Ale jo, když vystoupí nahoře z těch správných dveří (u eskalátoru), celá trasa bude vylidněná a "popoběhne si" ve smyslu "celou dobu sprintem", tak to dolů za minutu nejspíš zvládne... Ten argument asi správně zní "Když existuje (teoretická, laboratorní) možnost to za minutu dát, tak v reálu přece musí trojnásobek stačit každému."
Dávnejšie som sa s tým hral, tu je návod:
https://uzivatel.wordpress.com/2015/02/21/vyhladavanie-spojenia-gtfs-opentripplaner/
Sice to není formální standard, ale je to faktický standard, ve smyslu, že import těch data je podporovaný v několika opensource routerech, existují nástroje pro import do OSM, editory apod.
https://code.google.com/p/googletransitdatafeed/wiki/OtherGTFSTools
Ty celé státy a desítky měst ten formát používají jako primární formát dat a bez nějakých rozšíření? Nebo ze svých bohatších formátů poskytují export i do tohohle formátu?
Není mi moc jasné, proč by měl stát řešit publikování do GTFS – vždyť si to může udělat ten, kdo data v tomhle formátu potřebuje.
No já hlavně reagoval na větu "A standardní celosvětově univerzální formát pro jízdní řády bych radši ani nechtěl vidět..".
Když takový formát existuje a používají ho celé státy i desítky měst, tak asi zas tak špatný nebude. A přestupní vazby pochopitelně umí: https://developers.google.com/transit/gtfs/reference#transferstxt
Myslím, že nejčistší řešení by bylo, aby dopravci data posílali tak, jak je mají na MD, to by je publikovalo a zároveň by mohlo vypsat veřejnou zakázku na zpracování těch dat a publikování v GTFS. A se CHAPS klidně přihlásí, pokud mají tak unikátní knowhow, jistě to hravě vyhrajou.
Mně spíš vadí, že u těch přestupů se občas vloudí velké chyby. Například mi to našlo spojení z Prahy 9 na letiště podivným směrem a po pořádném prohlédnutí jsem zjistil, že tam byl pěší přestup Ládví - Divoká Šárka. Být mimopražský, tak bych to asi zjistil až když by mi uletělo letadlo.
Za prvé, jeden příklad nedokazuje, že jsou ty přestupy nesmyslné v nezanedbatelném množství případů. Za druhé, na přestupy na Florenci a na Můstku počítá Idos 3 minuty, pouze na Muzeu 2 minuty. A alespoň na Florenci trvá přestup minutu, pokud si člověk popoběhne, takže za 3 minuty to stihne i člověk, který se loudá.
Tak zrovna ten slavny idos uvadi v pripade prestupu casy zcela nesmyslne. Opravdu chci videt sprintera, ktery zvladne zcela bezne prestupy kuprikladu v metru za 2 minuty. A podotykam, ze se to da, ale dotycny musi pri prijezdu na prestup stat u zcela konkretne vybranych dveri, musi z nich vystartovat, celou dobu vcetne pripadne jizdy po schodech bezet a ve finalnim stadiu mit tu kliku, ze mu souprava neujede pred nosem.
A zcela pochopitelne, na trase presunu nesmi byt zadni dalsi lide.
Ano, k něčemu použitelný je, jenže proč chtít jenom něco, když máme data na něco lepšího? Navíc data se zveřejňují v tom formátu, v jakém je Chaps dostává, takže tam není žádný prostor pro jejich pokažení, všichni mají stejné podmínky, a s tím publikováním by neměly být prakticky žádné náklady. Vaše řešení by dávalo smysl, pokud by se začínalo na zelené louce.
Já jsem pro to, aby se používaly otevřené standardní formáty. Ale tady dávám přednost tomu, že se zvolilo rychlé levné řešení, které je výrazným posunem vpřed oproti současnému stavu. A dovedu si živě představit, že kdyby se řešil jiný formát, než ten stávající, nakonec to v GTFS stejně nebude, zato by stát vypsal další velkou IT zakázku na systém pro řízení zeměkoule, žádosti o jízdní řády byste podával osobně v Šumperku na 30stránkovém formuláři podepsaném vlastní krví a jízdní řády by chodily pouze formou změnových souborů od začátku roku do datových schránek.
Nevim, co vsechno v tom formatu je, ale vidim, ze evidentne k necemu pouzitelny je, kdyz to v nem publikuje tolik zemi. Navic diky tomu, ze je standardni, existuji napr. nastroje pro import techto dat do OpenStreetMap a patrne i jine dalsi zpracovani.
Navic pokud tam chybi treba prestupni casy, lze je bud doplnit nejakym rozsirenim toho formatu, nebo alespon jako nouzove reseni si dovedu i predstavit nejake priblizne dopocitani pomoci vzdalenosti jednotlivych stanic a jejich typu.
Jak se v GTFS vyjádří například čekání na přípoje? Jak různé doplňkové služby? Jak příslušnost zastávky do více tarifních zón, případně rovnou do více tarifních systémů? Jistě že se pomocí GTFS dají základní informace z jízdních řádů využít, ale proč další informace z jízdních řádů vyhazovat, když už tam jsou? Respektive jak konkurenceschopný by asi byl vyhledávač, který by pracoval s touhle omezenou sadou informací, v porovnání s Idosem, který má ta data všechna? Ono vůbec bude zajímavé, až autoři po opadnutí prvního nadšení ze zveřejnění dat zjistí, že jsou to opravdu jen jízdní řády, a polohy stanic nebo pěší přestupy má pouze Chaps, protože to není součást dat jízdních řádů.
Když můžou v GTFS publikovat jízdní řády desítky měst nejen v USA, ale i Nizozemí, Švédsko a mnohé další, proč by to nemělo jít u nás?
https://code.google.com/p/googletransitdatafeed/wiki/PublicFeeds