Slovensko ale už za analogu mělo mnohem větší penetraci satelitní a kabelové televize v domácnostech, což je dané členitostí jeho terénu a problematickým dokrýváním obcí pozemním televizním signálem. Takže Joj Plus a TV Doma měly úplně jinou výchozí situaci. Zkuste to porovnat s ČT 24 v prvních letech jejího vysílání a jakou měla sledovanost. Hodně dlouho podíl pod 1%.
Přesně, tak je to ale u nás se vším. Jsme národ remcajících diváků. Sice si ponadáváme, ale své zvyky neměníme. Proč by televize uváděly kvalitnější - dražší produkci, když jim zisky generuje vata? Proč by mobilní operátoři zlevňovali své služby, když se lidé neomezují v telefonování? Proč by se v obchodech prodávaly kvalitní potraviny, když český ovčan rád kupuje ty náhražkové a stačí mu? Proč vychovávat profesionály a odborníky, když stačí prohlásit ňoumu za profíka a všichni tomu věří?...
Ja si nemyslím, že je to len členitosťou - Nova mala analógový dokrývač skoro v každej obci aj v horských oblastiach. Markíza dala niekoľkowattový vysielač len do mesta a ostatní si mohli pískať - napr. Kysuce boli vyslovene deravé.
na Slovensku dvb-t ještě zdaleka nebylo, ale JOJ Plus i Doma ano, a to je slovenský trh poloviční, očividně satelit a káblovka bohatě stačily
odpadové kanály? no, zase se stačí kouknout hned vedle: Doma vysílá unikátní program, JOJ Plus postupně také (jistě, je tam i "vata", jenže tá je i na "velkých" kanálech), mimo to například TV DOMA původně měla už od letošního podzimu vysílat svůj vlastní původní romantický seriál (ostatně rumunská ACASA jich vysílala už několik), jenže při psaní scénáře si prý management uvědomil, že je tak dobrý, že může jít i na "velké" Markíze, a tak ho budou nakonec vysílat tam, přičemž již nyní pracují na námětu dalšího seriálu
Markíza chystá taky svou Cinemu - že bude lepší než naše, to nepochybuji...
přitom Markízu taky řídí Sarbu, kterého zde všichni nenávidí
takže co je vlastně ten největší problém? že televize vysílají na daném trhu jen co, co jim v pohodě stačí k tomu, aby v klidu prosperovaly... takže něco se nejdříve musí změnit v hlavě českého diváka, a až potom se mohou měnit televize