Velmi zajímavé téma, které vzniklo v této diskuzi pod příspěvkem. Také mám jeden velmi malý úzce specializovaný Eshop. Bohužel takovýchto zákazníků co si objedná zboží a prostě ho nepříjme je docela dost. Nám vzniká škoda na poštovném a balném. Pokud zákazník co chce zboží vrátit aspoň uhradí vznilou škodu je dle mého názoru vše v pořádku, ale pokud se vůbec neozve ani na email je to velmi neslušné. Je otázkou jestli to není objednávka někoho jen tak ze srandy, proto doporučuji vyžadovat alespoň telefonní číslo pro ověření objednávek. Je to složité téma a bohužel obchodník nemá žádnou možnost obrany. Já osobně jsem přemýšlel o řešení dát na Eshop někam do podmínek, že pokud chce zákazník zboží vrátit musí uhradit poštovné a balné. Pokud tak neučiní bude mu zaslaná na jeho adresu faktura s určitou splatností na to poštovné a balné. Pokud nebude splacena budou nasazeny penále. Je to možná jedno z řešení a ptám se co si o tom myslíte? Dalším řešením je zakázat takovým zákazníkům co si již objenali a nevyzvedli pomocí IP přístup na Eshop. V budoucnosti by to mohlo takové objednávky zamezit. Co se týče spolehlivosti české pošty je fakt, že takových případů, že pošta nedá ani lístek do schránky o oznámení k vyzvednutí dobírky je dost. Zvláště teď o Vánocích. Bohužel je to tak.
pokud si zákazník zboží prostě nevyzvedne na poště, není to vždy jen jeho vůle nebo vina.
někde jsem četl statistiku, že o až 80% nevyzvednutých zakázek není recipient prostě informován - pošťák je líný nejen zásilku doručit, ale i vypsat obsílku.
nikoli nepodstatným fenoméněm je o otevírací doba pošt, které i patnáct let po pádu doby temna mají otevírací dobu přizpůsobenou zásadně jen potřebám důchodců a nezaměstnaných. zejména v menších městech si na návštěvu pošty musíte vzít dovolenou (otevírací doba 8-11, 13-17, sobota zavřeno).
Jakozto provozovatel 3 internetovych obchodu mohu takoveto jednani nekterych "zakazniku" potvrdit, bohuzel obchodnik neni nikterak chranen a tudiz ma zkratka smulu. Zkratka tak to tu u nas chodi...
zajimava zpravicka, zakaznik je chranen horem dolem, dokonec muze vratit zbozi, ktere se mu bez duvodu "nelibi". Ale je nejak chranen obchodnik ? Protoze z vlastni zkusenosti se mi stava, ze si kdekdo mysli, ze si muze objednat zbozi, a pak si ho bez duvodu nevyzvednout, a to dokonce tak, ze si ho jeste necha poslat, ale pak ho na poste neprevezme ... Jak je tedy chranen obchodnik, ktery v tom ma penize ? podle meho nazoru NIJAK. A nestalo by se nad tim take trochu zamyslet ?
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).