Vlákno názorů k článku Mohou být průzkumy Internetu zmanipulované? od Petr Stuchlík - No jo, díky... Jsem z těch různých akvizicí...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 31. 5. 2000 11:34

    Petr Stuchlík (neregistrovaný)
    No jo, díky... Jsem z těch různých akvizicí a mergerů trochu zmatený. Na věci to ale nic nemění.
  • 31. 5. 2000 10:54

    Petr Bednář (neregistrovaný)
    Jen poznamka na okraj - neplest dve odlisne vyzkumne agentury s podobnym nazvem: Taylor Nelson a AC Nielsen.
  • 30. 5. 2000 13:00

    Petr Stuchlík (neregistrovaný)
    Název titulku je zavádějící. Výzkum TNSF není určitě zmanipulovaný (tj. za něčí peníze účelově pozměněný), protože malá firma typu Seznam určitě nestojí společnosti Taylor Nielsen za zkažení jména. Je ale zkreslený výběrem vzorku, který nereprezentuje základní soubor. To je problém všech internetových průzkumů v Česku, počínaje měřením VIP/ÚI FAST VUTbr. Už jenom z toho důvodu, že skupina dobrovolných účastníků výzkumu při zvolené metodologii se vždy více či méně liší od "ne-účastníků". A pokud upoutávky rotovaly na Seznamu, ale už třeba ne na Postu, nebo Emailu.cz, tak se liší spíše více a vypovídací hodnota průzkumu se blíží nule. TNSF to určitě ví, stejně jako každý student marketingového výzkumu. A jak ukázal Marek Antoš, stačí k tomu i selský rozum :-). Takže snad TNSF příště při interpretaci svých čísel ukáže, že tomu aspoň trochu rozumí.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).