Vlákno názorů k článku Muž z IBM skoro nepoužívá e-mail. Jde to! od Martina - Přesně tak, souhlasím s tím, že pro každou...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 21. 7. 2008 15:36

    Martina (neregistrovaný)
    Přesně tak, souhlasím s tím, že pro každou příležitost se hodí jiný typ komunikace. Dnes těch možností existuje hodně, u nás ve firmě hodně používáme kombinaci - IM (chat i hlasový přenos), video přenos a sdílení dokumentů vč. zasílání odkazu ke stažení. Je to něco mezi telefonem a ICQ - volám, jen když vidím na druhé straně zelenou ikonku (dotyčný mě buď může vzít a nebo taky postavit do fronty, když na hovor právě nemá čas - zůstanu "na čekačce" než se na mě např. připraví)a přitom mi nechodí "spam" od známých, ale lidi zvenčí se mi dovolají.
    ONIF používám (www.onif.cz - myslím, že pro menší firmy zdarma) pro komunikaci s kolegy (zvlášť s místně vzdálenými), ale volají nám i lidi z venku, neplatí za hovory. Každopádně je to další řešení, komu vadí "nevýhody" klasického IM nebo telefonu, nemusí být nutně odkázán jen e-mail (či blogy).
  • 20. 7. 2008 15:22

    Jiri Kodera (neregistrovaný)
    Jj, jsem. Na Lupe se mi to nepodepsani bohuzel obcas stane. :(

    No, on tam take je naznacen nekde na puli cesty mezi wiki a blogem a IM. Coz neznamena, ze neni castecne asynchronni. Duvod proc tam je, je rychlost odpovedi, kterou od e-mailu ocekavame. Pokud resim pracovni veci, tak rychlost odpovedi je v radu minut az hodin. Firmy maji politiky, ze se na e-maily odpovida do 24 hodin apod.

    Takze e-mail z tohoto duvodu nemuze byt ciste asynchronni a to ne proto, ze ta technologie by nebyla takto myslena, ale protoze vyuzivani se proste za tech x let zmenilo.

    Ad posledni odstavec: 100% souhlas.
  • 19. 7. 2008 20:49

    Jaromir
    Ty jsi Jiří Kodera (nevím, nepodepsal ses)?

    Ohledně přednášky nemůžu souhlasit se zařazením emailu do "okamžité" komunikace. Email je typicky asynchronní.

    "Jenze i tato komunikace muze generovat obsah, co ma dlouhodobejsi uzitnou hodnotu"

    Tak to je samozřejmé, a je dobré důležitý obash dávat do nějaké znalostní databáze (ať už to je Wiki, či cokoliv jiného).

    Každý způsob je na něco, a nevidím například důvod, proč bych objednávky emailem dával do znalostní databáze.

    A zase je určitě lepší psát firemní Blog, než posílat tuny emailů (navíc je tam zpětná vazba).

    Já jsem tyto tři body komunikace psal čistě ze svého pohledu, a samozřejmě i já, si píšu FAQ ve svých projektech a uvažuji o zavedení fóra, protože některé dotazy se opakují.

    Prostě každý způsob komunikace má svoje výhody a nevýhody, a nemyslím si, že je moudré nepoužívat vůbec tel., IM, email a jen blogovat a psát Wiki. Jsme lidi a v případě krize (aspoň já osobně) potřebuji osobní kontakt.
  • 19. 7. 2008 19:47

    anonymní
    Ona ta komunikace je mnohem komplexnejsi problem. Popsany druh komunikace je reseni aktualnich problmu, ktere pockaji jen chvili. Jenze i tato komunikace muze generovat obsah, co ma dlouhodobejsi uzitnou hodnotu a na to neni urcite archivace e-mailu tim nejvhodnejsim resenim. Na to je vhodny blog a wiki. Vice o tom naleznete zde: http://www.abako.cz/blog/381/enterprise-20-sdileni-a-prace-s-informacemi-v-dobe-20/
  • 19. 7. 2008 9:50

    Jaromir
    e-mail má výhodu v archivaci starých zpráv. Dokáže se "zvrhnout", jako kterýkoliv jiný způsob komunikace...

    Osobně rozlišuji tři typy komunikace:

    1) jde o život (spadne server a podpora není na ICQ, volám záchranku sestře, ...): telefonuji (mobilem)

    2) běžná záležitost, je třeba reakce protistrany (drobná diskuse): Instant Messaging (ICQ). Pokud si nerozumíme, ukončím diskusi, v případě důležité věci bod 1)

    3) nechi konverzovat v reálném čase, potřebuji mít kopii své zprávy (rušení smluv, atd.), obdoba písemného dopisu: e-mail
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).