muzete mi prosim vysvetlit jaky ma vyznam ci dopad dcerina spolecnost se standardnimi obchodnimi vztahy na tok informaci a jinych nehmotnych veci? Vase odpoved byla nepochybne zajimava, nicmene prave na provazani obchodu (tedy informaci o zakaznikove apetitu) a platebniho systemu jste jaxi nereagoval a nebo reagoval zpusobem, ktery je (nejen pro mne osobne) naprosto nedostatecny. Nerikam, ze zrovna 'oficialni' personalni osazeni obou spolecnosti je ten hlavni problem, ale nezastirejte ho lacinymi frazemi...
Pokud ta sama organizace, skupina lidi apod. nyni hlasa opet o bezpecnosti, o zabezpeceni, o omezenem pristupu k informacim atd. myslim, ze neni duvod ji verit. Treba tim, ze ac ma CP pomerne silne marketingove zazemi, tak jiz na trhu ukazal, co dokaze a co a jak umi... Ja vim, lidska blbost je neomezena...
Nevim, proc informace osobniho charakteru - ja mluvil o apetitu jednotlivych klientu - zamenujete za informace obchodniho charakteru - co se lepe prodava - zrejme ze sve pozice jiz tezko rozlisujete urcite elementarni veci jako zvyky klienta, jeho chute apod. a dle toho mu 'vhodne' a nenapadne servirovat (podbizet) nabidku - myslite si, ze je to utopie? Treba zamerne (opet!, ale to uz je u CP soucast bussiness planu, ze?) mlzite, protoze si silne uvedomujete cenu takovychto informaci nejen na soucasnem trhu...
EB
díky za seriózní příspěvek, byť s řadou věcí zde uvedených nesouhlasím :). Vezmu to popořadě:
kdyz mi hrozi byt jen potencionalni ale preci jen nebezpeci, ze tento subjekt bude znat me financni toky, cisla bankovnich uctu mych partneru & klientu, jejich jmena, adresy, hesla.
To je věc názoru - zkusme si představit opačnou situaci, zda by se Vltava.cz a spol., za které mj. odpovídám, zapojily do platebního řešení provozovaného jinou internetovou firmou. Měl bych jako obchodník strach, že mi ona firma ukradne zákazníky, resp. že začne podnikat ve stejné oblasti? Implementoval bych takové platební řešení? Dost jsem nad tím před časem přemýšlel. Závěr? Když budu přesvědčen, že mi platební řešení oné firmy XY bude schopno přinést významné množství nových zákazníků, šel bych do toho. Podstatnější by pro mne jako obchodníka bylo zjištění, že dalších X tisíc zákazníků bude moci pohodlně nakupovat na mém obchodě, daleko víc než teoretické riziko, že provozovatel platebního řešení např. začne s prodejem knih nebo cédéček. Důvody jsem vysvětlil v jiném příspěvku v diskuzi.
Argumenty, proč implementovat Monetku na váš obchod: k Monetce má nyní už nyní přístup cca 100 000 zákazníků obchodů z rodiny Vltava.cz (Vltava.cz, Cybex.cz, Zvěřinec.cz, Orchidea.cz, Kancelář.cz, VypalCD.cz, MusicKatalog.cz to bude podporovat velmi brzy); pak tu máme zákazníky Vltavy2000, Zoneru inShop, v přípravě jsou další partneři. To by mne jako obchodníka velmi zajímalo - když by mi někdo de facto nabídnul příliv takového množství zákazníků, neváhal bych.
*i vy, clovek ktereho si vazim, a nyni "reditel internetovych projetu" tvrdite ze CPress Monetku neprovozuje*,
To jsem nikdy neřekl :-). Řekl jsem, že Computer Press neprovozuje internetové obchody a to je pravda, dokonce ve Vašem citátu z Monetky je to tam přímo uvedeno.
Pane Knappe, nehovorte prosim s panem PajaSoftem z pozice sily. On nikdy nebude gigantem jako Vas CP (myslim, ze ani nechce).
Jsem schopen bez problémů v klidu komunikovat s kýmkoli - ovšem jsem ochoten diskutovat jen za předpokladu, že to bude konstruktivní diskuze, která nesklouzne k urážkám a napadání. Nebo si myslíte, že tvrzení typu "Treba zamerne (opet!, ale to uz je u CP soucast bussiness planu, ze?) mlzite," jsou korektní? Na debaty v tomto duchu je můj čas příliš drahý.
Co jsou podle vás "elementární pravidla správcování" (kde jsou napsána, to je nějaký zákon, nějaké desatero)? Co z toho nedodržujeme a kde, konkrétně? Kde "velkohubě mluvíme o bezpečnosti"? Je velice nezdvořilé a nekorektní takto napadat bez důkazů a argumentů; to už si můžete vymyslet naprosto cokoli a napsat to do diskuse.
Co se týká "hodnoty informací". Chce to trochu selského rozumu. Informací, které máme z vlastních projektů je tolik, že kdyby je celý tým začal analyzovat a zkoumat ty, jak říkáte, chutě a zvyky klientů, tak máme na pár let práce dopředu. Na to jednoduše není čas - nikdo na českém Internetu na to nemá čas a obávám se, že i na světě se takových příkladů najde velice málo, spíše jako výzkumné projekty, modelování atd. Jistě, firmy dodávající nástroje pro datamining atd. se tím rády chlubí a rády vykreslují význam těchto nástrojů, ale realita je jiná - tyto věci naprosto nejsou na pořadu dne.
Debata byla o bezpečnosti, nikoli o výkonnosti - Živě má občas při přílišném návalu návštěvníků problém s výkonností, nikoli však s bezpečností. To jsou zásadně rozdílné věci.
U Hyperlinxu máte pravdu, ale prosím porovnejte free webhosting, kde je povoleno takřka vše (tj. vlastně vyzvete hackery, aby si u vás na vlastním dvorku udělali experimentální laboratoř, přičemž jim k ruce dáte nejrůznější výbušniny, aby se jim líp pracovalo), a téměř "bankovní" aplikaci á la Monetka. Tedy nároky na bezpečnost jsou v obou případech zcela jiné - když to převedete do světa výrobců hodinek, tak i velmi slavný výrobce vyrábí hodinky s téměř nulovou ochranou proti vodě i třeba hodinky co vydrží 100 m pod mořskou hladinou. Váš argument je "nevěřím těm stometrovým hodinkám, protože mám od vás jiné (bez té ochrany), a tam proniká voda". Navíc i u hyperlinxu se stala pouze jedna věc: hacker to shodil a dal ven pár zdrojových textů; navzdory obecnému přesvědčení NEUTEKLA ven žádná osobní data.
Takže kde jsou ty šílené problémy, který autor před vámi zmiňuje? (Zatím je v mých očích pustý lhář).
Na tuto činnost pamatuje dokonce i náš právní řád a dává možnost se proti lživým obviněním bránit - a zcela správně, jinak by se tohle stalo například v konkurenčním styku úplně běžným. (Velmi často se za takovými útoky skrývá právě útok konkurenta). Protože ale diskusní fórum je spíše osobní výměnou názorů, reaguji tak, jak by asi reagoval každý, kdo je podobně obviněn. Zkuste si představit sám sebe, co byste řekl člověku, který vám do očí o vás řekne lež.
Čili jak se říká v Americe: ty už jsi zkrachoval? Tak s tebou jdem rádi do nového podnikání, už jsi dostal po nose a příště se ti to nestane.
To jenom v místních poměrech je zvykem lidem něco vyčítat ještě tři generace poté.
Informace by Vam slouzily treba k tomu, abyste zjistili, KDY je mozne zacit prodat bile zbozi, aby se Vam to vyplatilo :-)
Pokud jsem dobre informovan, tak pro vlastnictvi obchodu nepotrebujete mit know how z dane oblasti. To potrebuje provozovatel.
Nicmene se obavam, ze jste nepochopili problem. Myslim, ze to neni o tom, ze budete prokazovat, ze i kdybyste ty date meli, ze vlastne o nic nejde.
Mimochodem zajimalo by me, zda tato vase stanoviska jsou z pozice clena predstavenstva Internet Shops, a.s. nebo z pozice clena dozorci rady Computer Press, a.s.? Mozna byste take meli uvest, na zaklade jake zivnosti Computer Press provozuje Monetku.
Pokud jakkoli mluvím o Monetce, mluvím z pozice ředitele internetových projektů Computer Press, a.s.
Pokud se budeme bavit o Vltavě a spol., tak jednám z pozice člověka zodpovědného za provoz těchto obchodů a za celou firmu InternetShops.
Tyto dvě manažerské pozice se vzájemně nevylučují.
Ctenemu PT ctenari doporucuji predevsim tucne vysazenou pasaz.
Chcete si koupit kuchyňskou linku, tedy věc za několik desítek tisíc korun. Zajdete do nejbližší prodejny velké a známé firmy působící úspěšně na trhu již několik let, objednáte a zaplatíte zálohu, opět v řádu tisíců. Budete po této firmě chtít další "záruky", že o své peníze nepřijdete? Silně o tom pochybuji, případně by mne zajímalo, jakého charakteru by takové "důkazy" měly být. Prostě obchodujete se solidní firmou, kterou jste si sám dobrovolně vybral, a vzhledem k její pozici na trhu jí nejspíš důvěřujete.
Computer Press je v pozici takové velké firmy. Monetka.cz je produkt nazvaný "internetová peněženka", nikdo tedy nepředpokládá, že si do ní klienti budou ukládat desetitisíce, na to jsou tu přece jen banky. Monetka.cz je produkt jiného charakteru.
No a když zkombinujeme oba dva předchozí odstavce, jakou záruku chcete? Když někomu zálohou dáte desetitisíce, jste v pohodě, když si máte vložit do své peněženky na Internetu řádově stokoruny pro své další nákupy, máte pocit, že o tyto peníze můžete přijít? Pokud ano, nerozumím tomu - a opravdu bych uvítal, kdyby mi někdo vysvětlil, v čem je rozdíl, který já, přiznám se, nevidím.
Rozdíl je maximálně v tom, že Monetka operuje s malými částkami.
. Opakovaně ale upozorňuji na to, že Monetka.cz není banka. Nenutí a nežádá, aby do ní lidé ukládali své celoživotní úspory - je to peněženka a do peněženky si, předpokládám, také neukládáte celoživotní úspory. Proto Monetka.cz nenabízí tuto formu záruky.
Co se týká základního jmění. I zde souhlasím, že zejména v začátcích divokého kapitalismu u nás zde byly firmy s miliardovým tzv. základním jmění a druhý den byly na huntě. Dnes už to není tak snadné. Jsme společnost se zahraničním spoluvlastníkem, který vyžaduje vedení hospodaření podle západoevropského standardu (IAS) a firmu podrobuje auditu (společností Deloitte&Touche). Velký audit se dělá jednou ročně a průběžný vlastně neustále s kvartálními výsledky; naše firma podléhá auditu od Big5 již pátým rokem. Výše ZJ vychází z hospodaření firmy. Neobsahuje žádná chimérická čísla jako je "know-how ohodnocené na miliardu" a podobně; obsahuje konzervativně ohodnocená aktiva především hmotné povahy, snadno a rychle kapitalizovatelná.
Pokud zde hovoříte o důvěře nebo nedůvěře, je zde otázka, "co se může stát". Není potřeba se obávat, že by vám fungující, žijící firma nějak "zapřela" peníze, které vložíte do internetové peněženky, nechtěla vám je vrátit, odmítla jimi platit. To byste z nich vysoudil raz dva s takovým penále a ostudou, že by už rovnou mohla skončit. Je potřeba se obávat, že firma zkrachuje, respektive že peníze "vytuneluje", převede jinam - vy sice nad ní ve sporu vyhrajete, ale není nad čím, firma bude zkrachovaná. Předpokládejme, že v peněžence (Monetka, Q atd.) budou uloženy částky v souhrnné hodnotě miliónů Kč. Obětuje kvůli pár miliónům Kč někdo firmu, která má roční obrat ve stovkách miliónů a zisk v mnoha desítkách mil.? Jistě ne. Obětuje kvůli ní někdo maličkou firmičku s obratem spíše v desítkách tisíc Kč, negenerující žádný zisk či hotovost? Zde už bych si nebyl tak jistý, že se to nemůže stát.
Jinak jistě najdeš funkční rozdíly. Především je celá transakce nesrovnatelně jednodušší. Zaplatit Monetkou znamená dvakrát kliknout myší a napsat na klávesnici cca pět znaků. Možná ti tohle nepřipadá jako podstatné, ale uživatelům ano. Nedovedu si představit, že bych například platil eBankou desetkrát po dvou korunách; Monetkou ano. Pak je to: bezpoplatkovost, velmi snadná implementace pro obchod, následně (domnívám se) nesrovnatelně větší rozšíření na internetových obchodech a službách.
Protože všechno nemůžu říci (nepřítel naslouchá), jen naznačím:
- Monetka.cz dokáže být pro nás přímo přínosná a neztrátová i za současných podmínek (počítej, modeluj...).
- Úzká spolupráce s finančním ústavem její služby v budoucnu rozšíří a zatraktivní. O zpoplatnění služeb, které nyní nabízí, neuvažujeme, je možné, že do budoucna tam budou nějaké "premium services", které budou zpoplatněné. Tj. jiné služby, ne ty, které jsou nyní.
- Placení za nákupy v internetových obchodech, kde se Monetka.cz nyní profiluje, je jenom jakési štábní cvičení, jen "testbed". Těžiště její činnosti a velkou většinu transakcí v budoucnu vidím jinde.
Platebních karet se zatím jako konkurence příliš neobávám, a to z více důvodů. Pro řadu obchodů jsou příliš drahé (obchody nemají vytvořenou dostatečně velkou marži na pokrytí poplatku za transakci), pro až nebezpečně velkou řadu zákazníků jsou nebezpečné (tj. jeví se jim nebezpečné), implementace je nejednoduchá.
eBanka samozřejmě přežije dlouho, pokud dokáže vytvářet hotovost. Technologii má stále nedostižnou, byznysová praxe ale často ukazuje, že technologie pro úspěch nestačí.
To me tedy, jako potencialniho zakaznika takovy zajem neprekvapuje a kdybych nahodou planoval stat se zakaznikem nepotencialnim, tak by me alespon prehledove tato vec take zajimala. Prave proto, ze me zajima jak je sluzba kvalitni a prinosna. Do pojmu "kvalitni" totiz zahrnuji i "jak dlouho nejspis bude mezi nami" a abych mohl toto posoudit, potrebuji alespon ramcove tusit proc tuto sluzbu vlastne dotycny provozuje a jak dlouho tedy vlastne bude mit zajem ji provozovat (a jak dlouho toho bude pripadne schopen). Kdybyste prodaval housky nebo slo o jiny jednorazovy prodej, pak bych vase prekvapeni chapal. U sluzeb, kde prvnim kontaktem spoluprace nekonci me takovy zajem neprekvapuje vubec, obzvlaste pokud jde o sluzbu, ktera zatim neni az zas tak moc rozsirena a jde v zasade o novinku.
Myslím, že v řadě věcí jsem tak otevřený, jak to jenom je možné, a že rovněž záštita, která díky Computer Pressu za Monetkou stojí, má jakousi váhu. Zvažte sám: aniž se chci potenciální či i skutečné konkurence dotýkat, dosahuje ona podobné otevřenosti či míry podobné záštity?