Apple/iTunes ty pisnicky nenataci.
Predpkladam, ze vite, kolik stoji obchodnika nakup prav. Podotkam, ze jejich cena (tech prav) je _HODNE_ jina pro distribuci pomoci klasickych medii a Internetu.
Zkuste se zeptat v nejakem eShopu, zda Vam nakup za 20 korun doveze on-line obchodnik zadarmo ...
Proc mate za to, ze naklady na doruceni skladby plati z 1/2 poloviny zakaznik?
Co se tyce Skypu, tam neplatite za provoz, ale platite za pristup k adresari :-)
Nicmene obecne plati, ze trh se ridi nabidkou a poptavkou. Nikdo Vas nenuti, abyste ty sluzby konzumoval ...
Mně osobně připadá hloupé platit za něco, k čemu přistupuji prostřednictvím Internetu. Přístup na Internet není zadarmo, platím si za něj - tak proč připlácet ještě za obsah? Přístup na Internet si přece platím právě proto, že pak můžu zdarma přistupovat k jeho obsahu. :-)
Tento trend mne začíná poněkud znepokojovat... Skutečně se předpokládá, že si budu platit přístup na Internet jen proto, abych mohl následně platit ještě za to, co na Internetu dělám? To je dvojí zpoplatnění téhož, a to je svinstvo.
Takze kdyz si objednavas nejake zbozi po telefonu, tak ho chces taky zadarmo s tim, ze uz platis za telefon? Nebo kdyz si neco jdes koupit do obchodu, tak odmitnes platit, protoze jsi uz zaplatil za boty?
ast
To neni muj problem za kolik to kdo prodava, muj problem je, ze za podstatne min mam zaplatit totez. Je to jako kdyby vam nekdo prodal auto ve stavu stavebnice bez navodu za stejnou cenu jako smontovane. Jen blazen by si kupoval to rozebrane.
Naklady na doruceni skladby po netu navic plati alespon z 1/2 zakaznik, v nekterych pripadech (Skype, pokusy s torrenty, ...) se snazni distributor prenest na zakazniky naklady zcela.
To je právě to, nač narážím. Většina slušných firem, přijímajících telefonní objednávky, tak činí na *bezplatných* linkách, čímž bere náklady na sebe. Stejnětak spousta kamenných obchodů nabízí dopravu zboží zdarma nebo za mírný poplatek. Zásilkové služby zase od určité částky výše mívají poštovné zdarma. Podle stejného principu by tedy měla být multimédia prodávána přes vyhrazené připojení, které nepodléhá zpoplatnění dat - nebo by jejich cena alespoň měla být adekvátně nižší. Nicméně neděje se tak... čímž je nakupování multimédií přes internet výrazně znevýhodněno.
To, že zakoupená data nedostanu fyzicky do ruky, bych ještě překousl (za předpokladu, že by to snížilo cenu). To, že s ním následně nemůžu nakládat podle svého uvážení, bych eventuelně taky dokázal spolknout (za předpokladu, že by to snížilo cenu). Nicméně to, že cena takto zakoupeného zboží je i přes zmíněná omezení stále srovnatelná s fyzickým zakoupením média, mi ale už připadá jako lumpárna. A to, že musím ještě platit peníze navíc, aby se ke mně ta data vůbec dostala, to už je od prodejce vůbec chucpe.
Vzdyt ma pravdu, pokud skladba na CD stoji dejme tomu 30Kc a v teto cene jsou zahrnuty veskere naklady na vyrobu, distribuci, rabat prodejce atd, pak tataz skladba sirena po internetu musi stat maximalne desetinu teto castky.