Vlákno názorů k článku Monetka naostro od bal - MK: Vzhledem k tomu, že se tu operuje...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 28. 2. 2002 9:52

    bal (neregistrovaný)
    MK: Vzhledem k tomu, že se tu operuje s reálnými penězy, které jsou uloženy na skutečném účtu a nejde tedy o nugety, kredity nebo jiné vábničky a díky tomu, že platební systém je otevřený pro kteréhokoli obchodníka

    Myslím, že všechno toto má již dávno I LIKE Q peněženka

    s reálnými penězi - nic jiného než koruny české v ILIKEQ peněžence používat nemůžete, všude rovněž používá i označení Kč a že od začátku halíře označují Q je zvláštnost této peněženky, kterou se odlišuje od monetky pouze kosmeticky.

    Všechny prostředky v I LIKE Q jsou uloženy na bankovním účtu u Ebanky

    I LIKE Q je otevřený pro kteréhokoliv obchodníka , a navíc je zcela neutrální. Provozovatel I LIKE Q provozuje pouze transakční systém, což se o CPressu říct nedá.

    CPress je současně provozovatelem významných internetových obchodů a transakčního systému. Z toho lze usuzovat že se do tohoto systému nemůžou zapojit jiné fungující obchody, protože by nejcennější data o nákupech svých zákazníku vlastně dávali konkurenci. Pro mně je Monetka proprietální předplacený systém pro nákupy na obchodech CPressu.
  • 28. 2. 2002 11:27

    Pavel Knapp (neregistrovaný)
    Dovolím si reagovat především na poslední odstavec - NENÍ PRAVDA, že Computer Press provozuje internetové obchody. Provozovatelem internetových obchodů Vltava.cz a dalších je dceřiná společnost InternetShops, a.s. (www.internetshops.cz).

    Tato dceřinka má s mateřskou firmou naprosto běžné obchodní vztahy, nakupuje zboží za stejných podmínek jako kterýkoli jiný distributor atd.. Má i separátní účetnictví, oddělené rozpočty, pracovníci InternetShops jsou motivováni výsledky svých obchodů a nikoli např. Monetky. To, že Computer Press tedy poskytuje uživatelům Monetky nějaký bonus, to s našimi obchody nesouvisí.

    Pak je tu druhý omyl - i autora článku. Monetka.cz už je v reálném provozu minimálně na jednom obchodu/službě mimo InternetShops: zkuste www.mojelogo.cz. A mohu zodpovědně prohlásit, že do Monetky se MŮŽE zapojit jakýkoli internetový obchod, byť třeba jakkoli konkurenční s Vltavou a spol. - stačí, když zájemce napíše na adresu mého kolegy Jana Račanského na adresu jan.racansky@cpress.cz.
  • 28. 2. 2002 11:58

    zipiik (neregistrovaný)
    > Monetka.cz už je v reálném provozu minimálně na jednom obchodu/službě mimo InternetShops: zkuste www.mojelogo.cz

    Muzu potvrdit. Zrovna vcera jsem hledal nejake pekne logo na moji T39 a na mojelogo.cz byla zminka o placeni monetkou. Porad mi ale Monetka prijde jako kopie ILikeQ.
  • 28. 2. 2002 12:59

    Lukáš Navrátil (neregistrovaný)
    Jen tak pro informaci: Monetku jiz podporuje take univerzalni reseni pro internetove prodejny Zoner inShop, ktery se vsemi novinkami prichazi vzdy jako prvni. Konkretne jiz muzete prostrednictvim Monetky zaplatit v prodejnach Dobroty.cz, PConline.cz nebo Filmcity.cz (vsechny tyto prodejny bezi na platforme Zoner inShopu). Dalsi prodejny budou nasledovat. Jinak musim napsat, ze vyvojari Zoner inShopu byli s pristupem a se spolupraci techniku z Monetky pri jeji implemencaci do Zoner inShopu velmi spokojeni. Myslim, ze nic nebrani implementaci Monetky do dalsich systemu.
  • 28. 2. 2002 14:08

    PaJaSoft (neregistrovaný)
    Vazeny pane kolego,

    muzete mi prosim vysvetlit jaky ma vyznam ci dopad dcerina spolecnost se standardnimi obchodnimi vztahy na tok informaci a jinych nehmotnych veci? Vase odpoved byla nepochybne zajimava, nicmene prave na provazani obchodu (tedy informaci o zakaznikove apetitu) a platebniho systemu jste jaxi nereagoval a nebo reagoval zpusobem, ktery je (nejen pro mne osobne) naprosto nedostatecny. Nerikam, ze zrovna 'oficialni' personalni osazeni obou spolecnosti je ten hlavni problem, ale nezastirejte ho lacinymi frazemi...

  • 28. 2. 2002 14:55

    Pavel Knapp (neregistrovaný)
    Zdravím,

    opravdu si myslíte, že management InternetShops s napětím čeká jen na to, až Monetku zapojí do svých obchodů ostatní firmy zabývající se prodejem na Internetu, abychom se tak dostali k "cenným" informacím? O tom, co se na Internetu jak prodává, kdo točí jaký obrat? Na to opravdu nepotřebujeme krást informace a už vůbec ne z Monetky.

    Příklad za všechny: elektronika a bílé zboží se bezesporu na českém Internetu prodává velmi úspěšně, viz např. Obchodní-dům.cz. Obrat Obchodního domu je veřejně známý a jestli se konkrétně prodávají víc myčky Siemens nebo pračky Whirlpool je úplně jedno... Přesto se InternetShops prodeji bílého zboží nevěnuje a pokud je mi známo :-), ani se v blízké budoucnosti věnovat nehodláme. Tak k čemu by nám měly být informace z Monetky?

    Faktem je, že informace o transakcích na Monetce jsou zabezpečené, přístup k nim má jen velmi málo lidí a rozhodně transakce nikomu neodposloucháváme - důvod viz výše. BTW, k transakčním údajům Monetky, k datům jednotlivých uživatelů, k jejich financím atd. nemám přístup ani já coby ředitel internetových projektů Computer Pressu. Proč taky - klíče od celé budovy rovněž nemám, nepotřebuji je.

    Bohužel z nesmyslně paranoidního podezírání z různých spiknutí se český Internet zřejmě dosud nevymanil :-((.
  • 28. 2. 2002 15:26

    PaJaSoft (neregistrovaný)
    Tady ovsem nejde o nesmyslnou paranoiu, ale o prosty fakt, ze CP velkohube (prominte, ale jinak to nazvat nejde) mluvi o bezpecnosti, zabezpeceni apod. a pritom sam neni schopen dodrzovat elementarni pravidla spravcovani a bezpecnosti ve svem portfoliu - myslim, ze pripady netreba pripominat.

    Pokud ta sama organizace, skupina lidi apod. nyni hlasa opet o bezpecnosti, o zabezpeceni, o omezenem pristupu k informacim atd. myslim, ze neni duvod ji verit. Treba tim, ze ac ma CP pomerne silne marketingove zazemi, tak jiz na trhu ukazal, co dokaze a co a jak umi... Ja vim, lidska blbost je neomezena...

    Nevim, proc informace osobniho charakteru - ja mluvil o apetitu jednotlivych klientu - zamenujete za informace obchodniho charakteru - co se lepe prodava - zrejme ze sve pozice jiz tezko rozlisujete urcite elementarni veci jako zvyky klienta, jeho chute apod. a dle toho mu 'vhodne' a nenapadne servirovat (podbizet) nabidku - myslite si, ze je to utopie? Treba zamerne (opet!, ale to uz je u CP soucast bussiness planu, ze?) mlzite, protoze si silne uvedomujete cenu takovychto informaci nejen na soucasnem trhu...

  • 28. 2. 2002 15:47

    Pavel Knapp (neregistrovaný)
    Trochu mne unavuje reagovat na podobně "zasvěcené" ironické komentáře o tom, že "CPress na trhu ukázal, co dokáže a co a jak umí". Nebo o tom, jak "programově mlžíme", protože je to "součást business plánu".

    Zkusme se domluvit, že v rozhovoru tímto konstruktivním způsobem budeme pokračovat tehdy, až si Vaše firma Fonet vybuduje na trhu podobnou pozici, jakou má dnes Computer Press. Do té doby přeji mnoho zdaru.
  • 28. 2. 2002 18:46

    Egon Bondy (neregistrovaný)
    Vazeny pane kolego,

    nevim nevim. Do podobne pozice jako ma CP lze prirovnat snad jen Microsoft a to bych vskutku nerad i ja s vami vedl diskusi. (CP o sobe sam siri informaci ze je internetove imperium zcela v intencich MS)

    Jak zde na jinem miste pise pan Hlavenka, tedy internetovy podnikatel (Cesky Zavinac), nezavisly a objektivni novinar (zive.cz, zive.sk), predseda predstavenstva CP (Vltava2000), predseda predstavenstva Internet Shop (Monetka.cz), (eticky kodex novinare nechme na jindy) tedy jak zde pise, dovolim si citovat:

    1) Rozdíl mezi "kvéčky" a korunami je psychologický. ..... Setkal jsem se mnohokrát u obchodníků s tím, že by platební systém chtěli, ale mají vůči těmto náhražkám odpor. To nijak nekomentuji, jestli je to racionální názor nebo ne, je to stanovisko obchodníků.

    Nezbyva nez souhlasit, ze rozhodnou obchodnici. Byt ale ja obchodnik prodavajici napr. spendliky, nebudu a NESMIM riskovat zapojeni do platebniho systemu patriciho subjektu* (viz nize), ktery SAM provozuje vlastni internetovy obchod s tisici obchodniky, kdyz mi hrozi byt jen potencionalni ale preci jen nebezpeci, ze tento subjekt bude znat me financni toky, cisla bankovnich uctu mych partneru & klientu, jejich jmena, adresy, hesla. Nevim jak vy, ale jak bych sel v teto chvili radeji prodavat rajcata na namesti ke krasne kasne. Jak mohu vedet, ze se ma NEJTAJNEJSI data nedostanou do rukou mych konkurentu, hackeru (na kauzu HYPERLINX se jiste pritomni Lupiste rozpomenou - hesla ulozena v dbf jako plaintext je hruzny stredovek a silne kafe i na v bezpecnosti pozdne stredoveke Cesko), ze nezacne ve slibne se rozvijejici oblasti tento SUBJEKT sam podnikat?
    Jeste ze jsem jen novinar.

    Kde jsou zaruky auditovaneho pristupu do teto citlive databaze?
    Kde je povest CP jako stabilniho partnera, kdyz:
    *neumi zabezpecit sve servery? (hyperlinx)
    *jeho predseda predstavenstva sedi na naprosto se vzajemne vylucujicich zidlich? (novinar x podnikatel)
    *i vy, clovek ktereho si vazim, a nyni "reditel internetovych projetu" tvrdite ze CPress Monetku neprovozuje*, ackoliv na http://www.monetka.cz/Layout/Public/Pages/contacts.asp je uvedena formulace s kridly (basnicka formulace ale asi u pravniku pochopeni nenajde):

    Monetka.cz je provozována pod křídly společnosti Computer Press, a.s., která patří mezi průkopníky elektronického obchodu na českém Internetu. Kromě knížek z našeho vydavatelství se můžete setkat s celou řadou našich internetových obchodů jako Vltava.cz, VypalCD.cz, Zvěřinec.cz, Kancelář.cz, Orchidea.cz a Cybex.cz atd., provozovaných dceřinou společností InternetShops, a.s.

    Pane kolego, pouze jsem zde rozebral par vseobecne znamych faktu k zamysleni. Asi jsem to musel udelat ja, kdyz Vas vas sef - pan Hlavenka - verejne ucinil nabidku "zlobivemu" novinari (myslim samotnemu autorovi tohoto clanku, panu Koptovi) na praci pro jeho (vlastne i vas) server Zive. Vite moc dobre jako ja, ze byste si potom ani vy netroufnul psat doopravdy objektivni clanky, abyste nebyl narcen bud z prilisneho nadrzovani, ci naopak z pomstychtivosti. Jako zamestnavatel pana Kopty bych ho po tomhle aktu preradil na "dulezitejsi" (mene nebezpecnou) a lepe placenou pozici - napr. na misto sefredaktora serveru o reklame, tedy na Vajicko.cz. (skoda pane Kopto, darilo se vam).

    Pane Knappe, nehovorte prosim s panem PajaSoftem z pozice sily. On nikdy nebude gigantem jako Vas CP (myslim, ze ani nechce). Je to jeden z obchodniku, kterym se musite venovat a presvecovat je o sve serioznosti a zabezpeceni jejich privatnich informaci. Ja vim, je to jiste tezka prace.

    A i ja bych se priklonil k nazoru, ze Monetka je pouhou kopii ILIKEQ. A jestlize jedno Q je tautologii k jednonu haliri, coz je, Monetka prichazi pouze se zmenou v tom, ze uzivatel musi mit na ucte minimalni zustatek 50 Kc, coz je u ILIKEQ tusim nula Kc.
    Myslim, ze je take jasne, ze souhlasim z vyse uvedenym nazorem, ze Monetka zustane proprietarnim resenim pro _imperium_ CP. Je to logicke a divim se, ze CP ocekava neco jineho.


    EB

  • 28. 2. 2002 22:21

    Pavel Knapp (neregistrovaný)
    Dobrý den,

    díky za seriózní příspěvek, byť s řadou věcí zde uvedených nesouhlasím :). Vezmu to popořadě:

    kdyz mi hrozi byt jen potencionalni ale preci jen nebezpeci, ze tento subjekt bude znat me financni toky, cisla bankovnich uctu mych partneru & klientu, jejich jmena, adresy, hesla.
    To je věc názoru - zkusme si představit opačnou situaci, zda by se Vltava.cz a spol., za které mj. odpovídám, zapojily do platebního řešení provozovaného jinou internetovou firmou. Měl bych jako obchodník strach, že mi ona firma ukradne zákazníky, resp. že začne podnikat ve stejné oblasti? Implementoval bych takové platební řešení? Dost jsem nad tím před časem přemýšlel. Závěr? Když budu přesvědčen, že mi platební řešení oné firmy XY bude schopno přinést významné množství nových zákazníků, šel bych do toho. Podstatnější by pro mne jako obchodníka bylo zjištění, že dalších X tisíc zákazníků bude moci pohodlně nakupovat na mém obchodě, daleko víc než teoretické riziko, že provozovatel platebního řešení např. začne s prodejem knih nebo cédéček. Důvody jsem vysvětlil v jiném příspěvku v diskuzi.
    Argumenty, proč implementovat Monetku na váš obchod: k Monetce má nyní už nyní přístup cca 100 000 zákazníků obchodů z rodiny Vltava.cz (Vltava.cz, Cybex.cz, Zvěřinec.cz, Orchidea.cz, Kancelář.cz, VypalCD.cz, MusicKatalog.cz to bude podporovat velmi brzy); pak tu máme zákazníky Vltavy2000, Zoneru inShop, v přípravě jsou další partneři. To by mne jako obchodníka velmi zajímalo - když by mi někdo de facto nabídnul příliv takového množství zákazníků, neváhal bych.

    *i vy, clovek ktereho si vazim, a nyni "reditel internetovych projetu" tvrdite ze CPress Monetku neprovozuje*,
    To jsem nikdy neřekl :-). Řekl jsem, že Computer Press neprovozuje internetové obchody a to je pravda, dokonce ve Vašem citátu z Monetky je to tam přímo uvedeno.

    Pane Knappe, nehovorte prosim s panem PajaSoftem z pozice sily. On nikdy nebude gigantem jako Vas CP (myslim, ze ani nechce).
    Jsem schopen bez problémů v klidu komunikovat s kýmkoli - ovšem jsem ochoten diskutovat jen za předpokladu, že to bude konstruktivní diskuze, která nesklouzne k urážkám a napadání. Nebo si myslíte, že tvrzení typu "Treba zamerne (opet!, ale to uz je u CP soucast bussiness planu, ze?) mlzite," jsou korektní? Na debaty v tomto duchu je můj čas příliš drahý.

  • 1. 3. 2002 9:20

    JV (neregistrovaný)
    Tohle už se mění v dosti osobní diskuzi. :-)
    Nemyslím si, že má kolega Bondy pravdu. Cítím z jeho slov to naši českou touhu po "nezávislých odbornících", kteří mně osobně připomínají spíš jednorožce, vodníky a jiné pohádkové bytosti. Taky je nikdo nikdy neviděl. :-)
    Pan Hlavenka skutečně fušuje do více řemesel, ale na tom není nic špatného. Nevidím důvod, proč by nemohl psát články z oboru člověk, který v tom oboru skutečně dělá. Naopak, vítám to a čtu takové články radši než od "nezávislých odborníků" ze slonovinové věže v zemi Nikdezvlášť (kteří stejně většinou moc nezávislí nejsou, akorát to mají na vizitce).
    Je pravda, že pan Hlavenka pak bude v pokušení psát o sobě dobře a stavět své projekty do lepšího světla. Třeba tady v diskuzích na Lupě to dělal už hodněkrát, i v této diskuzi (a mohl bych mu uvést i konkrétní příklad, kdyby mi pan Hlavenka nevěřil). Ale to děláme ve větší či menší míře všichni a pan Hlavenka to činí pod svým jménem s plným vědomým toho, že my víme, co je zač. Já s tím nemám problém. Dělá to neskrytě a neschovává to pod nějaký PR článek od "nezávislého odborníka".
  • 28. 2. 2002 15:54

    Jiří Hlavenka (neregistrovaný)
    Já vám prominu cokoli :-), pokud ovšem budete korektní a věcný a nebudete lhát.

    Co jsou podle vás "elementární pravidla správcování" (kde jsou napsána, to je nějaký zákon, nějaké desatero)? Co z toho nedodržujeme a kde, konkrétně? Kde "velkohubě mluvíme o bezpečnosti"? Je velice nezdvořilé a nekorektní takto napadat bez důkazů a argumentů; to už si můžete vymyslet naprosto cokoli a napsat to do diskuse.

    Co se týká "hodnoty informací". Chce to trochu selského rozumu. Informací, které máme z vlastních projektů je tolik, že kdyby je celý tým začal analyzovat a zkoumat ty, jak říkáte, chutě a zvyky klientů, tak máme na pár let práce dopředu. Na to jednoduše není čas - nikdo na českém Internetu na to nemá čas a obávám se, že i na světě se takových příkladů najde velice málo, spíše jako výzkumné projekty, modelování atd. Jistě, firmy dodávající nástroje pro datamining atd. se tím rády chlubí a rády vykreslují význam těchto nástrojů, ale realita je jiná - tyto věci naprosto nejsou na pořadu dne.

  • 28. 2. 2002 17:56

    zipiik (neregistrovaný)
    2 priklady ze zivota:
    1) myslim, ze nekolikanasobne poruseni pravidel administrace melo za nasledek opakovany hack hyperlinx.cz.
    2) nevim, jak ostatni, ale ja mam pomerne casto problem s dostupnusti zive.cz (naposledy vcera vecer, kdy se minimalne 20 minut nebylo mozne dostat na jakykoli clanek). jestli je to nasledkem spatneho navrhu databaze nebo poddimenzovaneho hw, tot otazka, oboje ale nesvedci o dobrem vedeni projektu.

    Nemluvim o technickych problemech (dostupnost, spolehlivost) vasich nove uvadenych projektu. Vetsinou je prvni verze spichnuta horkou jehlou (to bych oznacil verzi 0.25alfa) a po case se bud projekt chytne a dostane lepsi zpracovani (verze 0.9 a postupne se pomalu zdokonaluje) nebo se nechytne. Nerikam, ze je to z obchodniho hlediska spatne (stejnou taktiku voli i Microsoft), ale z hlediska uzivatele prvni verze je to dost zoufale :c(
  • 28. 2. 2002 18:49

    Jiří Hlavenka (neregistrovaný)
    No, to jste se moc nevytáhl :-).

    Debata byla o bezpečnosti, nikoli o výkonnosti - Živě má občas při přílišném návalu návštěvníků problém s výkonností, nikoli však s bezpečností. To jsou zásadně rozdílné věci.

    U Hyperlinxu máte pravdu, ale prosím porovnejte free webhosting, kde je povoleno takřka vše (tj. vlastně vyzvete hackery, aby si u vás na vlastním dvorku udělali experimentální laboratoř, přičemž jim k ruce dáte nejrůznější výbušniny, aby se jim líp pracovalo), a téměř "bankovní" aplikaci á la Monetka. Tedy nároky na bezpečnost jsou v obou případech zcela jiné - když to převedete do světa výrobců hodinek, tak i velmi slavný výrobce vyrábí hodinky s téměř nulovou ochranou proti vodě i třeba hodinky co vydrží 100 m pod mořskou hladinou. Váš argument je "nevěřím těm stometrovým hodinkám, protože mám od vás jiné (bez té ochrany), a tam proniká voda". Navíc i u hyperlinxu se stala pouze jedna věc: hacker to shodil a dal ven pár zdrojových textů; navzdory obecnému přesvědčení NEUTEKLA ven žádná osobní data.

    Takže kde jsou ty šílené problémy, který autor před vámi zmiňuje? (Zatím je v mých očích pustý lhář).

  • 28. 2. 2002 22:39

    Honza (neregistrovaný)
    Pane hlavenka tohle uz prehanite!
    Sice nemam do te diskuze co mluvit, ale osocovat nekoho z toho, ze je pusty lhar je VELMI SPROSTE!

    A vy jste u me hulvat! K tomu neni co dodat, to je fakt, ktery zustane zaznamenan v tomto foru.
  • 1. 3. 2002 0:13

    Jiří Hlavenka (neregistrovaný)
    Pokud si dobře přečtete předchozí příspěvek, tak nás tam nějaký (zřejmě anonymní) uživatel napadl a obvinil z velmi nepěkných věcí - obvinění, které je jedovaté a má za účel škodit. Nedoložil to ani jediným důkazem, jediným argumentem, prostě se stáhl a mlčí.

    Na tuto činnost pamatuje dokonce i náš právní řád a dává možnost se proti lživým obviněním bránit - a zcela správně, jinak by se tohle stalo například v konkurenčním styku úplně běžným. (Velmi často se za takovými útoky skrývá právě útok konkurenta). Protože ale diskusní fórum je spíše osobní výměnou názorů, reaguji tak, jak by asi reagoval každý, kdo je podobně obviněn. Zkuste si představit sám sebe, co byste řekl člověku, který vám do očí o vás řekne lež.

  • 28. 2. 2002 23:15

    Ing. Petr Prouza (neregistrovaný)
    Teda jsem na tomhle webu poprvé a částečně i nahodou. Ale když se uvádí nový produkt a jeho autoři se vyjadřují tak nevhodně jako Vy, pak je to přinejmenším zarážející.
    Neznám počítačovou oblast, jsem jen laik a uživatel. Dělám v Nestlé product managera, ale tohle by si nikdo z mých podřízených nesměl nikdy dovolit! Je to neslušné jednání a i kdyby Vám ten druhý člověk dal 1000 důvodů, máte zachovat jako profesionál dekórům.

    Proto, jak na mě Vaše jednání působí, bych Vám peníze nikdy nesvěřil. Nedovedu si představit, že by např. ředitel banky reagoval jako Vy. Je to nedůstojné a nedůvěryhodné.
  • 28. 2. 2002 23:48

    Lojza (neregistrovaný)
    Mily inzo, produkt managere, tos proste nepochopil smysl diskusi. Bez tlacit do lidi cokolady.
  • 1. 3. 2002 9:07

    David (neregistrovaný)
    Bohužel, se slušným chováním se takovýchto diskusích setkáte jen občas.
  • 1. 3. 2002 0:02

    zipiik (neregistrovaný)
    Debata byla o bezpečnosti, nikoli o výkonnosti - Živě má občas při přílišném návalu návštěvníků problém s výkonností, nikoli však s bezpečností. To jsou zásadně rozdílné věci.

    Souhlasim. Vykonnost a bezpecnost jsou 2 odlisne pojmy (obcas i protichudne). Debatoval jsem o urovni spravcovani a rozsiril debatu i na uroven kvality projeku. Co mi jako obchodnikovi je platne, ze vas system je jakz-takz bezpecny, kdyz kvuli pretizeni par sty mozna tak maximalne 2000 uzivateli spadne a prestane s mymi zakazniky par desitek minut komunikovat? Myslite, ze by to pro priste me zakazniky neodradilo?
    Co se hyperlinxu tyce, vim, ze se nejedna o nic kritickeho, proste vam nekdo hacknul freeweb. (ja o uniku hesel cetl i slysel neco jineho, ale tyto debaty jsou bezpredmetne, protoze dokud neukazete presvedcivym zpusobem, co vsechno hack /spise serie hacku/ zpusbil a misto vysvetlovani budete kolem sebe poustet mlhu a napadat druhe, budeme se pohybovat jen na poli dohadu a dojmu) Ale reknete mi, jako svemu zakaznikovi, jak vam mam jako firme verit v pripade "temer bankovni" aplikace, kdyz dalsi vas projekt bez vetsich problemu opakovane hackli. Nejde o konkretni skody, ale o povest, kterou jste si jako InternetPress nebo ComputerShops (nevim, jak nazvat vase "dvojfirmi") nedokazali uhajit.
  • 1. 3. 2002 0:42

    Jiří Hlavenka (neregistrovaný)
    Celkem jednoduše: jednou nás hackli, podruhé si dáme o to větší pozor :-)

    Čili jak se říká v Americe: ty už jsi zkrachoval? Tak s tebou jdem rádi do nového podnikání, už jsi dostal po nose a příště se ti to nestane.
    To jenom v místních poměrech je zvykem lidem něco vyčítat ještě tři generace poté.

  • 28. 2. 2002 15:53

    MK (neregistrovaný)
    Příklad za všechny: elektronika a bílé zboží se bezesporu na českém Internetu prodává velmi úspěšně, viz např. Obchodní-dům.cz. Obrat Obchodního domu je veřejně známý a jestli se konkrétně prodávají víc myčky Siemens nebo pračky Whirlpool je úplně jedno... Přesto se InternetShops prodeji bílého zboží nevěnuje a pokud je mi známo :-), ani se v blízké budoucnosti věnovat nehodláme. Tak k čemu by nám měly být informace z Monetky?

    Informace by Vam slouzily treba k tomu, abyste zjistili, KDY je mozne zacit prodat bile zbozi, aby se Vam to vyplatilo :-)

  • 28. 2. 2002 16:14

    Pavel Knapp (neregistrovaný)
    Ale kdyby to bylo tak jednoduché! :-).

    Mohu prozradit, že prodávat na Internetu knihy a hudební cédéčka se __vyplatí__, pokud rozumně hlídáte náklady obchodu. Roční obrat Vltavy je veřejné číslo, kterým se rádi pochlubíme: 40 mil. korun. Pokud odhadnete marži a náklady, vyjde vám, že jsme schopni generovat zisk.

    Ale i když teď víte, že se to vyplatí - začnete prodávat na Internetu tentýž sortiment od začátku, budovat vlastní obchod, "protože se to vyplatí"?

    Za internetovým obchodováním se skrývá obrovské know-how a v tom je síla a konkurenční výhoda konkrétního internetového prodejce.

    Podobně jako v bílém zboží úspěšní kolegové z Obchodního domu by u knih a cédéček nejspíš měli problém, protože této branži nerozumí a chybí jim znalosti, stejně tak my bychom jim nebyli v dohledné době schopni konkurovat v bílém zboží. A je úplně jedno, že známe vzájemně obrat našich obchodů /známe, protože se osobně známe/. Když chcete na Internetu vydělat, musíte neustále ladit vnitřní procesy, zefektivňovat, zdokonalovat... a pokud toto neumíte a nemáte podklady, zkušenosti a kontakty, sebepřesnější informace o obratu konkurenta vám nepomohou.
  • 28. 2. 2002 17:00

    MK (neregistrovaný)
    Asi Vas neprekvapi, ze se vyplati prodavat cokoliv, hlidate-li si naklady :-)

    Pokud jsem dobre informovan, tak pro vlastnictvi obchodu nepotrebujete mit know how z dane oblasti. To potrebuje provozovatel.

    Nicmene se obavam, ze jste nepochopili problem. Myslim, ze to neni o tom, ze budete prokazovat, ze i kdybyste ty date meli, ze vlastne o nic nejde.

    Mimochodem zajimalo by me, zda tato vase stanoviska jsou z pozice clena predstavenstva Internet Shops, a.s. nebo z pozice clena dozorci rady Computer Press, a.s.? Mozna byste take meli uvest, na zaklade jake zivnosti Computer Press provozuje Monetku.

  • 28. 2. 2002 22:33

    Pavel Knapp (neregistrovaný)
    Pokud jakkoli mluvím o Monetce, mluvím z pozice ředitele internetových projektů Computer Press, a.s.

    Pokud se budeme bavit o Vltavě a spol., tak jednám z pozice člověka zodpovědného za provoz těchto obchodů a za celou firmu InternetShops.

    Tyto dvě manažerské pozice se vzájemně nevylučují.

    Co se týče živnosti - na provoz Monetky nepotřebujeme bankovní licenci ani speciální živnostenský list nad rámec našich stávajících. Než jsme Monetku uvedli do života, velmi pečlivě jsme si nechali zpracovat právní analýzy a naše řešení je zcela korektní a v rámci zákonů ČR.
  • 28. 2. 2002 23:48

    MK (neregistrovaný)
    Diky, ze jste komunite objasnil, jak je to s tou nezavislosti Computer pressu a internetshops ... Myslim, ze to nepotrebuje dalsi komentar :-(

    Mimochodem, existuje velmi velky prosor mezi v ramci zakonu a korektni.

  • 1. 3. 2002 0:24

    zipiik (neregistrovaný)
    Takze InternetShops jsou samostatnou internetovou divizi ComputerPressu? Z personalniho obsazeni to tak vypada :c)
  • 1. 3. 2002 9:44

    Pavel Knapp (neregistrovaný)
    Ale ne, to spolu přece nesouvisí. Kdybyste to bral takto zjednodušeně, stačilo by, kdybyste se mrknul do obchodního rejstříku na obě firmy. Vycházejme ovšem z toho, že většinový majitel firmy musí mít (logicky) svého zástupce v představenstvu dceřinky, dbá na to, aby se společnost rozvíjela a prosperovala. To je moje úloha.

    InternetShops jsou reálně samostatnou firmou s vlastním týmem a s vlastním vedením - např. výkonnou ředitelkou je kolegyně Leona Sedláková.
  • 1. 3. 2002 12:29

    MK (neregistrovaný)
    ale napsal jste neco trosku jineho, ze ? Bud sedite na manazerske zidli v obou firmach nebo jste to formuloval velmi nestastne.
  • 1. 3. 2002 12:36

    Pavel Knapp (neregistrovaný)
    Nemyslím, že bych se nějak popíral. Koneckonců, mrkněte se na www.internetshops.cz do levého sloupce. Doufám, že nebudeme napadeni z toho, že jsme změny na webu udělali teprve před dvěma minutami :).
  • 1. 3. 2002 12:45

    MK (neregistrovaný)
    Vite na web muze kazdy napsat, co je mu libo. Nicmene muzete poprit, ze jste nasledujici text psal Vy?

    Pokud jakkoli mluvím o Monetce, mluvím z pozice ředitele internetových projektů Computer Press, a.s.
    Pokud se budeme bavit o Vltavě a spol., tak jednám z pozice člověka zodpovědného za provoz těchto obchodů a za celou firmu InternetShops.
    Tyto dvě manažerské pozice se vzájemně nevylučují.

    Ctenemu PT ctenari doporucuji predevsim tucne vysazenou pasaz.

  • 1. 3. 2002 12:53

    Pavel Knapp (neregistrovaný)
    Jistěže nepopírám :-).

    Členství v představenstvu není formální funkcí, možná tak v ČEZu, ale nikoli u nás. Ale to jsme myslím dost odběhli od tématu, totiž Monetky.
  • 1. 3. 2002 13:26

    PaJaSoft (neregistrovaný)
    Myslte? Myslim, ze nejen kolega Krsek mluvi presne o tom samem co ja - a totiz velice nezadoucim personalnim a informacnim propojeni nekolika subjektu, ktere se tvari ze jsou samostatne a o zadne informace vlastne nejde. Hodne se budu divit konkurentum, kteri toto nevidi...
  • 1. 3. 2002 13:29

    PaJaSoft (neregistrovaný)
    Zajimavy je fakt, ze totez tvrdi mnoho subjektu podnikajicich na ceskem trhu a soud jim kupodivu nedava za pravdu. Nerikam tim, ze neda za pravdu Vam a Vasim pravnim rozborum, ale mne jste timto prohlasenim neubezpecil naprosto o nicem...
  • 1. 3. 2002 17:18

    Pavel Knapp (neregistrovaný)
    Jestli si kdokoli myslí, že porušujeme zákon, nechť to řeší odpovídající cestou. Víc k tomu nemám co dodat.

    Co se týče ubezpečení o tom, že klienti Monetky nepřijdou o své peníze - základní jmění společnosti Computer Press, a.s., je 84 mil. Kč (viz obchodní rejstřík). Ukažte mi jiného nebankovního provozovatele podobného řešení (ILikeQ, DirectPay), které je schopno ručit takovým způsobem.
  • 1. 3. 2002 17:48

    JV (neregistrovaný)
    To je silný argument! :-)
    Velamos měl 145.450.000 Kč a jak dopadl? BTW, myslím, že už nějakou dobu se to jmenuje základní kapitál.
  • 1. 3. 2002 17:54

    Pavel Knapp (neregistrovaný)
    Bez mučení přiznávám, že nejsem vzděláním ekonom, takže jsem použil zřejmě starší termín :-).

    Na každý pád je to dle mého soudu solidní garance. A pracujeme na tom, abychom brzy mohli nabídnout ještě lepší podmínky.

    Mimochodem, když velké firmě XY (nemluvím o jednomužných firmičkách) zaplatíte zálohu řekněme na výrobu nábytku, taky se budete ptát po jiných garancích, než jaké jsem Vám nabídnul za Computer Press u Monetky?
  • 3. 3. 2002 17:25

    JV (neregistrovaný)
    Výše základního kapitálu je garance na dvě věci a jestli nedokážete uvést nic jiného ve svůj prospěch, je to s Vámi špatné! O schopnosti firmy dostát svým závazkům nevypovídá pranic. Vím stotisícovém eseróčku, které má obrat stovky milionů a je úplně OK. Taky vím o firmě, co ručila miliardovým základním kapitálem a nebylo tam ve skutečnosti vůbec nic.
    Já u Vltavy shodou okolností taky kupuju, ale jestli dokážete přesvědčovat zákazníky jen takto, tak to je dost smutné. Když už si tu děláte reklamu, tak používejte nějaké korektní argumenty, proboha. Ve vlastním zájmu - takhle se jen shazujete.
  • 3. 3. 2002 18:06

    Pavel Knapp (neregistrovaný)
    Dobře, já se znovu zeptám - modelový příklad:

    Chcete si koupit kuchyňskou linku, tedy věc za několik desítek tisíc korun. Zajdete do nejbližší prodejny velké a známé firmy působící úspěšně na trhu již několik let, objednáte a zaplatíte zálohu, opět v řádu tisíců. Budete po této firmě chtít další "záruky", že o své peníze nepřijdete? Silně o tom pochybuji, případně by mne zajímalo, jakého charakteru by takové "důkazy" měly být. Prostě obchodujete se solidní firmou, kterou jste si sám dobrovolně vybral, a vzhledem k její pozici na trhu jí nejspíš důvěřujete.

    Computer Press je v pozici takové velké firmy. Monetka.cz je produkt nazvaný "internetová peněženka", nikdo tedy nepředpokládá, že si do ní klienti budou ukládat desetitisíce, na to jsou tu přece jen banky. Monetka.cz je produkt jiného charakteru.

    No a když zkombinujeme oba dva předchozí odstavce, jakou záruku chcete? Když někomu zálohou dáte desetitisíce, jste v pohodě, když si máte vložit do své peněženky na Internetu řádově stokoruny pro své další nákupy, máte pocit, že o tyto peníze můžete přijít? Pokud ano, nerozumím tomu - a opravdu bych uvítal, kdyby mi někdo vysvětlil, v čem je rozdíl, který já, přiznám se, nevidím.

    Rozdíl je maximálně v tom, že Monetka operuje s malými částkami.

  • 4. 3. 2002 9:57

    JV (neregistrovaný)
    Promiňte, ale myslím, že tohle je klasická situace "já o voze, on o koze." Dovolím si Vám připomenout průběh diskuze:
    1) Vy jste si kasal triko výškou základního kapitálu Vaší firmy zapsaného do obchodního rejstříku
    2) já jsem si Vás dovolil upozornit na to, že to je číslo bez jakékoli výpovědní hodnoty a že takto argumentovat nemůžete
    To je všechno. Nesnažte se tedy mluvit o něčem jiném. Nejdřív tu uvádíte chimérickou záruku a teď se mne ptáte, jakou záruku chci, když vlastně žádná není potřeba. Tak proč jste o nějakém (nesmyslném) ručení mluvil? (1.3. 17:18)

    Ještě divnější argumentace! Nebo je hlavenkovský způsob reakce na nevítaná fakta rozšířený i u jiných lidí z CP? :-)
  • 4. 3. 2002 10:12

    Pavel Knapp (neregistrovaný)
    Nevím, co to má být "hlavenkovský způsob diskuze", ale to pomiňme.

    Dal jsem záruku velké a stabilní firmy s vysokým základním jměním/kapitálem 85 mil. Kč. Což je bezkonkurenčně nejlepší ručení, které dává jakýkoli nebankovní produkt tohoto typu v rámci ČR (ILikeQ, DirectPay). U provozovatelů těchto systémů to ale zřejmě nikomu nevadí, neboť dotyčné firmy se nejmenují Computer Press...

    No a pokud tato záruka někomu nestačí, tak se ptám, jaké další byste si ještě představoval? Zvlášť když jsem Vám dal srovnání s reálným světem kolem, kde se jako zákazník chováte jinak. Proč?
  • 4. 3. 2002 22:26

    Anonym :) (neregistrovaný)
    Pane Vučko, jste myslím trochu mimo.

    Proč?

    Zkuste srovnat princip Monetky a princip například společnosti CCS (známé bezhotovostní placení na benzinkách). Tato společnost podobně jako provozovatel Monetky nemá bankovní licenci, přesto vybírá od svých zákazníků zálohu ve výši až 5000 Kč (!) na jedno auto. A výše jejího základního kapitálu je pouhých 51 miliónů - srovnejte to s Computer Pressem, u kterého jde o dosti vyšší hodnotu - 85 miliónů základního kapitálu.

    Takže se ptám: budete, jak to děláte pánům z CP, stejně nesmyslně prudit i u CCSky, napadat ji, že může zkrachovat, budete říkat, že se vyhýbají odpovědnosti, mají nulové garance atd.? Budete jim podsouvat, že dělají nekvalitní produkt, bez jakýchkoli záruk?

    FAKT by mě to zajímalo.
  • 5. 3. 2002 9:09

    JV (neregistrovaný)
    Pane Anonyme, mimo jste zatím jedině Vy.

    O CCS se nevyjadřuju, protože nemám žádný důvod. S nikým z CCS jsem nemluvil a nikdo z nich mi netvrdil takovou pitomost, jako že samotná zapsaná výše ZK znamená nějakou garanci. U Monetky to bylo jinak, a proto jsem se ozval. Tak jednoduché, až jste to nepochopil, že? :-)

    O vyhýbání se odpovědnosti, kvalitě jejich produktů a tak dále jsem nepsal ani čárku, to jste si nějak vysnil. Asi jste byl už ospalý a viděl jste špatně.

    Přeji Vám hezký anonymní den!
  • 4. 3. 2002 10:38

    Jiří Hlavenka (neregistrovaný)
    Já s vámi souhlasím, že základní jmění není žádná záruka. Jediná záruka, která mě v této souvislosti napadá, je mít (například) půl miliardy korun uložených u ČNB na vázaném účtu, úročených, ale bez možnosti na ně sáhnout s tím, že budou vyplaceny klientům pro případ krachu. Tedy to, co mají banky.

    . Opakovaně ale upozorňuji na to, že Monetka.cz není banka. Nenutí a nežádá, aby do ní lidé ukládali své celoživotní úspory - je to peněženka a do peněženky si, předpokládám, také neukládáte celoživotní úspory. Proto Monetka.cz nenabízí tuto formu záruky.

    Co se týká základního jmění. I zde souhlasím, že zejména v začátcích divokého kapitalismu u nás zde byly firmy s miliardovým tzv. základním jmění a druhý den byly na huntě. Dnes už to není tak snadné. Jsme společnost se zahraničním spoluvlastníkem, který vyžaduje vedení hospodaření podle západoevropského standardu (IAS) a firmu podrobuje auditu (společností Deloitte&Touche). Velký audit se dělá jednou ročně a průběžný vlastně neustále s kvartálními výsledky; naše firma podléhá auditu od Big5 již pátým rokem. Výše ZJ vychází z hospodaření firmy. Neobsahuje žádná chimérická čísla jako je "know-how ohodnocené na miliardu" a podobně; obsahuje konzervativně ohodnocená aktiva především hmotné povahy, snadno a rychle kapitalizovatelná.

    Pokud zde hovoříte o důvěře nebo nedůvěře, je zde otázka, "co se může stát". Není potřeba se obávat, že by vám fungující, žijící firma nějak "zapřela" peníze, které vložíte do internetové peněženky, nechtěla vám je vrátit, odmítla jimi platit. To byste z nich vysoudil raz dva s takovým penále a ostudou, že by už rovnou mohla skončit. Je potřeba se obávat, že firma zkrachuje, respektive že peníze "vytuneluje", převede jinam - vy sice nad ní ve sporu vyhrajete, ale není nad čím, firma bude zkrachovaná. Předpokládejme, že v peněžence (Monetka, Q atd.) budou uloženy částky v souhrnné hodnotě miliónů Kč. Obětuje kvůli pár miliónům Kč někdo firmu, která má roční obrat ve stovkách miliónů a zisk v mnoha desítkách mil.? Jistě ne. Obětuje kvůli ní někdo maličkou firmičku s obratem spíše v desítkách tisíc Kč, negenerující žádný zisk či hotovost? Zde už bych si nebyl tak jistý, že se to nemůže stát.

  • 2. 3. 2002 13:30

    Zvědavý zákazník (neregistrovaný)
    Óóóóó, a čím je to veliké jmění tvořeno? Není náhodou složené spíš z nehmotných vjěcí (např. oceněné smluvní vztahy a jiná práva - práva na vydávání knih atd.). Takže možná historka zní - dva znalci, přátelé, z toho usoudili, že by to mohlo mít nějakou hodnotu a tak se sro Computer Pres stalo majitelem as Computer Pres? Rozdíl je kolik má Computer Pres základní jmění a kolik je tam opravdu cash v pokladně a na účtech Computer Presu, kolik je závazků...
    Kdo je váš auditor a poradce? Nejsou to Anderseni?
  • 1. 3. 2002 18:05

    Jan Janča (neregistrovaný)
    Abych řekl pravdu za normálních okolností považuji diskuse podobné této za ztrátu času, nicméně když už se zde mluví o platebních systémech a právu, nezbývá než se ozvat.
    Z celé diskuse mám dojem, že se naše republika jen hemží právníky specializujícími se na platební systémy a internet. Jaká škoda, že jsem to nevěděl dřív, mohl jsem si ušetřit mnoho námahy při shánění informací. Hned večer se u nás v hospodě zeptám Franty Procházky jak to vlastně všechno je. Myslím, že ty tři piva za právní expertízu nebudou až tak moc.
    Nechci to přehánět s tou ironií, ale já skutečně nechápu jakým způsobem a kde získávají zdejší odborníci tak dobré informace, které jim umožňují přispívat kvanty zpráv do diskuse. Začínám mít takový neodbytný pocit, že pro některá individua je diskuse k článku vhodným místem pro kompenzaci vlastních pocitů méněcennosti. Vždyť tady už to připomíná televizní pořad Katovna. Stejně jako tam je i zde skupina militantních pseudointelektuálů schopna během 15 minut pohanit téměř cokoliv a najít hromadu argumentů hanících práci druhých ve jménu veřejného blaha, nehledě na to že většina argumentů je vzhledem k daném tématu absolutně irelevantní.

    P.S.: Překvapuje mě, že se vzhledem k tomu jak fungoval náš bankovní dozor v posledních deseti letech najdou i tací, pro které je poctivá práce měně než kus papíru. Základní mění zkrachovalých bank šlo do stovek milionů a stejně to nikomu nepomohlo. Důležití jsou lidé a jejich práce. Za sebe mohu říct, že v případě Monetky a DirectPay bych neměl strach převést si na účet třeba i milion.
  • 1. 3. 2002 18:40

    Tom (neregistrovaný)
    Napsal jste to moc hezky :). V lecčems i máte pravdu.
    Mě se ovšem zdá, že kromě některých nesmyslů, je zde i spousta velmi relevantních příspěvků...

    A jestli bych měl strach převést do zmíněných systémů i milion korun, jestli jsem si to spojil správně, tak jen proto, že za nimi stojí lidé, kteří odvádějí dobrou a poctivou práci? MĚL A VELKÝ, protože to prostě nic neznamená. Peníze a majetek svěřujete někam převážně na základě důvěry, a důvěra se nabývá postupně. Mimo jiné tím, že uspokojivě odpovím na všechny otázky týkající se bezpečnosti, osobních dat apod. Uspokojivě je tak, aby u čtenářů tyto odpovědi nezanechali ani trochu pochybností. Což nevím jestli se v této diskusi úplně podařilo.
  • 1. 3. 2002 14:26

    Zvědavý zákazník (neregistrovaný)
    Můžu jednu otázku? Jak se dostaly informace o historii objednávek a osobní data zákazníků (dodací adresy, emaily, telefony) z obchodů Computer Presu najednou na společnost Internet Shops? Děsí mě, pokud teď tvrdíte, že nemáte prakticky nic společného s Computer Presem! Oznámil toto někdo zákazníkům, že jeho data se prodávají/převádějí na nějakou úplně cizí společnost?
  • 1. 3. 2002 16:23

    Pavel Knapp (neregistrovaný)
    Zdravím,

    Computer Press i InternetShops samozřejmě striktně dodržují zákon o ochraně osobních údajů a vše proběhlo a probíhá tak, jak má.

    Na okraj: zdaleka ne všechny údaje, které zmiňujete, patří mezi zákonem chráněné osobní údaje.
  • 1. 3. 2002 17:10

    Petr Zíma (neregistrovaný)
    Pane Knapp

    Jste skutecne clovek na svem miste. Obdivuji Vas. Nemohli bychom se setkat osobne? Rad bych si od vas nechal podepsat .... . Co treba v utery v Praze? :-)
  • 28. 2. 2002 11:59

    Jiří Hlavenka (neregistrovaný)
    Zdravím, pár poznámek:
    1) Rozdíl mezi "kvéčky" a korunami je psychologický. Pro běžného uživatele, který vše bedlivě nezkoumá (proč by také měl), je kvéčko stejná kvaziměna jako Fazole ve fazolích, "kredit" či "bod" kdekoli jinde. Setkal jsem se mnohokrát u obchodníků s tím, že by platební systém chtěli, ale mají vůči těmto náhražkám odpor. To nijak nekomentuji, jestli je to racionální názor nebo ne, je to stanovisko obchodníků.
    2) Ještě k dalším významným rozdílům mezi jinými systémy a Monetkou: a) MOnetka je zcela bezpoplatková v řetězci zákazník-monetka-obchodník. (To není tak nevýznamné, jak se na první pohled zdá: na zboží, jako jsou například počítače či mobily, jsou natolik nízké marže, že i procento zpoplatnění je pro prodejce těžko přijatelné). b) Monetka není naprosto určena pro věrnostní systém. Míchání "sbírání kvéček" a plateb jsou dvě věci, které spolu podnikatelsky nejdou. Nikdo na světě to nedělá, buď existují čisté loyalty služby nebo čisté platební systémy. c) implementace monetky nestojí nikoho ani korunu; u jiných systémů to je částka, která je pro malé zákazníky hodně prohibitivní. V tomto směru je Monetka.cz nepochybně "otevřenější", i když tento termín tady v kontextu moc smysl nedává. Monetka není Linux.
    3) Ad "nemůžou zapojit jiné fungující obchody". Jak vidět, zapojují se ve velkých množstvích - to asi nejsnáze vyvrací autorovu myšlenkovou konstrukci. Mimochodem, na Vltavě2000 je zprovozněno asi 5200 internetových obchodů třetích firem; provozovatel, kdyby chtěl, tak ví vše o veškerých nákupech které jsou zde realizovány a o veškerých zákaznících. Kdyby platilo to, co píšete, tak se tam přece "nemůže zapojit" ani jeden obchod. A hleďme, zapojilo se jich 5200.
    Navíc, i kdybychom velice striktně brali otázku konkurence jako nepřijatelnost pro zapojení se do systému, nebude se to vztahovat na více než 1% ze všech e-obchodů a placených služeb na českém Internetu. Naopak to, že e-obchody Computer Pressu (resp. InternetShops) s jejich cca 100 000 zákazníky vlastně celou Monetku mohutně "tlačí", je daleko lepším argumentem pro zapojení se pro ostatní. Byznys se dělá pro to, aby se co nejvíce vydělávalo, ne proto, aby převážily paranoidní obavy, že se konkurent náhodou dozví to, že u mě Franta Jetel koupil jednu knížku a tudíž je nutná nejpřísnější konspirace. Tohle není tendr na stomiliardovou zakázku, ale především schopnost atraktivní nabídky, dobrých cen, fungující logistiky (a internetových plateb).
  • 28. 2. 2002 12:27

    David Bures (neregistrovaný)
    Celkem me stve, ze prevod z jebanky na ucet monetky v jebance neni okamzity, ale musim cekat vic nez den. Chtel jsem si zaplatit moderne na vltave monetkou a musel jsem cekat. V pripade, ze nebudu mit v monetce dost penez tak mam smulu a budu platit opet jebankou. Premyslim, v cem je vyhoda monetky proti jebance, kdyz mam oboji.
  • 28. 2. 2002 13:57

    miroslav.kucera (neregistrovaný)
    Je to zajimave, protoze samotny prevod z eBanky do eBanky trva par sekund. Osobne, nez cekat cely den na to, az nekdo z CP zjisti, ze jsem prevedl penize na ucet Monetky a pak mi pripise do Monetky odpovidajici pocet Kc, to uz radsi zaplatim primo eBankou (pokud to obchod umoznuje), anebo si je radeji prevedu do Q, kde je prevod mnohem, mnohem rychlejsi. Navic obchodu podporujici eBanku je pomerne dost, takze OSOBNE nema duvod mit ucet u Monetky.

  • 28. 2. 2002 14:04

    David Bures (neregistrovaný)
    Myslim, ze tady bude chyba v ebance, mam pocit ze zjistovani transakci pro firmy neni zrovna pruzne. Doufam, ze mi to nekdo z CP a/nebo ebanky potvrdi ci vyvrati.

    Zajimalo by me taky vyjadreni CP jak profiluje monetku proti ebance.
  • 28. 2. 2002 14:17

    miroslav.kucera (neregistrovaný)
    Mno, chyba v eBance. IMHO, kdyby tam takova "chyba" byla, stejny problem by melo i ILIKEQ, coz nema...
  • 28. 2. 2002 16:03

    Jiří Hlavenka (neregistrovaný)
    Banka je banka, peněženka je peněženka. To je celkem jednoduché vymezení, Monetka není nic jiného než peněženka, kterou nosíš v kapse, zde ji máš na Internetu.

    Jinak jistě najdeš funkční rozdíly. Především je celá transakce nesrovnatelně jednodušší. Zaplatit Monetkou znamená dvakrát kliknout myší a napsat na klávesnici cca pět znaků. Možná ti tohle nepřipadá jako podstatné, ale uživatelům ano. Nedovedu si představit, že bych například platil eBankou desetkrát po dvou korunách; Monetkou ano. Pak je to: bezpoplatkovost, velmi snadná implementace pro obchod, následně (domnívám se) nesrovnatelně větší rozšíření na internetových obchodech a službách.

  • 28. 2. 2002 16:17

    David Bures (neregistrovaný)
    No od te doby co mi autorizacni kody z ebanky chodi na mobil mi to pripada hodne jednoduchy. Odpada zdlouhave tukani do el. klice.

    A zatim mi to pripada, kvuli nutnemu prevodu penez z eBanky jako stejne slozite.

    Skvele by ovsem bylo nastavit si zustatek na penezence a povolit si inkaso z uctu pri snizeni pod tuto hranici. pak se o nic nestarat a platit.
  • 28. 2. 2002 15:59

    Jiří Hlavenka (neregistrovaný)
    Tohle bude samozřejmě doladěno, aby to fungovalo bez prodlevy. Zatím se ještě testují nejrůznější "automatismy" na případ možného zneužití nebo chybného použití, lidská ruka je kupodivu bezpečnější.
  • 4. 3. 2002 16:37

    David Petrla (neregistrovaný)
    Ad 1: Rozdíl mezi kvéčky a korunami je v tom, že za ty první ručí Villusion, a.s., za ty druhé ČNB.

    Ad 2: Když je Monetka bezpoplatková, jaký je obchodní model? Bude zpoplatněna v budoucnosti?
  • 4. 3. 2002 16:48

    Jiří Hlavenka (neregistrovaný)
    Už tady padlo několik zvědavých dotazů na obchodní model :-). Trošku mě to překvapuje, pokud mě někdo něco nabízí, tak se především zajímám o to, jak je služba kvalitní a přínosná, nikoli jaký má obchodní model pro svého provozovatele (co z něj jako zákazník mám?). Chápu ale, že zde na Lupě čtou články hodně internetoví podnikatelé a hojně se zde vyskytují naši konkurenti, kteří by samozřejmě rádi věděli, jestli v tom není nějaká finta, která jim unikla :-).

    Protože všechno nemůžu říci (nepřítel naslouchá), jen naznačím:
    - Monetka.cz dokáže být pro nás přímo přínosná a neztrátová i za současných podmínek (počítej, modeluj...).
    - Úzká spolupráce s finančním ústavem její služby v budoucnu rozšíří a zatraktivní. O zpoplatnění služeb, které nyní nabízí, neuvažujeme, je možné, že do budoucna tam budou nějaké "premium services", které budou zpoplatněné. Tj. jiné služby, ne ty, které jsou nyní.
    - Placení za nákupy v internetových obchodech, kde se Monetka.cz nyní profiluje, je jenom jakési štábní cvičení, jen "testbed". Těžiště její činnosti a velkou většinu transakcí v budoucnu vidím jinde.

  • 4. 3. 2002 17:08

    David Petrla (neregistrovaný)
    Díky za odpověď, takto nějak jsem to tušil.

    Ale myslím si, že na "velké peníze" jsou zde jiní machři. A v B2B styku se platí fakturami, tj. žádné "just in time" platby zde nejsou potřeba. Funguje to elektronicky, funguje to dobře, nikdo nemá potřebu to měnit.

    Podle mne je při placení na webu prostor v podstatě jenom pro jednu platební metodu - klasické platební karty - garantovanou subjektem jako je MUZO, VISA a pod.

    Vedle toho se možná prosadí nějaký jeden mikroplatební systém, což by klidně mohla být Monetka. Ale spíš sázím na mobily. No a to je skoro všechno.

    (Tedy eBanka samozřejmě přežije ještě dlouho.)

    Velké množství platebních metod myslím nikomu neprospívá - ani zákazníkům, ani obchodníkům. Je to dočasný stav (který ovšem může v našich podmínkách trvat ještě dlouho).
  • 4. 3. 2002 18:27

    Jiří Hlavenka (neregistrovaný)
    Souhlasím: desítky miliard Monetka.cz přesýpat nebude. Do B2B ale zcela jistě zasáhne, zejména v oblasti živností, malých a středních podniků, v jejich styku s úřady, telecomy :-), ale i dalšími dodavateli a odběrateli této velikosti.

    Platebních karet se zatím jako konkurence příliš neobávám, a to z více důvodů. Pro řadu obchodů jsou příliš drahé (obchody nemají vytvořenou dostatečně velkou marži na pokrytí poplatku za transakci), pro až nebezpečně velkou řadu zákazníků jsou nebezpečné (tj. jeví se jim nebezpečné), implementace je nejednoduchá.

    eBanka samozřejmě přežije dlouho, pokud dokáže vytvářet hotovost. Technologii má stále nedostižnou, byznysová praxe ale často ukazuje, že technologie pro úspěch nestačí.

  • 4. 3. 2002 19:07

    MK (neregistrovaný)
    Monetka samozřejmě přežije dlouho, pokud dokáže vytvářet hotovost. Technologii "má stále nedostižnou", byznysová praxe ale často ukazuje, že technologie pro úspěch nestačí.
  • 5. 3. 2002 9:52

    David Petrla (neregistrovaný)
    Monetka má technologii především jednoduchou, řekl bych "standardní". Což je dobře.
  • 5. 3. 2002 9:21

    David Petrla (neregistrovaný)
    Tím, že eBanka přežije dlouho, jsem samozřejmě myslel platební systém eBanky, nikoliv banku jako takovou. To jsou dvě různé věci. Platební systém eBanky přežije dlouho, protože byl první, má tradici, je dobře zaběhnutý, zákazníci i obchodníci ho mají rádi.

    Když nakupuji na Internetu v ČR, platím skoro vždycky eBankou.Pouze když ten obchod neznám, nechám si to poslat na dobírku.
  • 4. 3. 2002 23:15

    Dan Lukes (neregistrovaný)
    pokud mě někdo něco nabízí, tak se především zajímám o to, jak je služba kvalitní a přínosná, nikoli jaký má obchodní model pro svého provozovatele (co z něj jako zákazník mám?).

    To me tedy, jako potencialniho zakaznika takovy zajem neprekvapuje a kdybych nahodou planoval stat se zakaznikem nepotencialnim, tak by me alespon prehledove tato vec take zajimala. Prave proto, ze me zajima jak je sluzba kvalitni a prinosna. Do pojmu "kvalitni" totiz zahrnuji i "jak dlouho nejspis bude mezi nami" a abych mohl toto posoudit, potrebuji alespon ramcove tusit proc tuto sluzbu vlastne dotycny provozuje a jak dlouho tedy vlastne bude mit zajem ji provozovat (a jak dlouho toho bude pripadne schopen). Kdybyste prodaval housky nebo slo o jiny jednorazovy prodej, pak bych vase prekvapeni chapal. U sluzeb, kde prvnim kontaktem spoluprace nekonci me takovy zajem neprekvapuje vubec, obzvlaste pokud jde o sluzbu, ktera zatim neni az zas tak moc rozsirena a jde v zasade o novinku.

  • 5. 3. 2002 0:14

    Jiří Hlavenka (neregistrovaný)
    Ale ano, to já dovedu pochopit, nicméně zase nemůžete čekat, že zde vyložím obchodní záměry a obchodní modely, tedy věci zcela přirozeně důvěrné, ba dokonce mimořádně důvěrné.

    Myslím, že v řadě věcí jsem tak otevřený, jak to jenom je možné, a že rovněž záštita, která díky Computer Pressu za Monetkou stojí, má jakousi váhu. Zvažte sám: aniž se chci potenciální či i skutečné konkurence dotýkat, dosahuje ona podobné otevřenosti či míry podobné záštity?

  • 5. 3. 2002 9:57

    David Petrla (neregistrovaný)
    Je ale úplně přirozené, když služba, která hlasitě deklaruje, že je úplně zdarma, zákazníkovi připadá podezřelá. Nelze se pro to na nás potenciální uživatele zlobit.

    Když za něco normálně zaplatím, je to jasné a jednoduché. Platím konkrétními penězi za konkrétní službu. Jasná smlouva. Když něco dostanu, je to podezřelé, ať už jde o pojištění zdarma v rámci nějakého leasingu, vařečku zdarma k nějakým hrncům nebo doživotní mail zdarma na AltaVistě.
  • 5. 3. 2002 10:52

    miroslav.kucera (neregistrovaný)
    IMHO podezřelé zákazníkovi spise připadá to, že v podstatě ještě nějaké peníze navic dostanete (urok atd.), nikoli to, ze je neco zdarma.
  • 5. 3. 2002 12:55

    David Petrla (neregistrovaný)
    To jistě. Ale už i to, že je zdarma něco, co si vyžádá docela vysoké náklady na provoz, je samo o sobě legitimním důvodem k všetečným otázkám.

    Je jasné, že provozovatel služby téměř jistě musí na něčem vydělávat. Když mu neplatím přímo a otevřeně, znamená to, že mu s vysokou pravděpodobností buď budu platit v budoucnu, nebo mu už teď platím nějak nepřímo a skrytě. Např. tím, že koupím jiný jeho produkt (třeba jako MSIE zdarma připravoval půdu pro Windows XP), že více nakupuji v jeho obchodech, že sleduji reklamu, že platím svými daty, úrokem ze svých peněz, atd.

    V tomto případě provozovatel Monetky tvrdí, že její podstatná základní funkčnost bude zdarma vždy. Takže vydělává nebo bude vydělávat nějak jinak na něčem jiném. Na něčem, o čem mlčí. Teď jde o to, jestli to něco, čím mu platím nebo zaplatím, je pro mě akceptovatelné, jestli se budu moci rozhodnout, zda to akceptuji, atd. A proto to musím znát dříve, než začnu používat tu službu.

    Celá řada internetových služeb, které byly zdarma a měly být zdarma navždy, už dnes zdarma není nebo není vůbec.
  • 5. 3. 2002 12:04

    Dan Lukes (neregistrovaný)
    To samozrejme chapu - moje namitka se tykala jen toho, ze byste takovym zajmem nemel byt nijak zvlast prekvapen. Co se zvazeni tyce - v soucasne dobe vubec neplanuji podobne sluzby pouzivat - proste proto, ze zatim zadnou svou potrebu, kterou by uspokojovali a kterou zatim neuspokojuji nejak jinak - takze nemam o konkurenci a tim nene o poskytovanych zarukach zadny prehled. Ale ja nejsem "bezny uzivatel" ...
  • 1. 3. 2002 7:43

    pARANOIk (neregistrovaný)
    Ja jenom k tomu strachu, ze se dostanou ven udaje o tom, kolik ceho kdo prodava. Pokud to ma byt kosher platebni system (a ja verim ze tomu tak je), tak se provozovatel prece pouze dozvi CASTKU a kdo platil. Coz je informace ne az tak podstatna. Stejne tak vi obrat moji firmy moje banka a urcite i moje konkurence.

    Pokud vsak platba probiha tak, ze Monetka vidi, za co vsechno bylo placeno (ale skutecne nevidim jediny duvod, proc by tomu tak melo byt) tak by do toho sel jen blazen...
  • 1. 3. 2002 10:07

    Pavel Knapp (neregistrovaný)
    Ano, máte pravdu, do Monetky se dostanou pouze dvě informace: celková částka za nákup a kdo nakupoval.
  • 1. 3. 2002 19:02

    anonym (neregistrovaný)
    Jenze banka zna tyto udaje ale z titulu zakona o bankach je nemuze zneuzit, ba co vice, banka neprovozuje zadne obchudky. V tomto je zakladni rozdil !! a navic udaje o cene a na kterem obchode staci k docela presnemu zamereni chuti uzivatelu nakupujicich.

    JEn blazen by si poridil monetku.
  • 2. 3. 2002 2:00

    pARANOIk (neregistrovaný)
    Vase vira v zakony me fascinuje. Jste jeden z mala, kteri veri, ze zakon je neco jako kouzelny dedecek, ktery vsemu zabrani.

    Mate ovsem pravdu, banka neprovozuje zadne obchudky, stejne tak je ovsem ani neprovozuje provozovatel monetky. Pokud vam vsak vadi provazanost subjektu, tak vam garantuji, ze kazda banka svoji majetkovou provazanosti nejake ty obchudky take provozuje (i kdyz mozna ne zrovna elektronicke).

    A ted mi reknete, k cemu by Vam bylo vedet, ze napriklad eva.cz mela obrat v r. 2001 27 milionu korun ? Jako ze byste si taky udelal obchod elektronikou ? To delat, bez kamenneho zazemi, je jednak prace pro tym lidi na delsi dobu a jednak se nemate sance dostat na dobre ceny. A ziskat klienty ci povedomi lidi (a duveru) k vasemu obchodu, tak to je beh na velmi dlouhou trat.
  • 1. 3. 2002 15:05

    Katerina (neregistrovaný)
    Pro me, tedy jako pro ekonomicky mene "zbehle" Je otazkou, kdo z toho co vytezi, jestli kupujici, obchodnik, ci Computer press . Tak se ovsem stane, ze fy Computer press bude met k dispozici prehledy o zakaznicich, i jak si ktery obchod pribl.vede. Vyborna obchodni "spionaz" Computer pressu. Neni na skodu met prehled, jak si ktery obchod stoji, kolik ma zakazniku, prehled o platbach zakazniku..
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).