Hlavní navigace

Vlákno názorů k článku Monopol na data z jízdních řádů končí. CHAPS se dohodl s ministerstvem od martin - ... v podobě, ve které byly do Celostátního...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 28. 5. 2015 15:54

    martin (neregistrovaný) ---.112.253.171.static.b2b.upcbusiness.cz

    ... v podobě, ve které byly do Celostátního informačního systému o jízdních řádech předány provozovatelem dráhy

    Z toho podle me vyplyva, ze data musi byt zverejnena tak, jak je tam Ceske Drahy poslaly, coz je ten .TXT format a zadne PDF.

    Nebo si to spatne vykladam?

  • 30. 5. 2015 0:22

    ex (neregistrovaný) ---.184.broadband17.iol.cz

    jen mala poznamka: provozovatelem drahy neni dopravce (tedy napr. CD), ale nejcasteji SZDC - ostatne oni sestavuji jizdni rady na zaklade Drazniho zakona.

  • 30. 5. 2015 9:50

    Filip Jirsák

    Z toho podle me vyplyva, ze data musi byt zverejnena tak, jak je tam Ceske Drahy poslaly, coz je ten .TXT format a zadne PDF.
    To víte odkud, že SŽDC data do CIS JŘ posílá ve formě nějakého TXT souboru? Formát JDF je určen pro autobusovou dopravu. PDF železničních jízdních řádů jsou PDF vytvářená SŽDC, takže to "žádné PDF" určitě neplatí.

  • 1. 6. 2015 9:11

    fd (neregistrovaný) 2a01:8d00:4000:----:----:----:----:----

    Kdyby mr jirsak nebyl negramotny, tak by jiste nasel prislusny zakon, ktery zcela jednoznacne dopravcum uklada nejen to, ze musi predavat data o jizdnich radech, ale i to, ze musi byt v elektronicky zpracovatelnem formatu, coz zcela jiste pdf neni.

  • 1. 6. 2015 9:55

    df (neregistrovaný) ---.csad.cz

    Komentáře pana Jirsáka považuji, narozdíl od toho vašeho, za erudované a svým obsahem přínosné. Zákon o kterém píšete neexistuje (pro vlaky), to je psáno už v původním článku.

  • 1. 6. 2015 10:12

    Filip Jirsák

    Milé j, jak je vaším dobrým zvykem, pletete se úplně ve všem – a změna přezdívky na tom nic nezměnila. Zřejmě o tom nevíte, ale České dráhy jsou především železniční dopravce. Veřejnou dopravu v ČR řeší dva zákony, jeden řeší autobusovou dopravu, druhý železniční. V případě autobusové dopravy to funguje tak, že dopravce předává jízdní řád dopravnímu úřadu (krajský úřad), který uděluje licence – a tento úřad schválený jízdní řád postupuje dále do CIS JŘ. Na železnici to funguje trochu jinak, protože tam si jaksi nemůže každý dopravce udělat svůj jízdní řád nezávisle na ostatních. Na železnici tedy dopravci žádají o trasy, ale rozhoduje o tom a tedy sestavuje jízdní řád správce infrastruktury, nebo-li SŽDC. Logicky pak jízdní řády do CIS JŘ nedává dopravce, ale SŽDC.

    Způsob předávání dat jízdních řádů autobusů nestanovuje zákon, ale vyhláška, konkrétně 122/2014. Přičemž tato vyhláška samozřejmě neříká, že se data zasílají v libovolném elektronicky (asi jste myslel strojově) zpracovatelném formátu (protože to by každý dopravce mohl poslat v jiném formátu), ale říká, že dopravce data předává jízdní řád současně v elektronické podobě v datovém formátu a v datové struktuře, které zveřejní ministerstvo (§ 6, odst. 3).

    S jízdními řády vlaků je to komplikovanější, protože zákon se původně také odkazoval na vyhlášku, jenže vyhláška byla novelizována a nová vyhláška platí pouze pro jízdní řády autobusů. Nebo-li v případě železniční dopravy vyhláška formát nestanovuje ani nikoho nezmocňuje k jeho stanovení. V tomto případě je tedy v legislativě díra, o které se ostatně píše i v článku.

    Jenom na okraj dodávám, že i do PDF se dají dát data tak, aby byla strojově zpracovatelná. Dokonce je možné do PDF vkládat jiné soubory, takže když na to přijde, můžete mít PDF s jízdním řádem čitelným pro člověka, a v něm vložený soubor (třeba CSV nebo XML), který bude strojově zpracovatelný.

  • 28. 5. 2015 16:06

    dino

    Taky bych to tak interpretoval... Ale právničtina je specifický jazyk, takže kdo ví.