Přesně. Nesnáším lidi typu "No tak mu zavoláme..."
Neochotní přemýšlet, neschopní zkoušet, cokoliv dělají, nebo řeší, končí větou ".. no tak mu zavoláme!".
A volají.
Chudák vyrušená oběť je někde na obědě s rodinou, spí, jede autem a najednou hovor. Sám je zvyklý, že když volá, tak je to urgentní, tak se lekne co se děje a zvedne to. A tam jeho kolega, který něco hledá (je líný se rozhlédnout), vymýšlí (je líný myslet), neví (je líný zkusit google)... atd
Váš příspěvěk zato nemá háčky žádné. :-)) Přitom je úplně mimo - nedopečený nápad může někdo vychrlit stejně mobilem jako e-mailem a vy se jím budete stejně zabývat. Pokud se momentálně nehodí volat, můžete se domluvit na jindy. A pokud jde o věc smysluplnou, je mobilní komunikace rozhodně NESROVNATELNĚ rychlejší a efektivnější (díky své interaktivitě), než psaní mailů.
Ja mam jine zkusenosti. Vetsinou kdyz pisi lide e-mail, tak se nad tim musi trochu zamyslet, pretransformovat napad do slov a vet.
Naopak mam spatne zkusenosti s tzv. "mobilari", kteri vzdycky, kdyz je neco napadne, hned volaji mobilem, vychrli nedopeceny napad a zase zavesi. Ja to pak musim nekam zapisovat a lustit, co tim vlastne mini, jake hacky to ma a pak zjistovat dalsi informace.
Na takové volače je snadná pomoc. Volá v blbou chvíli? OK, prostě řeknu rovnou, že volají v blbou chvíli, dřív než vychrlí cokoli dalšího, případně jsem nepříjemný, odbývám je, odkazuji na mail, ať napíše a budeme to řešit ráno (hlouposti do té doby vyšumí ...), nebo telefon prostě neberu.
Funguje to na šéfy, zákazníky, kolegy, na každého samozřejmě trochu jinak s jinou mírou zdvořilosti, ale dá se to. A hlavně nerozdávat telefonní číslo komukoliv a když je nouze nejvyšší tak telefon prostě vypnout.
Mail je ok na problémy nevyžadující okamžitou pozornost, je super jako archív nevyřízených úkolů, historie provedené práce a umožňuje mi řešit vše postupně dle časových možností. Nenechat se vyrušovat uprostřed důležité práce pitomostma není o použité technologii, ale o pracovním návyku atd...
IM je ok, pokud lze problém řešit max deseti větami. Případně o něco pomaleji než telefonicky, ale přesto víceméně online.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).