Jak to vypadá s tím nápadem platit za každý odeslaný mejl 1 cent? Nevím, jestli by to spam vyřešilo a jestli to vůbec technicky jde. Neví o tom někdo něco?
Ale jo. Ubude. Ona si kazda CA rozmysli, jak rychle bude zneplatnovat certifikaty spammerum, pokud by ji bude hrozit, ze ji ostatni vyradi z klubu duveryhodnych. Spam pochopitelne nikdy nezmizi, ale da se vyrazne omezit.
Oni je odpojuji, ale ne uplne promptne - jsou to jejich zakaznici a tim ze je odpoji si je dost nastvou. Navic casto odpojeni muze byt problematicke z hlediska smlouvy mezi ISP a zakaznikem.
Ono úplně stačí, aby to bylo jako u nás, kdy velký množství zavirovaných komplů posílalo tuny spamu až jsme se jako síť dostali do antispam listů a pak bylo pro zasílání regulérních mailů konec. Bez toho, aby ISP zajistil, že už se z žádnýho komplu už žádný spam přímo ze sítě nepošle si prostě nikdo ani nešrktl. Takže nakonec je to stejně práce ISP toto za uživatele řešit. Dokud nebude, co uživatel to veřejná, pak je to náplní ISP zabezpečit službu a tedy i odesílání mailů(a vzhledem k tomu, že ISP mají ve smlouvě napsáno, že uživatel musí službu používat ve shodě s dobrými mravy a tak je zasílání spamu jako nevyžádané pošty v přímém rozporu s touto smlouvou. A ačkoliv je zasílání mnohdy bez uživatelová vědomí, může ho donutit si počítač odvirovat, to že to neudělá je jen protože si ho nechce pozlobit a proto to radši vyřeší zakázáním smtp portu a použitím svého vlastního mailserveru, jak snadné)...
Proc by mel ISP nekoho odpojovat ? Z hlediska jeho sluzeb mu je sumafuk co kam jeho klient posila. Uz vubec nemluve o tom, ze ISP jej ani odpojit nemuze, protoze jemu zadna skoda nevznika a odposlouchavat komunikaci nesmi. To ze si nejakej franta stezuje ze mu odnekad chodi neco co nechce neznamena z hlediska smluvnich podminek mezi ISP a klientem vubec nic.
Ve finale kdyby doslo na vec, tak by ISP pripadny soudni spor na 90% neustal.