikla" z Ceske Posty).

    Mimochodem, opravdu si myslite ze neexistuje rozdil mezi "data jsou na internetu" a "clovek je dohledatelny" ?

    Kuprikladu ja zverejnuji jen informace, se kterymi jsem srozumen, ze se stanou verejnymi ...

    Bohuzel spousty lidi tak necini.