Vlákno názorů k článku Mr. Lin(x) přišel o doménu a zmizel ze světa! od Jiří Hlavenka - Oficiální zpráva je zde na Živě.Několik poznámek k...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 28. 2. 2001 12:55

    Jiří Hlavenka (neregistrovaný)
    Oficiální zpráva je zde na Živě.

    Několik poznámek k antošovu článku - jako obvykle, řada nepřesností: - nikdo se "úpěnlivě nebrání jakémukoli vyjádření". Uvedli jsme, že jde o technický problém (což je pravda) a že jakmile budeme vědět, kdy bude problém odstraněn, dáme zprávu (což se přesně stalo) - systém v době, kdy byl článek publikován, už byl funkční. Považuji za neprofesionální psát a publikovat, že něco nefunguje, když to už funguje (min. 6 hodin od publikování článku) - co autor považuje za "neprůhlednou tranaskci"? Společnost vlastnil pan Michal Filip, od samého počátku a stoprocentně - a mimochodem její chod takřka stoprocentně financoval, pokud by vám to jako důkaz jeho skutečného vlastnictví nestačilo. Ne vždy je hlavním ten, který se usilovně medializuje. Computer Press tento obchodní podíl odkoupil a v hotovosti uhradil.

    Mrzí mě, že tento server dává tak často přednost neověřeným zprávám, spekulacím a hypotézám. Stačilo počkat pár hodin a vše by se vyjasnilo - spekulování o různých "lidech figurujících jenom na papíře" a "jakémsi" jednateli bez ověření si skutečnosti je novinářsky nejenom velice neetické, ale i dost nechutné.

  • 28. 2. 2001 13:07

    Sark (neregistrovaný)
    CITUJI:

    Jak jsme oznámili, plné stanovisko bude vydáno v okamžiku uvedení systému do provozu či v okamžiku, kdy bude známé, kdy v provozu opět bude -- především z toho důvodu, že pro uživatele českého Internetu je podstatná zejména zpráva o nápravě situace, nikoli o důvodech, proč k ní došlo.
    ----------------------------------------------------

    Libi se mi, jak pan HLavena si SAM mysli, co je pro CTENARE dulezitejsi. Nas hlavne ZAJIMA PROC K TOMU DOSLO a CO udelate, aby se to neopakovalo v BUDOUCNU a prestante nam porad vnunovat, ze vite, co je pro ctenare nejlepsi, protoze to vubec nevite. Ctenari nejsou blbci...
  • 28. 2. 2001 14:12

    Jiří Hlavenka (neregistrovaný)
    Milý pane "Sarku", který máte problém se správným napsáním mého jména: jestli jste si nevšiml, nepsal jsem o "čtenářích", to slovo jste si tam dosadil vy. Mr.Lin(x) je komerční reklamní síť, důležitá pro ty, kteří ji užívají - tj. pro vlastníky serverů a zadavatele reklamy. Pro ně - sami jsme jedni z nich, takže DOVEDU posoudit situaci i na druhé straně - je skutečně nejdůležitější vědět, KDY A JAK bude situace napravena, což jsme učinili. Chápu, že by vás osobně možná nesmírně zajímaly nějaké intimnosti z osobních vztahů mezi bývalými a současními lidmi linxe, ale v tom vás musím zklamat. Zítra si přivstaňte a kupte si Blesk, tam o tom bude třístránkový článek s usvědčujícími fotografiemi.

    Máte ale pravdu v jednom: je důležité sdělit, co uděláme, aby se to v budoucnu neopakovalo. Opatření je jednoduché: do té doby, než se vyřeší situace okolo domény (tj. okolo oné firmy v likvidaci), umožníme členům systému chod na záložní doméně, která již nyní je, a to na linxcz.cz (tj. Mr.Lin(x) umožňuje, aby více domén používalo současně celý systém, databázi atd.). Stačí toto vysvětlení?

  • 28. 2. 2001 15:14

    Sark (neregistrovaný)
    Mily pane Hlavenka, napsano bylo "uživatele českého Internetu", coz jsou CTENARI a nikoli uzivatele Mr.linxe, jak mylne pisete :-)
  • 28. 2. 2001 20:58

    Jiří Hlaváč (neregistrovaný)
    Ale no tak.
    Pokud zmiňujete uživatele internetu, tak jsou to jak čtenáři nejrůznějších serverů, obchodníci a zákazníci přes internet obchodující, inzerenti reklamu inzerující, firmy inzerci provozující a "chudáci" reklamu konzumující. Dále uživatelé píšící emaly atd. atd.

    Některé z nich více zajímá funkčnost Mr. Lin(x)e a jiné zajímá přoč k tomu došlo a jestli si Ivo Lukačovič mění ponožky.
    Většínu ostatních to třeba nezajímá vůbec.

    Taže shrnuto. Pokud bysme tu slovíčkařili, tak pravdu nemáte ani jeden. Ale myslím, že všem je naprosto jasné, co chtěl ten který říci. Tak proč se chytat za slovíčka.
  • 28. 2. 2001 14:47

    Marek Antoš (neregistrovaný)
    1. Článek byl napsán včera večer a do systému vložen ve 22:50. V té době Mr.Lin(x) nefungoval. To, že článek vyšel až v 6:00, ještě nutně neznamená, že byl tou dobou napsán. Jednotný čas denního vydání je myslím zcela standardní věc, kterou běžně používá i Živě, nechápu proto výraz "neprofesionální".

    2. K tomu vyjádření: včera jsem telefonicky mluvil s Rudolfem Volným, který byl poté, co Computer Press převzal společnost Clark Net Project, jmenován jejím jednatelem. Odmítl mi k věci cokoliv říci s tím, že se bude zveřejňovat stanovisko až dnes dopoledne a do té doby nechcete k věci nic říci. Již o den dříve jsme mluvili také s ředitelem Clarku Pavlem Illichmanem, oběma pánům a navíc Lence Vlčkové, která má v CP na starosti marketing, jsme včera odpoledne posílali také mail. Konkrétní odpovědi jsme se nedočkali. Totéž mohu na druhé straně říci o Martinovi Kubovi, se kterým jsme včera rovněž po telefonu mluvil - proto je v článku jasně uvedeno, že se obě strany brání jakémukoli vyjádření.

    3. Je hezké, že vyšla zpráva na Živě a část věci vyjasňuje, nicméně k nám zatím nedorazilo nic: ani jako k novinářům (a to jsme to měli od Rudy Volného slíbeno!), ani jako ke členům Mr.Lin(x)e. Když měl Mr.Lin(x) v minulosti technické problémy, zvládal komunikaci mnohem lépe, za což jsme ho nakonec chválili i tady na Lupě. Tentokrát ovšem nic moc.

    4. Obdivuji se odvaze, s jakou používáš spojení "neověřené zprávy". Pravda, s Tebou osobně jsme nemluvili (jen se 3 Tvými kolegy), ale jinak jsme včera a předevčírem strávili hodiny tím, že jsme si vše na různých místech ověřovali a rozhodně to byla celá řada telefonátů. Jiný příspěvek v této diskusi, byť anonymní, který podrobně popisuje celou historii Mr.Lin(x)e, nakonec myslím docela potvrzuje, že jsme si nic nevycucali z prstu. Ovšem názory různých lidí na stejnou věc mohou být samozřejmě různé.

    5. Nerozumím tomu, proč jste podstatu problému (změnu nameserverů v doméně) až do dneška "tajili", jsem však rád, že se toto zdůvodnění celého problému, které jsem v článku uvedl, oficiálně potvrdilo.

  • 28. 2. 2001 15:39

    Michal Filip (neregistrovaný)
    Pane Arnošt,
    pokud skutečně chcete psát objektivně,zkuste taky někdy kontaktovat všechny zůčastněné.Možná to věci prospěje a vyhneme se takovýmto zbytečným "mediálním šumům".

  • 28. 2. 2001 20:41

    David Rohleder (neregistrovaný)
    Jasne, kontaktujte vsechny vcetne vsech uklizecek. Myslim, ze Marek Antos vynalozil dostatecne usili ke zjisteni skutecnosti. To, ze nekteri predstavitele zminenych spolecnosti nebyli dosazitelni neni jeho problem. Kazda organizace ma mit samozrejme osoby, ktere jsou schopne zastupovat ridici pracovniky.
  • 28. 2. 2001 16:01

    Spirk (neregistrovaný)
    Ono to není prvně, co pan Antoš v domění svého hvězdného postavení a dokonalého přehledu publikuje článek tohoto typu. Nikomu neberu jeho profesi a rozhled, ovšem určitá novinářská etika by se měla respektovat. Toto je bez diskuse článek typu Blesk, což napomáhá každému individuálně udělat si obrázek o autorovi. Ovšem každým vhodným "DRBEM" z branže se přeci můžu státi zajíměvějším pro méně etiku chápající lidi z oboru a obdivovanějším pro nezasvěcené publikum.

    Spirk
  • 28. 2. 2001 15:30

    Pavel Odehnal (neregistrovaný)
    Dobrý den,

    se vší úctou k Vaší práci a s pochopením pro technické problémy (ruku na srdce - kdo je nemá?) cítím potřebu reagovat na Váš příspěvek. A chtěl bych věřit, že mne nikdo nenapadne jako zaujatého člověka, který chce škodit Vaší pověsti, resp. pověsti Vašich aktivit.

    Co já považuji za neprofesionální a možná i neetické?

    1. Pokud už něco přestane fungovat, měli by o tom být všichni informováni ihned. Minimálně Ti, pro které je to skutečně potřebné - myslím, že v některém z pozdějších Vašich příspěvků se hovoří o zadavatelích reklamních kampaní a správcích serveru. Nechápu, proč jsem musel já telefonovat na Clark se žádostí o informace, proč jste ihned nerozeslali nějaký vysvětlující email alespoň administrátorům. Nebo rozeslali?
    2. Když už jsem si zatelefonoval, Váš zaměstnanec mi tvrdil, že jde o technický problém, který bude za chvilku vyřešen. Doslova jsme spolu hovořili o tom, že expirace domén je nastavena na 1 hodinu, takže to bude poměrně bezbolestné. Víme všichni, jak dlouhá ta "hodina" byla.
    3. I nyní, to je již po znovuzprovoznění, neustále žádná emailová omluva a vysvětlení. Je to myslíte správné?
    4. Za neprofesionální považuji, pokud si od Linxe koupím kredity a zaplatím online, z účtu eBanky, abych musel po týdnu telefonovat (byl jsem 4x odkázán na další osoby různě po republice) a dožadovat se připsání svých kreditů. Toto není online systém, ale anarchie. Zvlášť po vyjádření posledního Vašeho zaměstnance, že nevěděl, kdo ty peníze zaslal a kam patří. Je to můj problém, že Váš systém vygeneroval poněkud zvláštní variabilní symbol, zřejmě zcela stejný pro všechny transakce? (něco jako 999999, mohl bych se i podívat). Jistě, šlo o hloupých 180 korun, šlo o malý pokus, abychom si ověřili, jak systém pracuje. Věřte mi, klient, pro kterého jsme test dělali nebyl nadšen.
    5. Za zcela podivné považuji, že objednaná, rezervovaná a zaplacená kampaň je posléze realizována počtem 115 z objednaných 500 impresí. Jistě - malý test, ale o to tu myslím právě jde - kde mám jistotu, že při velké kampani to bude jinak? Popřípadě že v jejím průběhu celý systém nezmizí? Na hodinu?? Koneckonců - pokud bych si u reklamní agentury objednal 100 billboardů a bylo jich realizováno pouze 20, asi bych jí nezaplatil ani ty realizované. Kampaň je určitým celkem, který je funkční pouze v plánovaném tvaru. Pokud je realizována částečně, ztrácí často smysl. Souhlasíte?
    6. Čistě technicky vzato - údaje: OBJEDNÁNO:150, REALIZOVÁNO:0, REALIZOVÁNO%:0, PLÁNOVÁNO: 150, PLNĚNÍ: 100% !!!!, to je správně?
    7. Po nákupu kreditů jsem nedostal žádný daňový doklad. Koneckonců, trvalo nějakou dobu zajistit, aby se kredity vůbec připsaly na můj účet, takže se ani nelze divit. Nyní, po "dokončení" kampaně mám v Linxu vystavenu "fakturu", nicméně - zahrnující i ty servery, kde se neotočila ani JEDINÁ imprese, přesně tak, jak byla kampaň původně navržena. A to v plném počtu původně rezervovaných impresí. To mám brát vážně?
    8. Při definici této kampaně Linx uvádí: "Uvedená procenta zobrazení jsou pro tento typ kampaně garantovány." Skutečně?

    Závěrečná otázka tedy zní: budeme se tu skutečně bavit o "profesionalitě" a "etice"?

    To vše pouze ve snaze, abychom Internetové služby dále vylepšovali. Všichni mají právo na chybu. Nicméně - pokud už k ní dojde, měli by se k situaci postavit čelem.
  • 28. 2. 2001 16:37

    Jiří Hlavenka (neregistrovaný)
    Dobrý den;
    vaše připomínky beru jako velmi důležité a odpovím zcela otevřeně.

    1. Myslím, že je podstatné informovat především správce serverů a souhlasím, že se to musí udělat okamžitě (a že jsme tak neučinili). Nevím, jak u kolegů, ale u mě byl třeba důvod prozaický - byl jsem mimo kancelář, od 12.00 na několika navazujících jednání, která trvala do 18.00, mobil si vypínám. Že se vůbec něco stalo, jsem zjistil až pozdě večer - to se mohlo stát i kolegům, nejsme všichni 24 hodin za počítačem, ruce na klávesách a ve střehu.

    2. Když jsem to s kolegy konzultoval, skutečně jsme byli - oni i já - názoru, že situace bude vyřešena obratem. Tyto informace jsme zase měli od správců domén, spoléhali jsme na ně (na koho jiného se máme spoléhat než na ty, kteří to mají jako jediní zcela v rukou)?.

    3. Podle mých informací bylo odesláno. MInimálně to vidím vypublikované na linx.cz

    4. Je-li to tak, jak říkáte, a nebrání-li tomu žádné další překážky (do bankovního světa poněkud nevidím), spravíme, aby byl var. symbol generován unikátně.

    5.-8. Nezlobte se, ale 470 či kolik impresí není kampań. Děláme stovky opravdových kampaní ročně (tj. desetitisíce impresí) a bez problémů. Nechci, aby to vypadalo nějak nafoukaně, ale tohle není místo pro nějaké "zkoušky". To je jako kdybyste chtěl zadat kampaň do televize, ale abyste zaplatil tak 100 Kč, tak si to chcete "vyzkoušet" na ČT 2 ve spotu trvajícím mikrosekundu někdy v jednu ráno. Nepochybuji, že pokud se vám to vůbec podaří udělat, tak také nedostanete správné výsledky a reporty (typu kolik lidí ji vidělo atd.).
    Bavme se o opravdovém byznysu - máte s nějakou SKUTEČNOU kampaní špatné zkušenosti? My ne.
  • 28. 2. 2001 17:35

    Pavel Odehnal (neregistrovaný)
    Děkuji Vám za Vaši upřímnost a za odpověď, myslím, že v mnoha jiných případech (myšleno u jiných firem, nejen na Internetu, ale i na něm a o politicích nemluvě :-) ) bych se jí nedočkal.

    A nyní k odstavci "5.8.". Tvrdím že:

    1. I uvedený počet JE kampaň. I když malá. Ale nehrajme si o slovíčka.
    2. Mr.Lin(x) nedělá rozdíl mezi malou a velkou kampaní, ve smyslu zajištění prostoru. Resp. - nemohu tvrdit že nedělá, já DOUFÁM že nedělá, opak by byl jistě velmi zajímavý pro mnoho menších zadavatelů. Nenašel jsem nikde žádný text, který by mi řekl, že realizujete kampaně v závislosti na velikosti.
    3. Při objednávce je specifikován nejmenší počet 500 impresí. Vyvozuji, že pokud mi systém nabídne kampaň s pěti sty impresemi a tu realizuje částečně, byl jsem minimálně uveden v omyl.
    4. U daného reklamního balíčku je uvedeno, že poměr zobrazení je GARANTOVÁN. Opět bez specifikace, že musí jít o několik set tisíc impresí. Tudíž jsem byl opět minimálně uveden v omyl.
    5. Televize mi mikrosekundu neumožní, ale Váš systém ano. V tom je ten rozdíl.
    6. Nedožadoval jsem se přesných výsledků, o ty zde nešlo. Šlo o test, jak systém pracuje. Nejen technicky (to jsme si již vyjasnili s administrátory a dočasné problémy byly vysvětlitelné přebíráním firmy novým vlastníkem), ale i přístupem zúčastěných stran. Čili, nyní mi tu říkáte - máme zájem pouze o velké kampaně, popřípadě - dokážeme ručit za provedení pouze velkých kampaní. A já říkám, že to není to, co jsme čekali. Nešlo dokonce ani o toho klienta, jehož jsme pro "test" využili, šlo pouze o to, abychom neodkryli připravovanou kampaň dříve, než se začne realizovat.
    7. Váš člověk mi sdělil, že takto velká chybovost by neměla nastat ani u takto malé kampaně.
    8. Nyní už chápu slova jiného Vašeho člověka, kterými mi nepřímo sdělil, že jsem hlupák a pokud šlo o velkou zakázku, měli jsme to říci rovnou. A to je přesně to, co jsme nechtěli.

    Mně osobně se Linx líbí a nechápu mnohé útoky, které jsou proti němu vedeny. Chápu průběžné potíže vznikající ve složitých informačních systémech. Rád bych Linx používal i dál a věřím, že se časem vše urovná a případné problémy zmizí. Nemyslím si, že emotivně laděné výlevy bývalých zaměstnanců, poražených konkurentů a pod. jsou na místě a to nejen zde, ale obecně.

    Nechci být prorok, ale je myslím jasné, že Linx tu zůstane, už jen díky tomu, že základna, na níž ekonomicky stojí je velmi silná. Šlo mi však o to, aby si i Linx uvědomoval svou zodpovědnost která pro něj z této pozice vyplývá.

    Můj osobní názor je: Pokud už pracujeme na Internetu a VÍME, že je to budoucnost, měli bychom se postarat o to, aby byl důvěryhodný a solidní i pro ty, kdo teprve k Síti přichází. Měli bychom se také, pokud je to v našich silách, starat o jeho vylepšování a to všemi způsoby. Měli bychom dávat podklady a náměty i těm, kdo jeho (a tím i naši) budoucnost ovlivňují. Osobně to cítím jako podstatnější, než se nechat nesmyslně sčítat.

    A z toho vyplývá námět na článek, třeba i pro Živě:

    Platí, že naše budoucnost je v Internetu? Je pravdou, že Internet se stane páteří naší (nejen naší) společnosti? Jestliže se dnes politici zasazují o začlenění Internetových služeb do základů informační společnosti, na nichž bude stát nejen ekonomika, ale i běžný lidský život, styk se státními orgány i samosprávou - jde o strategickou páteř této společnosti? Podobnou jako je plynovod, rozvod elektřiny, či telefonní infrastruktura? A pokud ano - postaral se kdokoli z politiků o to, aby byla zajištěna 100% funkčnost této páteře? Napadlo to vůbec někoho? Je tedy zcela v pořádku, aby o strategické databázi domén, jejíž výpadek může totálně ochromit celou síť (však to všichni známe) rozhodovalo jakési podivné sdružení, které se tím v ČR dostává do pozice všemocné ruky na vypínači? Bez jakéhokoli zajištění?

    Buď tedy Internet není strategickou páteří, nebo je celá společnost vystavena riziku, které bude narůstat tím více, čím více se bude Internet rozvíjet.

    Ale to už jsme se dostali někam úplně jinam. Ještě jednou děkuji za Vaši odpověď na můj původní příspěvek.
  • 28. 2. 2001 17:46

    Zdeněk Polách (neregistrovaný)
    Dobry vecer, Jiri...

    1) prominte, tato vymluva je chaba, ale budiz, da se to pochopit... Na druhou stranu pokud jde o velke servery, asi tim nadseny nebyly, nebot prisly o desitky ci stovky tisic kreditu

    3) me taky nic nedoslo, mate zrejme mylne informace

    5-8 viz. jiny prispevek jineho ctenare :o) jen bych dodal, ze jste se mistrne vyhnul nekterym otazkam, na ktere byste asi odpovedet mel...
    7. Po nákupu kreditů jsem nedostal žádný daňový doklad. Koneckonců, trvalo nějakou dobu zajistit, aby se kredity vůbec připsaly na můj účet, takže se ani nelze divit. Nyní, po "dokončení" kampaně mám v Linxu vystavenu "fakturu", nicméně - zahrnující i ty servery, kde se neotočila ani JEDINÁ imprese, přesně tak, jak byla kampaň původně navržena. A to v plném počtu původně rezervovaných impresí. To mám brát vážně?
    8. Při definici této kampaně Linx uvádí: "Uvedená procenta zobrazení jsou pro tento typ kampaně garantovány." Skutečně?

    Závěrečná otázka tedy zní: budeme se tu skutečně bavit o "profesionalitě" a "etice"?

    To vše pouze ve snaze, abychom Internetové služby dále vylepšovali. Všichni mají právo na chybu. Nicméně - pokud už k ní dojde, měli by se k situaci postavit čelem.

  • 28. 2. 2001 16:46

    jirka m. (neregistrovaný)
    Pane Hlavenko,
    radíte novinářům z Lupy počkat, až se Vám uráčí vydat tiskové prohlášení? Jako účastník Mr. Linx jsem se musel pídit, co se vlastně děje, neuráčili jste se ani zaslat omluvný e-mail, třeba jen těm, kteří jsou registrováni pro Mr. Linx Cash. Měl jsem definovanou vlastní komerční kampaň a cítím se výrazně poškozen. Ne tím, že Vám vypadl systém, to se stává, ale tím, že jste okamžitě NEINFORMOVALI! Proto svým postojem různým spekulacím jenom nahráváte. Dost mne to mrzí, s Linxem jsem měl zatím jenom ty nejlepší zkušenosti, ale toto byl pr...r!!
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).