na mobilním modemu s pomalým přenosem dat, tak se mi načítání stránek nejčastěji zasekne právě na něčem z gemius.pl. Je třejmě plná totálních shitů, které jen blokují provoz. Blokování této stránky je tedy velice rozumné, bez ohledu na to, že se některým líným a neschopným "pokazí" statistika (kterou já na nic nepotřebuji).
To chápu, ale gemius.pl blokuju od dávných dob proto, že načítání stránky příliš často zůstalo viset na přenosu z gemius.pl. Po přídání na blacklist byl klid.
Když chce někdo takto něco monitorovat, musí mít rychlé linky, servery a být v dobré síti (peering). Pak si toho ani nikdo nevšimne, nebude to vadit a nebude to skoro nikdo ani blokovat.
Jsem rad, ze jste sem prispel, pane Mikliku. Zrovna vy, co provadite na Lupa.cz resp. cele iinfo s google-analytics, gemius/netmonitor i navrcholu je opravdu tragicke. Bez blokovani jsou na mobilu vase weby naprosto nepouzitelne, stahuji obrovske mnozstvi dat (jen na zkousku jsem ted zmeril Lupu, rozdil 5MB vs 500kB) a pokud si s tim nedokazete poradit, blokovat vas opravdu budu.
I obyčejná Joomla v admin rozhraní ukazuje, kolikrát bylo na ten který článek kliknuto. Samozřejmě bez asistence nesmyslů jako je gemius.pl.
Blokuji vše, v čem se vyskytuje řetězec "gemius". už od dob prvního adblocku.
Kromě toho, čtenáři je budoucnost nějakého magazínu šum-a-fuk.
Médium pozná, co lidé čtou (má serverové logy návštěvnosti - URL, IP adresu, referer, UA-string, ...). Navíc takové měření nijak nezatěžuje klienta a nenarušuje jeho bezpečnost.
Ale bez vysokých čísel v Netmonitoru bude klesat i ochota inzerentů utrácet za reklamy v onom médiu. A jsme zpět u reklam a smyslu blokátorů reklam.
Opravdový problém není "nevíme, co čtete", ale "bez čárek v Netmonitoru přijdeme o peníze". To mi přijde jako fér argument a nevím, proč je nutné to zaobalovat a nepřiznat.
Já tomu rozumím a blokuji také (když vypnu všechny blokátory, načítá se lupa 12s, přenese přes 4MB dat a udělá 190 requestů. S blockem 15 req, 670KB, 2s).
Krom toho zrovna lupa obsahuje měřící kódy zároveň pro google-analytics, gemius/netmonitor i navrcholu. Spolu se serverovými logy jsou to tedy minimálně 4 různé měřící metody, z toho 3 potenciálně obtěžující a rizikové.
Pokud je třeba zjišťovat o návštěvnících víc, než poví serverový log, pořád může provozovatel měřit svým js kódem ze své domény a data zpracovávat u sebe / posílat je ze serveru dál.
Jenže pak by inzerenti takovým datům asi nevěřili. A tak jsou čtenáři raději vydáni na milost měřícím kódům třetích stran.
Nesmysl. Lidé nejvíc čtou bulvár nebo články s šokujícími/bulvárními nadpisy. Pak se v diskuzi strhne flamevar a opět je "čtenost" větší. Ale jsou to ty články, které chci a kterých by mělo být víc? NE. Navíc nějaké počítadlo může mít server lokálně, nemusí se stahovat X přebujelých molochů kdoví odkud.
p.s.: provozuji eshop a GA používám, protože to je jednoduché/pohodlné řešení, ale naprosto chápu, že to koncového uživatele nezajímá a proč to blokuje.
Aha, takže ty polofunkční omalovánky jsou na přání čtenářů? Před tímto downgradem roota jsem byl mezi lidmi, kteří volali po sponzorství, protože reklamu a domény ako gemius budu blokovat vždy. Ale sponzorovat něco, co si musím pomocí TamperMonkey přiohnout, aby se to dalo používat, rozhodně nebudu.
Ať si takový web vede interní statistiky, které se nedají zablokovat blokací nějaké domény. Gemius.pl blokuju doma na routeru, stejně tak ve firmě, kde mám pod palcem 350 počítačů. K blokaci jsem přistoupil poté, co byla před lety nějaká bota u našich polských (ne)přátel, kdy načítání skriptů z této domény zablokovalo načítání webu na dlouhé sekundy. Nikdy víc.
k měření vlastními silami, netmonitor/navrcholu/GA/whatever má výhodu v možnosti porovnávání napříč projekty, je shodná metodika. Naopak vlastní měření je jen pro potřeby konkrétního webu.
Souhlas ale, že mě těch mraky kódů obtěžuje, blokuji vše rovnou na svých serverech. U velké části měření je možné data vkládat vlastními cesta ze serveru.
Hergot, co se pamatuju, tak nejcastejsi a nejhlasitejsi pripominkou bylo to, ze novy styl je sracka a at do toho laskave neryjete a nechate ten stary. Takze by me zajimalo, jak to bylo s tou stavbou na pripominkach a navrzich. Ty vam lidi dali az proto, ze bylo jasne, ze noveho stylu se zbavit nelze, protoze nejaky manazer chce zduvodnit svoji existenci. Dali vam je v nadeji, ze se zbavi alespon nejvice iritujicich ficur. To se ovsem zatim povedlo pouze castecne, prave jsem zkusil vypnout alternativni styl a podival se na default. Porad je to opravdova nadhera, ze ktere vycnivaji zejmena ty vkusne oranzove elementy (kdo z vyvojaru je Holandan, co ma doma oranzovou lampu z Ikey?).
Ctenari Lypy a dalsich se maji na co tesit. Predpovidal bych roztahany styl, prakticky jak hrabe do postele, s barevnymi kombinacemy typu filalove prvky na zlutem pozadi, zarive zelene nadpisy a podobne. A hlavne nezapomente na plovouci listu se socialnimi tlacitky aspon pres pul displaye, aby se do toho uzivatelum telefonu lepe strefovalo.
GA je možné si přeposílat přes svůj server, tak jsme to dělali u mnoha projektů. Výsledná čísla se nezmění, je ale možné do statistik zahrnout kromě zobrazení stránky i její vygenerování, tj. chytnou lidi s noscriptem. Je ale poté potřeba myslet na větší nutnost blokovat roboty, což stačí filtry na IP/header v GA.
A proto ta temer tisicova a nekoncici diskuse ...
Osobne jsem zvedav, kolik desetileti potrva, a zda vubec, nez se vasi ... tvurci .... nauci, ze v html se parove tagy uzaviraji, pripadne, ze do ul patri li a nikoli a.
ul class="impressum impressum--trainings">
<a
Pripadne, zda take bude mit lupa a dalsi misto jednoho deset MB. Zakamuflovani nacitanim scriptem ta data nijak nezmensi.
Jaký obsah máš konkrétně na mysli? Ten, kvůli kterému na web jdu, nebo reklamní hnůj, který si nic jiného, než blokování nezaslouží? Tomu, že by na základě toho, že nějaký Alois z Kotěhůlek přestal na můj web chodit provozovatel změnil obsah stránek, snad ani ty sám nevěříš!
Co se týče optimalizace webů, tak s vámi souhlasím, že máme ještě co dohánět - a snažíme se o to. Nejvíc v poslední době na Rootovi, který jsme vlastně celý postavili na připomínkách a návrzích uživatelů, a kde jsme dále po reloadu snížili významně celkovou datovou zátěž. Další servery včetně Lupy přijdou na řadu poté - samozřejmě hodně jsme omezeni právě objemem reklamy, ale i tam se snažíme nad rámec běžných standardů vyvíjet tlak na zadavatele, respektujeme pravidla Spiru ohledně neobtěžujících formátů (žádný zvuk bez vyžádání, atd.).
Máte naivní představu o tom, jak větší médium pracuje se statistikami čtenosti a zapojení uživatelů do obsahu. Čísla na úrovni logů stačila pro provoz obsahových webů možná před 20 lety.
Co se týče Netmonitoru, ani tam samotná čísla nestačí. Pokud uživatel už blokuje reklamy, je pro médium tak jako tak v podstatě bezcenný, protože se mu žádná nezobrazí. A trend jde směrem striktního výkonu a programatického nákupu, kde už vůbec nejde o nějaké žebříčky.
Naopak, je to z dlouhodobého hlediska velmi nerozumné. Vy ty statistiky sice k ničemu nepotřebujete, ale to médium ano, má-li mj. zlepšovat obsah, kvůli kterému tam chodíte, protože nepozná, co vlastně lidé čtou. Takže můžete sice blokovat reklamu, ale nemůžete pak už argumentovat tím, že médium má hledat jiné cesty, jak vydělávat.