Proc by mel byt pad prouzkove reklamy nevyhnutelny? Proste se prestane platit za shlednuti banneru a zacne se platit za kazde odkliknuti banneru. Coz je IMHO daleko poctivejsi vuci inzerentum nez v soucasnosti prevladajici model platby za imprese.
Kdezto ted vriskaji inzerenti, ze poskytovatele obsahu stavi sajty tak, aby docilili co nejvic impresi, aby se stranky s bannery tocili co to jde a tim v dusledku snizuji clickthrough ratio. Krom toho, kdyz si spocitas, kolik pri soucasnych cenach zaplatis za jednoho surfare, ktery pres placeny banner (placeny za imprese) prijde na tve stranky, tak te odvezou na JIPku...
To mas pravdu jen castecnou - kdyz se podivas na ceny
za imprese, tak jsou povetsinou umerne uspesnosti.
Zjevne je seznam levnejsi nez mobil atd.
I kdyz narazil jsem na vyjimku, kdy jeden nejmenovany
velky cesky chat server chce (byt pres IP advertising)
pres 300, coz mi prijde krapet prehnane.
Ale s tou cenou za surfare mas pravdu, koneckoncu jsme
to pred casem pocitali spolu ;)
Panove, a proc se vse porad toci kolem jakych si kliknuti. Myslim ze zrovna zde na lupe uz to nekdo rekl, ze na reklamu v novinach take nikdo neklika a presto ma nesrovnatelne vetsi ucinek na klinty nez klikaci nicnerikajici reklama na internetu. Cim myslite ze to je? Proc davat reklamu typu " .. a ze nekliknes?!.."
kdyz ted tu na me sviti reklama "..Emigrujte k systemum Cico.."
A i kdyz na ni neklikne ani jeden klient, reklama zcela plni svuj ucel a je maximalne prinosna.
Ale je prece rozdil v tom, jestli reklama propaguje znacku nebo internetovy sajt! V prvnim pripade na banner nemusi kliknout vubec nikdo a kampan muze byt uspesna, v druhem pripade je CTR to nejdulezitejsi.
Ale kdyz uz to uvidis tak ti to v hlave zustane. Souhlasim ze kliknuti neni vsechno. De i o to aby se propagovany predmet/stranka dostala do podvedomi.
Hmm, není to tak dávno, co se objevily také bannery, na které záměrně kliknout ani nejde. Tvoří image společnosti, která nepotřebuje prodat okamžitě přes Internet, ale chce se dostat lidem do povědomí. A ty by teda měly být zadarmo??
Daleko poctivější vůči inzerentum? To nevím, v televizi také neplatíte za to, kolik lidí zavolá na dané číslo uvedené v reklamě. Tento způsob bude pěkně nevýhodný pro majitele webu, protože stačí pěkně odfáklý banner, a úspěsnost bude mít stejnou a bude se třeba totiž pul roku :) Nehledě na to, že inzerent si za takovou dobu vybuduje povědomí o značce zcela zdarma. Klidně vám ovšem takový banner dám, budu chcít 80-100 Kc za kliknutí z unikátní IP.
V pripade typickeho image banneru, ktery ma CTR rekneme 0.2%, by cena za klik mela byt jeste vyssi, tak 100 - 250 Kc za klik. Podle me je ale prumerna CTR serveru uz zahrnuta v cene za imprese, takze pokud nejaky server bude mit CTR notoricky nizkou (z jakehokoliv duvodu), bud bude muset byt levny nebo si tu kampan daji klienti proste jinam.
Ve chvíli kdy se začnou platit klicky, pak si inzerenti nemohou být jisti, že nebudou existovat roboty(třeba i vlastněné provozovatelem reklamní sítě), které budou na bannery klikat. Toto bych očekával zvláště u cen za klick pod 10 Kč.
Samozrejme ze neni nevyhnutelny, to jen Michal Zalesak chtel napsat neco "in" a trochu se mu to nepovedlo. Je videt ze do reklamy moc nevidi, staci se podivat na ty uvahy nad tim kolik procent kdo da do self propagace. Unika mu podstata..... Ale coz, je mlady a neklidny :))))
Dane,
IMHO je lepsi byt mlady a neklidny nez stary a poklidny.. :))))
Co se tyce procent v self-promotion, netusim, v cem je problem. Klienti proste vystrizliveli a uz je nebavi platit nekrestanske penize za bannery, na ktere stejne nikdo neklika a ktere stejne kazdy ignoruje....
Internetovym spolecnostem pak nezbyva nic jineho, nez zaplnit prazdna mista vlastni reklamou..
Nebo se pletu??? Diky za korekci!!!!
Není to spíš tím, že návštěvnost webů roste rychleji než cokoliv jiného? Je tedy problém ještě před nedávnem poloviční prostor zaplnit komerční reklamou? Nehledejme všude nějakou senzaci. Je pravda, že internetová reklama se vyvíjí, specializované agentury nabízejí nová efektivnější řešení, ale velmi pochybuji o tom, že firmy "nebaví platit nekřesťanské peníze za bannery". Prostě jsou jim jen nabízeny nové způsoby komunikace.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).