Hlavní navigace

Vlákno názorů k článku Monopol na data z jízdních řádů končí. CHAPS se dohodl s ministerstvem od man28 - Toto mi je také nejasné. Proč si stát...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 6. 6. 2015 14:14

    man28 (neregistrovaný) 46.167.244.---

    Toto mi je také nejasné. Proč si stát (zákonem, vyhláškou)/kraje doposud nedefinovali jednotný formát jakým způsobem budou závazně publikovat/vy­žadovat data pro jízdní řády? Když se podívám zpětně, tak jsou asi 2 způsoby jak vypadají jízdní řády a je několik různých značení spojů.

    Ze znalosti věci v tom vidím okruh firem a státních institucích zapojených v tomto dopravním byznysu. Chaps je taková firmička vzniklá kolem lidí od firmy Oltis (Chlebničan/Mes­tický), Chaps i Oltis fungují jako opravdu hodně velký dodavatel IT technologií pro společnosti poskytující dopravu, například České dráhy, a.s. mají systém pro rezervační portály nebo třeba dispečink od Oltisu, Chaps třeba dodával Můj vlak. SŽDC to samé. V tomhle státem dotovaném byznysu se musí točit neuvěřitelné množství peněz v řádech stamilionů.

  • 7. 6. 2015 19:06

    Filip Jirsák

    Stát definici formátu zákonem a vyhláškou delegoval na ministerstvo dopravy (což je správný postup), a ministerstvo dopravy za požadovaný formát prohlásilo ten od Chapsu. Tedy v případě autobusů, v případě železnice se ta vyhláška postupem času ztratila.

  • 30. 5. 2015 11:41

    Datel (neregistrovaný) ---.pilsfree.net

    Nejak mi neni jasne proc stat spolupracuje s firmou, ktera namisto rozvoje umyslne generuje problemy. Takova spoluprace je mozna snad jenom ve statnim sektoru. Neuveritelne.