Pro klienta jsem objednal více jak 5 000 impresí a to na zkoušku. Podobný příspěvek zde již je a proto se podívejte jak to dopadlo http://www.inetservis.cz/tour/zprava.html - závěrečná zpráva.
Tak za toto bych požadoval přinejmenším navrácení kreditů nebo peněz. Říká vám něco jako práh účinnosti reklamy? Mně to moc legrační nepřijde. To taky může znamenat naprosté zničení reklamní kampaně. Jak se má stát Internet důležitým reklamním médiem, když firmám nikdo ani nezaručí objem reklamy?
Kredity byli samozrejme navraceny, to je automaticky. Mr.Lin(x) funguje podle poctu realizovanych impresi. O penize se zde nejednalo nebo snad ano pane Adler?
to, co se stalo v pondeli a utery opravdu moc legracni nebylo. Postihlo to plosne vsechen spravovany prostor Mr.Lin(x)e, ale neuskutecnene zobrazeni se vraci na puvodni zdrojove ucty.
Proste Linx detailne planuje podle informaci co ma, pak se to snazi realizovat. Kdyz se to z nejakeho duvodu nepodari (server, s jehoz mistem se pocita ma vypadek nebo je vypadek site), tak se kampan proste neuskutecny v pozadovanem objemu (i kdyz na druhy den se system snazi pozadovane mnozstvi rozlozit na mozne servery podle zadani - napr vice na servery v kategorii nez bylo puvodne).
Nevim, co je na tom divneho - kredity (at uz placene nebo nasporene) jsou jen prostrednikem pro realizaci zadane kampane. Ktere svuj ukol splni (1 kredit "nese" jedno zobrazeni"), tak je to v poradku. Kdyz svuj ukol nesplni, tak se po zadanem terminu konce kampane vrati na zdrojove konto. Jednoduche a prehledne.
Kdyz to chcete srovnat s jinym mediem - vrati Vam radio cast penez na reklamni kampan, kdyz treba vypadnou vysilace na kusu pokryteho uzemi?
Ad.Platby za kampan - pred zacatkem kampane se plati zaloha ("myslite to vazne? dejte kousek penez, pustime to, pak to zaplatite na impresi presne") kampan probehne a dobehne a pak probehne vyuctovani doslova po impresi. Jak jinak!
Zarucit objem: To by slo, kdyby se vzdy nekdo zarucil, ze zobrazovani bude stejne - to vam nezaruci ani provider, ani spravce serveru a samozrejme ani navstevnik (ze poleze kazdy den na stejne stranky a uvidi stejny pocet reklamy). My to proste nevime, my jen vime, jak se zobrazovalo vcera, predevcirem, pred tydnem, ... a podle toho si myslime to, co nabizime jako volny prostor.
Stalo se to, ze byli zmeneny udaje o name serverech (primarni, sekundardni DNS pro domenu linx.cz), nikoliv servery samotne nebo jejich IP. Zmeny u .CZ v nameserverech chvili trvaji, nez se aplikuji na jednotlive DNS, ktere si zaznam NAZEVDOMENY+IPAdresa chvili udrzuji v docasne pameti. Zkratka se stalo zhruba to, jako kdyby u telecomu nekdo v seznamech zmenil Vase telefonni cislo u jmena, ale to cislo by nefungovalo (telefon by fungoval na stare cislo) - kdo mel zapsane vase telefonni cislo (udrzuje se v lokalnich DNS nejaky cas), dovolal se Vam. Kdo cislo zapsane nemel, zavolal na informace ( v nasem pripade se zeptal na zaznam v databazi domeny .CZ) a tam mu rekly chybny udaj, pres ktery se nedalo dovolat. To je hodne zhruba receno pro dokresleni.
Servery linx.cz bezely po celou dobu na puvodnich IP adresach s platnymi zaznamy u contactelu. Pro informaci jen v pondeli se zobrazilo 1748895 banneru vsech rozmeru. V utery se zobrazilo jiz jen 283565 banneru. Jak se postupne aktualizovaly zaznamy o IP pro linx.cz (a domeny 3 radu), tak klesal pocet tech, ktery se dostali na puvodni servery.
S kampani p. Adlera to bylo podobne - v pondeli se zobrazil 301 impresi, v utery 59. Zrovna na pondeli a utery (jak mohl pochopit ze zaverecne zpravy a videt v detailnich statistikach) byla naplanovana vetsina zobrazeni vlozene kampane. Protoze se tomu tak nestalo, kampan probehla jen na cca 34% / jen 1809 zobrazeni, protoze se planovane zobrazeni nekonalo.
p. Adler tuto zpravu vypublikoval a zaslal kolegyni. Oklikou se to dostalo ke mne a ja mu odpovedel (podrobneji). Priste, az ucinite nejaky "objev", zeptejte se nejdriv povolanych.
P.S: Pane Adler, prectete si pravidla Mr.Lin(x), bod 14).;)
A proc by centrum.cz neco zobrazovat melo? Zadny server v systemu nema povinnost zobrazovat bannery, zvlast kdyz se mu tam porad cpe konkurencni reklama :-)
To za prve. Za druhe Centrum je primo zavisle z reklamy, takze s banneru z vymeny "uhne" v tom okamziku, kdy se objevi platici inzerent. Servery poskytujici prostor ve vymenne pres Mr.Lin(x) nepodepisuji nejakou "dohodu o nesnizovani objemu zobrazeni" nebo casovou lhutu. Je to jejich vule. Z nasi strany jsme udelali JEN 2 veci - reklamu na vlastni servery / objevi se inzerent a jeho reklama se tam vlozi, aniz by prostor zmizel z linxe pro ostatni servery (jejich bannery z vymeny, naplanovane kampane} a hlavne aniz by se ztratila kontinuita statistik pro dalsi planovani prostoru.
2. vec je Mr.Lin(x)Cash / mimo vkladani reklamy dostane spravce plochy jeste www aplikaci, ktera umozni inzerentovi zadat reklamu, aniz by neco dojednaval osobne s majitelem - proste uvidi cenik zobrazeni, profilove informace o obsahu, statisticke informace o jednotlivych nabizenych plochach. Inzerent si vybere, zada pocty zobrazeni, terminy a banner a posle Vam pozadovane spoocitane penize (zalohu). Starosti clena je pak uz jen z hloubky sveho kresla kampan pustit (" jo, ta reklama mi nevadi", "jo, zaplatil, muze jet "}.
To, ze to Centrum takto nedela a pouziva vlastni prostredky je jejich vec. Pri zadani kampane muzete rozlozit kredity na sirsi zaber.
Nemohu pochopit proč při rezervaci kampaně 28.02.2001 odpoledne nabízel mr.linx.cz zobrazeni na centrum.cz když tomu nemůže dostát. Proč vůbec tato rezervace na cílené servery existuje, když to nefunguje. Zadat si širší záber a proč, když mě systém nabídnul možnost objednání až 193000 impresí na centrum.cz a já pro klienta objednal 10000 impresí. Dříve k tomuto NEDOCHÁZELO !!!
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).